ວິທະຍຸກະຈາຍສຽງແຫ່ງຊາດລາວ

Lao National Radio

ຕັ້ງໜ້າຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກ ເຂົ້າສູ່ຊີວິດຈິງ
ເມື່ອ​ບໍ່​ດົນ​ມາ​ນີ້, ດ່ານ​ທາງ​ລົດ​ໄຟບໍ່​ຫານໄດ້​ໃຫ້​ບໍ​ລິ​ການ​ຜູ້​ໂດຍ​ສານ​ເປັນ​ຈຳ​ນວນຫຼວງຫຼາຍ ໂດຍ​ໄດ້​ກວດ​ກາ ແລະ ອະ​ນຸ​ມັດ​ໃຫ້​ຜູ້​ໂດຍ​ສານ​ຜ່ານ​ດ່ານຫຼາຍກວ່າ 1.200 ເທື່ອ​ຄົນໃນ​ມື້​ດຽວ ເຊິ່​ງ​ເປັນ​ການ​ສ້າງ​ສະ​​ຖິ​ຕິ​ສູງ​ສຸດ​ຂອງ​ຈຳ​ນວນ​ຄົນ​ເຂົ້າ-ອອກ​ເມືອງ ​ນັບ​ແຕ່​ມີ​ການ​ເປີດບໍ​ລິ​ການ​ຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ໂດຍ​ສານ​ສາ​ກົນ ​ຕາມ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາ​ວ​ເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ.
​ນັບ​ແຕ່​ເປີດ​ແລ່ນຂະ​ບ​ວນ​ລົດ​ໄຟ​ໂດຍ​ສານ​ສາ​ກົນເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ, ຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ນີ້​ໄດ້​ກາ​ຍ​ເປັນ​ທາງ​ເລືອກທີ່​ນິ​ຍົມ​ກັນຫຼາຍ​ຂອງ​ຜູ້​ໂດຍ​ສານ ​ທັງ​ພ​າຍ​ໃນ ແລະ ຕ່າງ​ປະ​ເທດ​ໃນ​ການ​ເດີນ​ທາງ​ໄປ​ສຶກ​ສາ, ດຳ​ເນີນ​ທຸ​ລະ​ກິດ ແລະ ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ຢູ່​ຈີນ ແລະ ລາວ ຍ້ອນ​ການ​ເດີນ​ທາງ​ດ້ວຍ​ລົດ​ໄຟ​ຂະ​ບວນ​ນີ້​ແມ່ນ​ປະ​ຢັດ​ເວ​ລາ ແລະ ສະ​ດວກ​ສະ​ບາຍ. ນອກ​ນີ້, ໃນ​ປີ 2024 ນີ້, ຈີນ​ໄດ້​ປະ​ຕິ​ບັດ​ນະ​ໂຍ​ບາຍ​ຍົກ​ເວັ້ນ​ວີ​ຊາ​ຕໍ່​ປະ​ເທດ​​ຕ່າງໆນັບ​ມື້​ນັບຫຼາຍ​ຂຶ້ນ, ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ​ໄດ້​ເປີດ​ແລ່ນ​ຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ໂດຍ​ສານ​ສາ​ກົນ​ເພີ່ມ​ອີກ​ຄູ່​ໜຶ່ງ, ດ່ານ​​ທາງ​ລົດ​ໄຟບໍ່​ຫານ​ກໍ​ເປັ​ນ​ອີກ​ດ່ານ​ໜຶ່ງ​ທີ່​ນຳ​ໃຊ້​ນະ​ໂຍ​ບາຍ​ຍົກ​ເວັ້ນ​ວີ​ຊາ​ ໃຫ້​ຜູ້​ໂດຍ​ສານ​ຜ່ານ​ແດນ​ຈີນ​ບໍ່​ກາຍ 144 ຊົ່ວ​ໂມງ ແລະ ນະ​ໂຍ​ບາຍ​ຕ່າງໆ​ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ, ບວກ​ກັບ​ກ​ານ​ທ່ອ​ງ​ທ່ຽວ​ຂ້າມ​ຊາຍ​ແດນ ແລະ ການ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ຢູ່​ເຂດ​ຊາຍ​ແດນ​ໃນ​ໄລ​ຍະ​ພັກ​ຮຽນ​ລະ​ດູ​ຮ້ອນ, ທັງ​ໝົດ​ເຫຼົ່າ​ນີ້​ໄດ້​ເຮັດ​ໃຫ້​ປະ​ລິ​ມານ​ຜູ້​ໂດຍ​ສານ​ເຂົ້າ-ອອກ​ເມືອງ​ຜ່ານ​ດ່ານ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ບໍ່​ຫານ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ​ຢ່າງ​ບໍ່​ຢຸດ​ຢັ້ງ.
ນັບ​ແຕ່​ເປີດ​ບໍ​ລິ​ການ​ຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ໂດຍ​ສານ​ສາ​ກົນ​ຕາມ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາ​ວ​ເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ, ໄດ້​​ຂົນ​ສົ່ງ​ຜູ້​ໂດຍ​ສານ 2 ແສນ 5 ໝື່ນ​ເທື່ອ​ຄົ​ນ​ເຂົ້າ-ອອກ​ເມືອງ, ​ຈຸດກວດ​ກາ​ຢູ່ດ່ານ​ທ​າງ​ລົດ​ໄຟ​ບໍ່​ຫານ​ໄດ້​ກາຍ​ເປັນ​ດ່ານ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ໃຫຍ່​ທີ່​ສຸດ​ຂອງ​ຈີນ​ໄປ​ສູ່​ອາ​ຊຽນ.
ເພື່ອ​ຮັບ​ມື​ກັບ​ຜູ້​ໂດຍ​ສານ​​ຜ່ານ​ດ່ານ​ເປັນຈຳ​ນວຍຫຼວງຫຼາຍ ແລະ ຍົກ​ລະ​ດັບ​ຄວາມ​ສະ​ດວກ​ໃນ​ການ​ຜ່ານ​ດ່ານ, ພາກ​ສ່ວນ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ການ​ເຂົ້າ-ອອກ​ເມືອງ​ຂອງ​ບໍ່​ຫານ​ໄດ້​ປະ​ຕິ​ບັດ​ການ​ກໍ່​ສ້າງ​ດ່ານ​ອັດ​ສະ​ລິ​ຍະ. ໃນ​ດ້ານ​ການກວດ​ກາ​ຄົນ​ເຂົ້າ​ເມືອງ, ພົນ​ລະ​ເມືອງ​ຈີນລຽນ​ແຖວ​ຖ້າ​ແຈ້ງ​ເອ​ກະ​ສານ​ຜ່ານ​ດ່ານ​ບໍ່​ກາຍ 30 ນາ​ທີ, ​ການເປີດ “ຊ່ອງ​ທາງ​ສະ​ເພາະ” ແລະ “ຊ່ອງ​ທາງ​ສຸກ​ເສີນ”, ສ້າງ ແລະ ປັບ​ປຸງ​ກົນ​ໄກ​ແຈ້ງ​ຂໍ້​ມູນ​ເຂົ້າ-ອອກ​ເມືອງ​ລ່ວງ​ໜ້າ ແລະ ກວດ​ກາ​ລ່ວງ​ໜ້​າ, ປະ​ຕິ​ບັດ​ການ​ຄວບ​ຄຸ​ມ​ຈຳ​ນວນ​ຄົນ​ເຂົ້າ-ອອກ​ເມື​ອງ​ຕາມ​ສະ​ພາບ​ການ ແລະ​ ມາດ​ຕະ​ການ​ອື່ນໆ, ​ເຮັດ​ໃຫ້ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ​ການກວດກ​າ​ຜູ້​ໂດຍ​ສານ​ຢູ່​ຕາມ​ດ່ານ​ໄດ້​​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນຫຼາຍກວ່າ 30%.
ທີ່​ຈິງ​ແລ້ວ, ຈຳ​ນວນ​ຄົນ​ເຂົ້າ-ອອກ​ເມືອງ​ຜ່ານ​ດ່​ານ​ບໍ່​ຫາ​ນ​ເປັນ​ພາບ​ລວມ​ແບບ​ຫຍໍ້​ ຂອງ​​ການ​ບໍ​ລິ​ການກວດ​ກາ​ຄົນ​ເຂົ້າ​-ອອກເມືອງ​ ທີ່​ມີ​ຄຸນ​ນະ​ພາບ​ສູງຂອງ​ຈີນ. ເວົ້​າ​ສຳ​ລັບ​ປະ​ເທດ​ລາວ​ແລ້ວ, ການ​ຍົກ​ລະ​ດັບ​ການ​ບໍ​ລິ​ການກວດ​ຄົນ​ເຂົ້າ-ອອກ​ເມືອງ​ຂອງ​ຕົນ ຈະ​​ເຮັດ​ໃຫ້​ນັກ​ທ່ອງ​ທ່ຽວຕ່າງ​ປະ​ເທດ​ທີ່​ໄປ​ທ່ຽວ​ລ​າວ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ. ປັດ​ຈຸ​ບັນ, ຄຽງ​ຄູ່​ກັບ​ການ​ຟື້ນ​ຕົວ​ຄືນ​ໃໝ່​ຂອງ​ຕ​ະຫຼາດ​ການ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ສາ​ກົນ ແລະ ​ເສັ້ນ​ທາງ​ການ​ບິນ​ສາ​ກົນ, ລາວ​ສືບ​ຕໍ່​ຈັດ​ກິດ​ຈະ​ກຳ​ປີ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ 2024, ການ​ເຂົ້າ​ເມືອງ​ຂອງ​ລາວ​ມີ​ຄວາມ​ສ​ະ​ດວກຫຼາຍ​ຂຶ້ນ, ການ​ໂຄ​ສະ​ນາ​ຢ່າງ​ຕັ້ງ​ໜ້າ​ຂອ​ງ​ຫົວ​​ໜ່ວຍທຸ​ລະ​ກິດຢູ່​ແຫຼ່ງ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ຕ່າງໆ, ບວກ​ກັບ​ການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ນ​ະ​ໂຍ​ບາຍ​ຕ່າງໆ​ທີ່​ມີ​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍດ, ຕະຫຼາດ​ການ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ຂອງ​ລາວ​ຍ່ອມ​ຈະ​ມີ​ອະ​ນາ​ຄົດ​ອັນ​ກວ້າງ​ຂວາງ.