ສະຫງວນລິຂະສິດ © ສະຖານີ ວິທະຍຸກະຈາຍສຽງແຫ່ງຊາດລາວ

ວິທະຍຸກະຈາຍສຽງແຫ່ງຊາດ

Lao National Radio

ຊົມເຊີຍ ວັນສ້າງຕັ້ງພັກປະຊາຊົນປະຕິວັດລາວ
ຄົບຮອບ 65 ປີ ຢ່າງສຸດໃຈ

ກອງປະຊຸມລັດຖະບານສະໄໝສາມັນປະຈໍາເດືອນ ພຶດສະພາ 2020 ໃຫ້ກະຊວງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ກວດກາຄືນກ່ຽວກັບຄ່າກະແສໄຟຟ້າ

 

ກອງປະຊຸມລັດຖະບານ ສະໄໝສາມັນ ປະຈຳເດືອນພຶດສະພາ 2020 ໄດ້ໄຂຂຶ້ນໃນວັນທີ 21 ແລະ ປິດລົງໃນວັນທີ 22 ພຶດສະພາ 2020, ພາຍໃຕ້ການເປັນປະທານ ຂອງທ່ານ ທອງລຸນ ສີສຸລິດ, ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ; ມີບັນດາທ່ານຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ, ສະມາຊິກລັດຖະບານ ເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ. ກອງປະຊຸມ ໄດ້ພິຈາລະນາບັນຫາສໍາຄັນຕ່າງໆ ດັ່ງນີ້:

  1. ບົດລາຍງານການຜັນຂະຫຍາຍ ມະຕິກອງປະຊຸມຄົບຄະນະຂອງຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກ ຄັ້ງທີ 7, 8 ແລະ 9 ສະໄໝທີ X ຕິດພັນກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ກອງປະຊຸມ ໄດ້ຊີ້ນໍາມອບໃຫ້ກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ປະສານສົມທົບກັບພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ນໍາໄປປັບປຸງຕາມການປະກອບຄໍາເຫັນຂອງສະມາຊິກລັດຖະບານ ໂດຍສະເພາະ ການຕີລາຄາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ຕ້ອງ ຊັດເຈນ, ພາວະວິໄສ, ບັນຫາໃດທີ່ສາມາດປະຕິບັດໄດ້, ບັນຫາໃດທີ່ຍັງຄ້ງຄາ ເພື່ອລາຍງານຕໍ່ກອງປະຊຸມຄົບຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກ ແລະ ກອງປະຊຸມສະພາແຫ່ງຊາດ ໃນຕໍ່ໜ້ານີ້.

ຕໍ່ຄວາມຄືບໜ້າໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ແຫ່ງຊາດ 3 ເດືອນຕົ້ນປີ,​ ຄາດຄະເນ 6 ເດືອນຕົ້ນປີ ແລະ ວຽກຈຸດສຸມ 6 ເດືອນທ້າຍປີ 2020, ຜ່ານການລາຍງານ ແລະ ສະຫຼຸບຕີລາຄາຈາກກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ກອງປະຊຸມ ເຫັນວ່າການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ໄລຍະ 3 ເດືອນ ແລະ 6 ເດືອນຕົ້ນປີ ຍັງສືບຕໍ່ພົບຄວາມຍຸ້ງຍາກ ແລະ ສິ່ງທ້າທາຍຫຼາຍປະການ ເຊິ່ງໄດ້ຮັບຜົນກະທົບຢ່າງຮ້າຍແຮງ ຈາກການແຜ່ລະບາດຂອງເຊື້ອພະຍາດ COVID-19 ແລະ ໄພພິບັດທາງທໍາມະຊາດ. ເຖິງຢ່າງໃດກໍ່ຕາມ, ກອງປະຊຸມ ໄດ້ຊີ້ນໍາໃຫ້ທຸກພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ສືບຕໍ່ເອົາໃຈໃສ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ຢ່າງຕັ້ງໜ້າແລະ ມີຄວາມຮັບຜິດຊອບ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ບັນດາທິດທາງຄາດໝາຍສູ້ຊົນ ໃນ 6 ເດືອນທ້າຍປີ ສໍາເລັດຕາມແຜນການທີ່ວາງໄວ້.

  1. ບົດລາຍງານກ່ຽວກັບຄວາມຄືບໜ້າໃນການປັບປຸງ ຮ່າງແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ແຫ່ງຊາດ 5 ປີ ຄັ້ງທີ IX (2021-2025) ທີ່ສະເໜີໂດຍ ກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ, ຜ່ານການຮັບຟັງການລາຍງານ ກອງປະຊຸມ ໄດ້ຕີລາຄາວ່າ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີ ຄັ້ງທີ IX (2021-2025) ເປັນແຜນທີ່ມີຄວາມສໍາຄັນ ແລະ ພັດທະນາຕາມ 3 ທິດນຳ ຄື: 1). ນໍາພາປະເທດບັນລຸເງື່ອນໄຂການພົ້ນອອກຈາກສະຖານະພາບປະເທດດ້ອຍພັດທະນາ, ປະຕິບັດເປົ້າໝາຍການພັດທະນາແບບຍືນຍົງ ຮອດປີ 2030 ແລະ ການເຕີບໂຕສີຂຽວ; 2). ແກ້ໄຂຈຸດອ່ອນ, ຂໍ້ຄົງຄ້າງ ແລະ ອຸປະສັກ ຂອງການພັດທະນາເສດຖະກິດສັງຄົມ ໃນໄລຍະຜ່ານມາ ແລະ ສິ່ງທ້າທາຍໃນ ໄລຍະໃໝ່ ດ້ວຍການນໍາໃຊ້ທ່າແຮງບົ່ມຊ້ອນຂອງປະເທດ ໃຫ້ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນ ຕາມທິດຄຸນນະພາບ, ສີຂຽວ, ຍືນຍົງ ແລະ ມີຈຸດສຸມ; 3). ເສີມຂະຫຍາຍປັດໄຈ ແລະ ທ່າແຮງບົ່ມຊ້ອນຂອງຊາດ ເພື່ອສ້າງພື້ນຖານໃຫ້ແກ່ຄວາມເຂັ້ມແຂງ ແລະ ເປັນເຈົ້າຕົນເອງ ທາງດ້ານເສດຖະກິິດ ເປັນກ້າວໆ; ກອງປະຊຸມ ໄດ້ຊີ້ນໍາໃຫ້ກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ນໍາເອົາຮ່າງແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີ ຄັ້ງທີ IX ໄປປັບປຸງຕາມການປະກອບຄໍາເຫັນຂອງສະມາຊິກລັດຖະບານ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ຮ່າງແຜນດັ່ງກ່າວ ມີເນື້ອໃນຄົບຖ້ວນຊັດເຈນ, ຮັດກຸມ ແລະ ສອດຄ່ອງກັບສະພາບການພັດທະນາຕົວຈິງຂອງປະເທດເຮົາ ໂດຍສະເພາະບັນດາຄາດໝາຍສູ້ຊົນຕ່າງໆ ກ່ອນນໍາສະເໜີຕໍ່ກອງປະຊຸມສູນກາງ ແລະ ກອງປະຊຸມສະພາແຫ່ງຊາດ ພິຈາລະນາຮັບຮອງ.
  2. ບົດລາຍງານຄວາມຄືບໜ້າ ແລະ ແຜນການສ້າງແຜນແມ່ບົດໃນການພັດທະນາຕາມແລວທາງເສດຖະກິດລາວ-ຈີນ, ການຜັນຂະຫຍາຍຂອບການຮ່ວມມືພັດທະນາແລວທາງເສດຖະກິດ ລາວ-ຈີນ ໃນໄລຍະຜ່ານມາ ທີ່ສະເໜີ ໂດຍກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ. ຮ່າງແຜນແມ່ບົດດັ່ງກ່າວນີ້ ມີຄວາມສຳຄັນ ເນື່ອງຈາກເປັນການຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍແຜນແມ່ບົດວ່າດ້ວຍ ການສ້າງຄູ່ຮ່ວມຊະຕາກຳ ລາວ-ຈີນ ທີ່ລົງນາມໂດຍ ເລຂາທິການໃຫຍ່ຂອງທັງສອງ ປະເທດ ແລະ ບົດບັນທຶກຊ່ວຍຈຳ ວ່າດ້ວຍການກະກຽມ ຮ່າງແຜນແມ່ບົດ ກ່ຽວກັບການຊຸກຍູ້ການຮ່ວມມື ເພື່ອ ສ້າງ‘ໜຶ່ງແລວທາງ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ’ ຊຶ່ງຕ້ອງແທດກັບຕົວຈິງ ແລະ ສາມາດຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດໄດ້, ໃນນີ້ ອັນທີ່ເລັ່ງດ່ວນທີ່ສຸດ ແມ່ນການວາງແຜນພັດທະນາຕາມແລວທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ. ຜ່ານການຮັບຟັງການລາຍງານ, ກອງປະຊຸມ ໄດ້ມີທິດຊີ້ນຳ ໃຫ້ບັນດາສະມາຊິກລັດຖະບານ ນຳເອົາຮ່າງແຜນແມ່ບົດດັ່ງກ່າວ ໄປຄົ້ນຄວ້າປຶກສາຫາລືລະອຽດພາຍໃນ ຂະແໜງການຕົນ ແລ້ວສົ່ງຄຳເຫັນໃຫ້ກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ພາຍໃນ 1 ອາທິດ. ພາຍຫຼັງ ກະຊວງ ແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ໄດ້ປັບປຸງຕາມການປະກອບຄຳເຫັນຂອງບັນດາຂະແໜງການແລ້ວ ໃຫ້ນຳເອົາສະບັບ ປັບປຸງ ມາລາຍງານຕໍ່ກອງປະຊຸມ ນາຍົກ-ຮອງນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ເພື່ອມີທິດຊີ້ນຳ ກ່ອນສົ່ງໃຫ້ຜູ້ປະຈຳການ ຄະນະ ເລຂາທິການສູນກາງພັກ ມີທິດຊີ້ນຳ ໃນຂັ້ນຕໍ່ໄປ.
  3. ບົດລາຍງານການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດນະໂຍບາຍຕໍ່ແຮງງານລາວ ທັງນອກ ແລະ ໃນລະບົບ ທີ່ໄດ້ຮັບຜົນກະທົບຈາກການລະບາດຂອງພະຍາດ COVID- 19 ທີ່ສະເໜີໂດຍ ກະຊວງແຮງງານ ແລະ ສະຫວັດດີການສັງຄົມ, ຊຶ່ງໃນບົດລາຍງານດັ່ງກ່າວ ໄດ້ໃຫ້ຊາບກ່ຽວກັບການຊ່ວຍເຫຼືອແຮງງານລາວທີ່ກັບມາຈາກຕ່າງ ປະເທດ, ແຮງງານທີ່ຢູ່ພາຍໃນປະເທດ ແລະ ນະໂຍບາຍໃນການຊ່ວຍເຫຼືອແຮງງານໃນໄລຍະຜ່ານມາ, ພ້ອມທັງ ໄດ້ສະເໜີທິດທາງໃນການຄຸ້ມຄອງ ແລະ ນໍາໃຊ້ແຮງງານໃນຕໍ່ໜ້າ. ກອງປະຊຸມ ໄດ້ມີທິດຊີ້ນຳ ເຫັນດີໃຫ້ປະຕິບັດນະໂຍ ບາຍເງິນອຸດໜູນວ່າງງານໃຫ້ແຮງງານ ທີ່ຢູ່ໃນລະບົບປະກັນສັງຄົມ ຕາມຄວາມສາມາດ ຂອງຄັງປະກັນສັງຄົມ ແລະ ວົງເງິນປະກັນຕົນ ຂອງຜູ້ອອກແຮງງານ ໂດຍສອດຄ່ອງກັບກົດໝາຍວ່າດ້ວຍ ປະກັນສັງຄົມ. ພ້ອມກັນນີ້ ໃຫ້ກະຊວງແຮງ ງານ ແລະ ສະຫວັດດີການສັງຄົມ ຮີບຮ້ອນ ສົມທົບກັບພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ແລະ ອົງການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ ເກັບກຳສະຖິຕິ ແລະ ການຂຶ້ນທະບຽນແຮງງານ ໃຫ້ລະອຽດ ແລະ ສຳເລັດໄວ, ຫຼັງຈາກນັ້ນ ສົມທົບກັບສະພາການຄ້າ ແລະ ອຸດສາຫະກຳແຫ່ງຊາດ ແລະ ຜູ້ປະກອບການ ກ່ຽວກັບແຜນການນໍາໃຊ້ແຮງງານດັ່ງກ່າວ ພ້ອມທັງສົມທົບກັບພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ຄົ້ນຄວ້າແຜນການສ້າງ ແລະ ຝຶກສີມືແຮງງານ ໃຫ້ມີຄຸນນະພາບ ແລະ ຕາມຄວາມຕ້ອງການຕົວຈິງຂອງຕະຫຼາດແຮງງານ.

ໃນຕອນທ້າຍຂອງກອງປະຊຸມ, ທ່ານນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ໄດ້ຊີ້ນໍາໃຫ້ຄະນະລັດຖະບານ ເອົາໃຈໃສ່ຈັດຕັ້ງປະ ຕິບັດວຽກງານຈຸດສຸມ ໃນເດືອນມິຖຸນາ 2020 ດັ່ງນີ້:

  1. ໃຫ້ຄະນະສະເພາະກິດ ເພື່ອປ້ອງກັນ, ຄວບຄຸມ ແລະ ແກ້ໄຂການລະບາດ ຂອງພະຍາດ COVID-19 ສືບຕໍ່ຜັນຂະຫຍາຍ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນດາມາດຕະການຜ່ອນຜັນ ແລະ ມາດຕະການປ້ອງກັນ, ຄວບຄຸມ, ສະກັດກັ້ນ ແລະ ແກ້ໄຂການແຜ່ລະບາດ ຂອງພະຍາດ COVID-19, ຄົ້ນຄວ້າ ມາດຕະການຜ່ອນຜັນ ຫຼັງຈາກວັນທີ 02 ມິຖຸນາ 2020 ແລະ ສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ໂດຍຮັບປະກັນບໍ່ໃຫ້ພະຍາດດັ່ງກ່າວກັບຄືນມາລະບາດອີກຮອບໃໝ່ ຢູ່ ສປປ ລາວ. ໃຫ້ຄະນະສະເພາະກິດ ຮັບຜິດຊອບຕິດຕາມຜົນກະທົບ ແລະ ຜັນຂະຫຍາຍ ນະໂຍບາຍ ແລະ ມາດຕະການ ເພື່ອຫຼຸດຜ່ອນຜົນກະທົບຈາກພະຍາດ COVID-19 ຕໍ່ເສດຖະກິດຂອງ ສປປ ລາວ ສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍ ບັນດານະໂຍບາຍ ແລະ ມາດຕະການດ້ານເສດຖະກິດ ທີ່ລັດຖະບານ ໄດ້ຮັບຮອງແລ້ວ ຢ່າງມີປະສິດທິຜົນ ເພື່ອໃຫ້ບັນດາຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດສາມາດດໍາເນີນທຸລະກິດ ແລະ ເຄື່ອນໄຫວໄດ້ເປັນປົກກະຕິ ມີຄວາມເຂັ້ມແຂງຂຶ້ນເທື່ອລະກ້າວ.
  2. ສືບຕໍ່ຮັກສາສະຖຽນລະພາບ ທາງດ້ານການເມືອງ ໃຫ້ມີຄວາມສະຫງົບ ແລະ ເປັນລະບຽບຮຽບຮ້ອຍ; ເພີ່ມທະວີສະກັດກັ້ນ ແລະ ແກ້ໄຂ ປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ໃນສັງຄົມ ເປັນຕົ້ນແມ່ນ ອາຊະຍາກໍາ, ປຸ້ນຈີ້ຊິງຊັບ, ອາລະວາດຕີກັນ, ຂີ້ລັກງັດແງະ, ອັກຄີໄພ, ບັນຫາສິ່ງເສບຕິດ ແລະ ອື່ນໆ ແນໃສ່ເຮັດໃຫ້ບັນດາປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ຫຼຸດລົງ ເທື່ອລະກ້າວ; ພ້ອມກັນນັ້ນກໍ່ໃຫ້ສືບຕໍ່ເອົາໃຈໃສ່ຕິດຕາມສະພາບການນໍາໃຊ້ສື່ສັງຄົມອອນລາຍ ແລະ ອື່ນໆ ທີ່ມີການເຄື່ອນ ໄຫວໂຄສະນາໂຈມຕີບິດເບືອນຄວາມເປັນຈິງ ໃນການປະຕິບັດແນວທາງຂອງພັກ, ກົດໝາຍຂອງລັດ ສ້າງຄວາມປັ່ນ ປ່ວນ ແລະ ຄວາມບໍ່ສະຫງົບໃນສັງຄົມ.
  3. ສືບຕໍ່ຂຸດຄົ້ນເກັບລາຍຮັບໃນບັນດາຫົວໜ່ວຍກິດຈະການໃດບໍ່ຖືກຜົນກະທົບໂຄວິດ-19 ໃຫ້ໄດ້ຢ່າງຄົບຖ້ວນ, ຈໍາກັດການຮົ່ວໄຫຼ ໂດຍນຳໃຊ້ລະບົບການເກັບລາຍຮັບແບບທັນສະໄໝ ຢ່າງກວ້າງຂວາງຕື່ມ.
  4. ໃຫ້ທະນາຄານ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ສືບຕໍ່ເອົາໃຈໃສ່ຕິດຕາມ ແລະ ແກ້ໄຂສະພາບພົ້ນເດັ່ນທາງດ້ານເສດຖະກິດ ເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ການຄຸ້ມຄອງສະພາບອັດຕາແລກປ່ຽນ, ຮັກສາສະຖຽນລະພາບການເງິນ ແລະ ໄພເງິນເຟີ້ ໃຫ້ຢູ່ໃນລະດັບທີ່ສາມາດຄວບຄຸມໄດ້. ພ້ອມນັ້ນ ໃຫ້ຄົ້ນຄວ້ານະໂຍບາຍເງິນຕາ ເພື່ອຊຸກຍູ້ບັນດາທະນາຄານທຸລະກິດຊື້ພັນທະບັດໃໝ່ຂອງກະຊວງການເງິນ ຕື່ມອີກ; ຕິດຕາມກວດກາ ແລະ ຊຸກຍູ້ການເຄື່ອນໄຫວຂອງຫົວໜ່ວຍການເງິນ ຈຸລະພາກ ປະຕິບັດລະບຽບການ, ນະໂຍບາຍຕ່າງໆ ຢ່າງຖືກຕ້ອງ, ເຂັ້ມງວດ.
  5. ໃຫ້ກະຊວງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ກວດກາຄືນກ່ຽວກັບຄ່າກະແສໄຟຟ້າ ເຫັນວ່າສັງຄົມມີຄວາມສົນໃຈຫຼາຍ. ເນື່ອງຈາກຄ່າບໍລິການຊົມໃຊ້ກະແສໄຟຟ້າເພີ່ມຂຶ້ນສູງ. ພ້ອມນີ້ ກໍໃຫ້ອະທິບາຍຊີ້ແຈງຢ່າງສົມເຫດສົມຜົນ ກ່ຽວກັບຄ່າກະແສໄຟຟ້າ ໃຫ້ສັງຄົມມີຄວາມເຂົ້າໃຈ ແລະ ມີຄວາມສະຫງົບ; ພ້ອມນັ້ນ ກໍ່ໃຫ້ກວດຄືນລະບົບການຕິດຕັ້ງ ແລະ ເດີນສາຍໄຟຟ້າໃນໄລຍະຜ່ານມານີ້ ເຫັນວ່າຈໍານວນອັກຄີໄພເພີ່ມຫຼາຍຂຶ້ນ ໂດຍສະເພາະໄຟຟ້າລັດວົງຈອນ ເຮັດໃຫ້ບ້ານເຮືອນຂອງປະຊາຊົນຖືກໄຟໄໝ້ ແລະ ກະທົບຕໍ່ການດໍາລົງຊີວິດຂອງເຂົາເຈົ້າ.
  6. ເອົາໃຈໃສ່ ແລະ ຊີ້ນຳຢ່າງໃກ້ຊິດ ໃນການຊຸກຍູ້ຜະລິດສະບຽງອາຫານ, ຜະລິດເປັນສິນຄ້າ, ທ້ອງຖິ່ນໃດ ມີເງື່ອນໄຂ, ມີທ່າແຮງດ້ານໃດ ກໍ່ໃຫ້ລົງຊຸກຍູ້ ແລະ ນໍາພາປະຊາຊົນເຮັດຕົວຈິງ ເປັນຕົ້ນ ການປູກພືດ, ລ້ຽງສັດ…ໃຫ້ເປັນຂະບວນ ແລະ ສ້າງເປັນໂຄງການລະອຽດໃນການພັດທະນາໃຫ້ເກີດປະໂຫຍດສູງສຸດ;
  7. ຮີບຮ້ອນ ຄົ້ນຄວ້າມາດຕະການ ຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມການຜະລິດ ຂອງຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດຂະໜາດນ້ອຍ-ກາງ (SME). ພ້ອມທັງ ສືບຕໍ່ຕິດຕາມ, ກວດກາ ແລະ ຄຸ້ມຄອງ ການສະໜອງສິນຄ້າອຸປະໂພກ, ບໍລິໂພກ ທີ່ມີຄວາມອ່ອນໄຫວຕໍ່ການດໍາລົງຊີວິດຂອງປະຊາຊົນ ແລະ ສາມາດຕອບສະໜອງໄດ້ກັບຄວາມຕ້ອງການຂອງປະຊາຊົນ, ຈໍາກັດການກັກຕຸນສິນຄ້າ ແລະ ສວຍໂອກາດຂຶ້ນລາຄາສິນຄ້າ ທີ່ບໍ່ສົມເຫດສົມຜົນ ໃນໄລຍະທີ່ພວກເຮົາພົບຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ;
  8. ສືບຕໍ່ກະກຽມ, ປັບປຸງສະຖານທີ່ທ່ອງທ່ຽວ ແລະ ການບໍລິການທ່ອງທ່ຽວ ໃຫ້ດີຂຶ້ນ, ມີຄວາມສະດວກວ່ອງໄວ ແລະ ລາຄາຖືກ ເພື່ອດຶງດູດການທ່ອງທ່ຽວ ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດໃຫ້ຫຼາຍຂຶ້ນ ພາຍຫຼັງສະພາບການລະບາດຂອງພະຍາດໂຄວິດ-19 ຢຸດຕິລົງ;
  9. ກະກຽມຄວາມພ້ອມ ເພື່ອເປີດຮຽນໃນທົ່ວປະເທດ ໃນວັນທີ 2 ມິຖຸນາ 2020 ເປັນຕົ້ນໄປ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ການຮຽນ-ການສອນ ໃຫ້ມີປະສິດທິຜົນ ແລະ ຮັບປະກັນຄຸນນະພາບ;
  10. ສືບຕໍ່ເຝົ້າລະວັງ ແລະ ສະກັດກັ້ນ ການລະບາດ ພະຍາດໄຂ້ເລືອດອອກ ໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ ທີ່ອາດຈະເກີດຂຶ້ນໃນຊ່ວງລະດູຝົນທີ່ຈະມາເຖິງນີ້ ບໍ່ໃຫ້ມີການແຜ່ຂະຫຍາຍ ຕ້ອງກຽມຮັບມືແຕ່ຫົວທີ, ພ້ອມທັງໂຄສະນາໃຫ້ປະຊາຊົນປະຕິບັດຕາມ 5 ປ ຂອງຂະແໜງສາທາລະນະສຸກໄດ້ວາງອອກ ພ້ອມທັງແນະນໍາໃຫ້ປະຊາຊົນເວລາເຈັບເປັນຕ້ອງໄປພົບແພດໝໍ ຫຼີກລ່ຽງການຊື້ຢາໄປກິນເອງ ເພາະອາດເປັນອັນຕະລາຍແກ່ຊີວິດຂອງປະຊາຊົນ; ພ້ອມກັນນັ້ນ ກໍ່ໃຫ້ເຝົ້າລະວັງພະຍາດທີ່ອາດຈະລະບາດຈາກສັດ ໃນຊວງລະດູຝົນນີ້;
  11. ສືບຕໍ່ຕິດຕາມເຝົ້າລະວັງ ແຕ່ຫົວທີສະພາບການປ່ຽນແປງຂອງດິນຟ້າອາກາດ ພ້ອມທັງພັດທະນາລະບົບການແຈ້ງເຕືອນໃຫ້ທັນເວລາ ແລະ ແຈ້ງເຕືອນປະຊາຊົນ ໃຫ້ກຽມພ້ອມຮັບມືກັບພະຍຸລະດູຮ້ອນທີ່ອາດຈະເກີດຂຶ້ນ ເພື່ອຫຼຸດຜ່ອນຜົນກະທົບຕໍ່ຊີວິດ ແລະ ຊັບສິນຂອງປະຊາຊົນ;
  12. ສືບຕໍ່ຕິດຕາມຢ່າງໃກ້ຊິດ ຕໍ່ສະພາບການຂອງພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ ພ້ອມທັງຕີລາຄາຕໍ່ຜົນກະທົບທັງດ້ານບວກ ແລະ ດ້ານລົບ ຕໍ່ ສປປ ລາວ ຂອງພວກເຮົາ ແລ້ວລາຍງານຂັ້ນເທິງຢ່າງເປັນປົກກະຕິ;

​​​​​​​​​​​ກອງປະຊຸມລັດຖະບານຄັ້ງນີ້ ໄດ້ຮຽກຮ້ອງໄປຍັງປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າ, ຊາວຕ່າງດ້າວ, ຜູ້ບໍ່ມີສັນຊາດ, ນັກທຸລະ ກິດ ທັງພາກລັດ ແລະ ເອກະຊົນ, ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ, ກຳມະກອນ ແລະ ນັກຮຽນຮູ້ປັນຍາຊົນ ທຸກຖ້ວນໜ້າ ຈົ່ງເຊີດຊູນ້ຳໃຈເປັນເຈົ້າຂອງປະເທດຊາດ ສູງກວ່າເວລາໃດໝົດ, ສືບຕໍ່ຕັ້ງໜ້າເຂົ້າຮ່ວມ ປະຕິບັດບັນດາມາດຕະ ການທີ່ລັດຖະບານວາງອອກ ດ້ວຍຄວາມຕື່ນຕົວ ແລະ ເປັນເຈົ້າການສູງ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການປ້ອງກັນ, ສະກັດກັ້ນພະຍາດ ໂຄວິດ-19 ຄັ້ງນີ້ ໄດ້ຮັບໄຊຊະນະ. ໃຫ້ສື່ມວນຊົນທຸກປະເພດ ລວມທັງ ສື່ອອນລາຍຕ່າງໆ ຈົ່ງຍົກສູງນ້ຳໃຈຮັກຊາດ, ຮັບໃຊ້ປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າ ອອກຂ່າວ, ໃຫ້ຂໍ້ມູນຂ່າວສານຕ່າງໆ ໃຫ້ຖືກຕ້ອງກັບຄວາມເປັນຈິງ ແລະ ເປັນຜົນປະ ໂຫຍດສູງສຸດ ໃຫ້ແກ່ຊາດ ແລະ ປະຊາຊົນ, ຫຼີກເວັ້ນການອອກຂ່າວ, ໃຫ້ຂໍ້ມູນເທັດ ທີ່ຈະສ້າງຄວາມປັ່ນປ່ວນ ແລະ ເປັນຜົນກະທົບດ້ານລົບ ຕໍ່ຈິດໃຈ, ຄວາມສະຫງົບ ແລະ ຄວາມເປັນລະບຽບຮຽບຮ້ອຍ, ຄວາມປອດໄພ ຂອງສັງຄົມ.