ວິທະຍຸກະຈາຍສຽງແຫ່ງຊາດລາວ

Lao National Radio

ຕັ້ງໜ້າຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກ ເຂົ້າສູ່ຊີວິດຈິງ
ສະ​ບາຍ​ດີທ່ານ​ຜູ້​ຊົມ, ຫວ່າງ​ມໍ່ໆ​ມາ​ນີ້, ​ບໍ​ລິ​ສັດທາງ​ລົ​ດ​ໄຟ ລາວ-ຈີນ​ ໄດ້​ເຜີຍ​ແຜ່​ຂ່າວ​ດີ ​ທີ່​ມີ​ຄວາມໝາຍ​ສຳ​ຄັນ​ເປັນ​ຂີດ​ໝາຍ​ໃນ​ປະ​ຫວັດ​ສາດອີກຂ່າວ​ໜຶ່ງ ນັ້ນ​ກໍ​ຄື: ນັກ​ຂັບ​​ລົດ​ໄຟ​ລາວ 14 ຄົນ​ຊຸດ​ທຳ​ອິດ ​ໄດ້​ຮັບ​ໃບ​ຢັ້ງ​ຢືນ​ຂັບ​ຂີ່​ລົດ​ໄຟ​ຢ່າງ​ເປັນ​ທາງ​ການ, ພວກ​ເຂົາ​ເຈົ້າ​ຈະ​ສາ​ມາດ​ບັນ​ຊາ​​ຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ຕາມ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ ​ຈີນ-ລາວ ​ໄດ້ດ້ວຍ​ຕົນ​ເອງ.
ທ່ານ​ ໄຊ​ສົງ​ຄາມ ມະ​ໂນ​ທຳ ຮອງ​ລັດ​ຖະ​ມົນ​ຕີ​ກະ​ຊວງ​ໂຍ​ທາ​ທິ​ການ ແລະ ​ຂົນ​ສົ່ງ​ລາວ ​ໄດ້​ຕີ​ລາ​ຄາ​ສູງ​ພະ​ນັກ​ງານຂັບ​ລົດ​ໄຟ​ຄົນ​ລາວ ​ທີ່​ສາ​ມາດ​ບັນ​ຊາ​ໃຫ້​ລົດ​ໄຟ​ແລ່ນ​ໄປ​ສູ່​ຈຸດ​ໝາຍ​ໄດ້​ດ້ວຍ​ຕົນ​ເອງ ແລະ ເຫັນ​ວ່າ: “ນີ້​​ເປັນ​ເຫດ​ການ​ສຳ​ຄັນ​ໃນ​ປະ​ຫວັດ​ສາດ​​ຂອງການ​ພັດ​ທະ​ນາ​ດ້ານ​ຄົມ​ມະ​ນາ​ຄົມ​ຂອງ​ລາວ ແລະ ກໍ​ແມ່ນ​ຜົນ​ສຳ​ເລັດ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ໝາຍ​ສຳ​ຄັນ ​ເປັ​ນ​ຂີດ​ໝາຍ​ໃນ​ປະ​ຫວັດ​ສາດ​ ສຳ​ລັບ​ສອງ​ປະ​ເທດ​ຈີນ ແລະ ລາວ​ ຮ່ວມ​ກັນ​ອົບ​ຮົມ​ບົ່ມ​ສ້າງ​ຊັບ​ພະ​ຍາ​ກອນ​ມະ​ນຸດ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຂອງ​ລາວ.”
ຖ້າ​ເວົ້າ​ວ່າ​ ການ​ສ້າງ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ ​ໄດ້​ສ້າງ​ຄວາມ​ສຸກ​ໃຫ້​ແກ່​ປະ​ຊາ​ຊົນ​ສອງ​ຊາດ​ຈີນ-ລາວ, ຄັນ​ຊັ້ນ, ການມອບ “ພວງ​ມະ​​ໄລ” ຂອງ “ຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ແຫ່ງ​ຄວາມ​ສຸກ” ຂະ​ບວນ​ນີ້​ ໃຫ້​ແກ່​ປະ​ຊາ​ຊົນ​ລາວ ​ມັນ​ກໍຈະ​ເປັນ​ການ​ສ້າງ​ຄວາມ​ສຸກ​ໄປ​ໃຫ້​ແກ່​ປະ​ຊ​າ​ຊົນລາວ​ຕື່ມ​ອີກ. ກ່ອນ​ເປີດ​ບໍ​ລິ​ການ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ, ຢູ່​ພາຍ​ໃນ​ປະ​ເທດ​ລາວ ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ມີ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ທີ່​ເປີດ​​ເປັນທຸ​ລະ​ກິດ​ທາງ​ການ ເຊິ່ງ​ເຮັດ​ໃຫ້ຂາດ​ການ​ສະ​ສົມ​ຊັບ​ພະ​ຍາ​ກອນ​ມະ​ນຸດ ແລະ ລະ​ບົບ​ການ​ອົບ​ຮົມ​ແລະ​ກວດ​ກາ​ຕີ​ລາ​ຄາ​ຕໍ່​ຜູ້​ຂັບ​ລົດ​ໄຟ. ໃນ​ເວ​ລາ​ທີ່​ໃກ້​ຈະ​ເປີດ​ບໍ​ລິ​ການ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ, ທີມ​ງານ​ຝ່າຍ​ຈີນ​ກໍ​​ໄດ້​ຊ່ວຍ​ຝ່າຍ​ລາວ​ຄົ້ນ​ຄວ້າ ແລະ ວາງ​ກົດ​ໝາຍ​ກົດ​ລະ​ບຽບ, ລະ​ບຽບ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ, ມາດ​ຕະ​ຖານ​ດ້ານ​ເຕັກ​ນິກ ແລະ ການ​ບັນ​ຊາ​ເປັນ​ຕົ້ນ ພ້ອມ​ທັງ​ໄດ້​ສົ່ງ​ຜູ້​ຊ່ຽວ​ຊານ​ຝ່າຍ​ຈີນ​ລົງ​ໄປ​ຊີ້​ນຳ ແລະ ຊ່ວຍ​ຝ່າຍ​ລາວ​ດຳ​ເນີນ​​ງານ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ອີກ​ດ້ວຍ.
ພາຍຫຼັງ​ເປີດ​ບໍ​ລິ​ການ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ​ແລ້ວ, ບໍ​ລິ​ສັດ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ ​ໄດ້​ອົບ​ຮົມ​ບົ່ມ​ສ້າງ​ຜູ້​ຂັບ​ຂີ່​ລົດ​ໄຟ​ຄົນ​ລາວ​ເທື່ອ​ລະ​ກ້າວ ເຊິ່ງ​ໄດ້​​ຊຸກ​ຍູ້ການ​ພັດ​ທະ​ນາ​ຊັບ​ພະ​ຍາ​ກອນ​ມະ​ນຸດ ​ໃຫ້​ແກ່​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຂອງ​ປະ​ເທດ​ລາວ. ນັບ​ແຕ່​ເດືອນ​ມິ​ຖຸ​ນາ​ປີ 2020 ເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ, ທາງ​ບໍ​ລິ​ສັດ​ໄດ້​ປະ​ກາດ​ຮັບ​ສະ​ໝັກ​ພະ​ນັກ​ງານ​ຄົນ​ລາວ​ຊຸດ​ທຳ​ອິດ, ໄດ້​ດຳ​ເນີນ​ການ​ຝຶ​ກ​ອົບ​ຮົມ​ກ່ອນ​ເຂົ້າ​ເຮັດ​ວຽກ​ ໃນ​ດ້ານ​ຍົກ​ລະ​ດັບ​ພາ​ສາ​ຈີນ, ທິດ​ສະ​ດີ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ ແລະ ການ​ບັນ​ຊາ​ຕົວ​ຈິງ ທີ່​ກິນ​ເວ​ລາ​ໄປ​ເຖິງປີ​ເຄິ່ງ. ບໍ​ລິ​ສັດ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ​ ຍັງ​ໄດ້​ຖື​ເອົາ​ການ​ຝຶກ​ອົບ​ຮົມ​ຜູ້​ຂັບ​ລົດ​ໄຟ​ຄົນ​ລາວ ​ໄວ້​ຢູ່​ຖາ​ນະ​ສຳ​ຄັນ​ທີ່​ສຸດ. ພາຍຫຼັງ​ເປີດ​ບໍ​ລິ​ການ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ​ແລ້ວ, ຈີນ​ຍັງ​ໄດ້​ສົ່ງ​ຜູ້​ຂັບ​​ລົດ​ໄຟ​ທີ່​ເປັນ​ຄົນ​ຈີນ​ ທີ່​ມີ​ເຕັກ​ນິກ​ການ​ຂັບ​ທີ່​ຊຳ​ນິ​ຊຳ​ນານ ແລະ ມີ​ປະ​ສົບ​ການ​ຢ່າງ​ລົ້ນ​ເຫຼືອ ໄປ​ຊີ້​ນຳ​​ເຕັກ​ນິກການ​ຂັບ​​ ໃຫ້​ແກ່​ຜູ້​ຂັບ​ຂີ່​ຝ່າຍ​ລາວແບບ “​ຕົວ​ຕໍ່​ຕົວ”, ໂດຍ​ຜ່ານ​ຈາກ​ການ​ຈັດ​ຊຸດ​ຝຶກ​ອົບ​ຮົມ ແລະ ດຳ​ເນີນ​ການ​ແຂ່ງ​ຂັນ​ສີ​ມື​ອອກ​ແຮງ​ງານ ເພື່ອ​ດຳ​ເນີນ​ການ​ຝຶກ​ອົບ​ຮົມ​ເຕັກ​ນິກ​ປະ​ຈຳ​ວັນ​ຢ່າງ​ໜັກ​ແໜ້ນ, ຜູ້​​ທີ່​ຮຽນ​ຂັບ​ລົດ​ໄຟ​ຄົນ​ລາວ​ໄດ້​ລຶ້ງ​ແກວ່ນ​ກັບຫຼັກ​ມູນ​, ມາດ​ຕະ​ຖານ ແລະ ຂັ້ນ​ຕອນ​​ໃນການ​​ດຳ​ເນີນ​ງານ​ ຂອງ​ຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ຢ່າງ​ລະ​ອຽດ​ເທື່ອ​ລະ​ກ້າວ ພ້ອມ​ທັງ​ໄດ້​ກຳ​ແໜ້ນ​ເຕັກ​ນິກ ແລະ ເນື້ອ​ໃນ​ສຳ​ຄັນ​ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ ​ໃນ​ການ​ບັນ​ຊາ​​ທຸກ​ພາກ​ສ່ວນ​ຂອງ​ລົດ​ໄຟ. ນັບ​ມາ​ຮອດ​ປັດ​ຈຸ​ບັນນີ້, ຈີນ​ໄດ້​ຝຶກ​ອົບ​ຮົມ​ຊັບ​ພະ​ຍາ​ກອນ​ມະ​ນຸດ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຄົນ​ລາວ​ແລ້ວ​ເຖິງ 800 ກວ່າ​ຄົນ.
ສິ່ງ​ທີ່​ຄວນ​ເວົ້າ​ເຖິງ​ນັ້ນ​ກໍ​ຄື: ໂຄງ​ການ “ວິ​ທະ​ຍາ​ໄລ​ເຕັກ​ນິກວິ​ຊາ​ຊີການ​ລົດ​ໄຟ ​ທີ່​ຈີນ​ຊ່ວຍ​ເຫຼືອ​ລາວ” ​ຈະໄດ້​ອົບ​ຮົມ​ບົ່ມ​ສ້າ​ງ​ຊັບ​ພະ​ຍາ​ກອນ​ມະ​ນຸດ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຄົນ​ລາວ​ເປັນ​ຈຳ​ນວນຫຼວງຫຼາຍ. ວິ​ທະ​ຍາ​ໄລ​ເຕັກ​ນິກວິ​ຊາ​ຊີບການ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ​ແມ່ນ​ວິ​ທະ​ຍາ​ໄລ​ເຕັກ​ນິກວິ​ຊາ​ຊີບ​​ການລົດ​ໄຟ​ແຫ່ງ​ທຳ​ອິດ ​ໃນ​ບັນ​ດາ​ປະ​ເທດ​ອາ​ຊີ​ຕາ​ເວັນ​ອອກ​ສຽງ​ໃຕ້ ເຊິ່ງ​ໄດ້​ເພີ່ມ​ເຕີມ​ຊ່ອງ​ທາງການ​ສຶກ​ສາ ​ໃນ​ຂົງ​ເຂດ​ເຕັກ​ນິກວິ​ຊາ​ຊີບ​ການ​ລົດ​ໄຟ​ຂອງ​ລາວ​. ໃນ​ອະ​ນາ​ຄົດ, ສອງ​ປະ​ເທດ​ຈີນ ແລະ ລາວ​ ຍັງ​ຈະ​ສືບ​ຕໍ່​ດຳ​ເນີນ​ການ​ຮ່ວມ​ມື​ດ້ານ​ການ​ສຶກ​ສາ​ວິ​ຊາ​ຊີບ ໂດຍ​ມີ​ວິ​ທະ​ຍາ​ໄລ​ເຕັກ​ນິກວິ​ຊາ​ຊີບ​ການ​ລົດ​ໄຟ​ຄຸນ​ໝິງ​ ສົ່ງ​ອາ​ຈານ​ສອນຫຼາຍ​ຊຸດ​ໄປ​ລາວ ເພື່ອ​ສຶກ​ສາ​ອົບ​ຮົມ​ພະ​ນັກ​ງານ​ຝ່າຍ​ລາວ​ຢ່າງ​ຕໍ່​ເນື່ອງ. ປັດ​ຈຸ​ບັນ, ອາ​ຈານ​ຊຸດ​ທຳ​ອິດ​ຈຳ​ນວນ 16 ຄົນ​ ໄດ້​ເດີນ​ທາງ​ໄປ​ເຖິງ​ປະ​ເທດ​ລາວ​ແລ້ວ.
ຈີນ​ມີ​ຄຳ​ສຸ​ພາ​ສິດ​ວ່າ: ມອບ​ປາ​ໃຫ້​ຄົນ​ອື່ນ​ດີຫຼາຍ, ແຕ່ສອນວິ​ທີ​ຫາ​ປາ​ໃຫ້​ຈະ​ດີກວ່າ. ໃນ​ຂະ​ນະ​ທີ່​ສ້າງ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ​​ນັ້ນ, ຈີນ​ຍັງ​ໄດ້​ຊ່ວຍ​ອົບ​ຮົມ​ບົ່ມ​ສ້າງ​ຊັບ​ພະ​ຍາ​ກອນ​ມະ​ນຸດ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ໃຫ້​ແກ່​ປະ​ເທດ​ລາວ​ອີກ​ດ້ວຍ ເພື່ອ​ເຮັດ​ໃຫ້ “ຂະ​ບວນ​ລົດ​ໄຟ​ແຫ່ງ​ຄວາມ​ສຸກ​” ຂະ​ບວນ​ນີ້​ ສາ​ມາດ​​ບັນ​ຊາຂັບ​ເຄື່ອນ​ໄປ​ດ້ວຍ​ພະ​ນັກ​ງານທີ່​ເປັນ​ຄົນ​ລາວ​ໄດ້​ຢ່າງ​ແທ້​ຈິງ.