ສະບາຍດີທ່ານຜູ້ຊົມ, ຫວ່າງມໍ່ໆມານີ້, ບໍລິສັດທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ເຜີຍແຜ່ຂ່າວດີ ທີ່ມີຄວາມໝາຍສຳຄັນເປັນຂີດໝາຍໃນປະຫວັດສາດອີກຂ່າວໜຶ່ງ ນັ້ນກໍຄື: ນັກຂັບລົດໄຟລາວ 14 ຄົນຊຸດທຳອິດ ໄດ້ຮັບໃບຢັ້ງຢືນຂັບຂີ່ລົດໄຟຢ່າງເປັນທາງການ, ພວກເຂົາເຈົ້າຈະສາມາດບັນຊາຂະບວນລົດໄຟຕາມທາງລົດໄຟ ຈີນ-ລາວ ໄດ້ດ້ວຍຕົນເອງ.
ທ່ານ ໄຊສົງຄາມ ມະໂນທຳ ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງລາວ ໄດ້ຕີລາຄາສູງພະນັກງານຂັບລົດໄຟຄົນລາວ ທີ່ສາມາດບັນຊາໃຫ້ລົດໄຟແລ່ນໄປສູ່ຈຸດໝາຍໄດ້ດ້ວຍຕົນເອງ ແລະ ເຫັນວ່າ: “ນີ້ເປັນເຫດການສຳຄັນໃນປະຫວັດສາດຂອງການພັດທະນາດ້ານຄົມມະນາຄົມຂອງລາວ ແລະ ກໍແມ່ນຜົນສຳເລັດທີ່ມີຄວາມໝາຍສຳຄັນ ເປັນຂີດໝາຍໃນປະຫວັດສາດ ສຳລັບສອງປະເທດຈີນ ແລະ ລາວ ຮ່ວມກັນອົບຮົມບົ່ມສ້າງຊັບພະຍາກອນມະນຸດທາງລົດໄຟຂອງລາວ.”
ຖ້າເວົ້າວ່າ ການສ້າງທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ໄດ້ສ້າງຄວາມສຸກໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນສອງຊາດຈີນ-ລາວ, ຄັນຊັ້ນ, ການມອບ “ພວງມະໄລ” ຂອງ “ຂະບວນລົດໄຟແຫ່ງຄວາມສຸກ” ຂະບວນນີ້ ໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນລາວ ມັນກໍຈະເປັນການສ້າງຄວາມສຸກໄປໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນລາວຕື່ມອີກ. ກ່ອນເປີດບໍລິການທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ, ຢູ່ພາຍໃນປະເທດລາວ ຍັງບໍ່ທັນມີທາງລົດໄຟທີ່ເປີດເປັນທຸລະກິດທາງການ ເຊິ່ງເຮັດໃຫ້ຂາດການສະສົມຊັບພະຍາກອນມະນຸດ ແລະ ລະບົບການອົບຮົມແລະກວດກາຕີລາຄາຕໍ່ຜູ້ຂັບລົດໄຟ. ໃນເວລາທີ່ໃກ້ຈະເປີດບໍລິການທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ, ທີມງານຝ່າຍຈີນກໍໄດ້ຊ່ວຍຝ່າຍລາວຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ວາງກົດໝາຍກົດລະບຽບ, ລະບຽບການຄຸ້ມຄອງ, ມາດຕະຖານດ້ານເຕັກນິກ ແລະ ການບັນຊາເປັນຕົ້ນ ພ້ອມທັງໄດ້ສົ່ງຜູ້ຊ່ຽວຊານຝ່າຍຈີນລົງໄປຊີ້ນຳ ແລະ ຊ່ວຍຝ່າຍລາວດຳເນີນງານທາງລົດໄຟອີກດ້ວຍ.
ພາຍຫຼັງເປີດບໍລິການທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວແລ້ວ, ບໍລິສັດທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ໄດ້ອົບຮົມບົ່ມສ້າງຜູ້ຂັບຂີ່ລົດໄຟຄົນລາວເທື່ອລະກ້າວ ເຊິ່ງໄດ້ຊຸກຍູ້ການພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດ ໃຫ້ແກ່ທາງລົດໄຟຂອງປະເທດລາວ. ນັບແຕ່ເດືອນມິຖຸນາປີ 2020 ເປັນຕົ້ນມາ, ທາງບໍລິສັດໄດ້ປະກາດຮັບສະໝັກພະນັກງານຄົນລາວຊຸດທຳອິດ, ໄດ້ດຳເນີນການຝຶກອົບຮົມກ່ອນເຂົ້າເຮັດວຽກ ໃນດ້ານຍົກລະດັບພາສາຈີນ, ທິດສະດີທາງລົດໄຟ ແລະ ການບັນຊາຕົວຈິງ ທີ່ກິນເວລາໄປເຖິງປີເຄິ່ງ. ບໍລິສັດທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ຍັງໄດ້ຖືເອົາການຝຶກອົບຮົມຜູ້ຂັບລົດໄຟຄົນລາວ ໄວ້ຢູ່ຖານະສຳຄັນທີ່ສຸດ. ພາຍຫຼັງເປີດບໍລິການທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວແລ້ວ, ຈີນຍັງໄດ້ສົ່ງຜູ້ຂັບລົດໄຟທີ່ເປັນຄົນຈີນ ທີ່ມີເຕັກນິກການຂັບທີ່ຊຳນິຊຳນານ ແລະ ມີປະສົບການຢ່າງລົ້ນເຫຼືອ ໄປຊີ້ນຳເຕັກນິກການຂັບ ໃຫ້ແກ່ຜູ້ຂັບຂີ່ຝ່າຍລາວແບບ “ຕົວຕໍ່ຕົວ”, ໂດຍຜ່ານຈາກການຈັດຊຸດຝຶກອົບຮົມ ແລະ ດຳເນີນການແຂ່ງຂັນສີມືອອກແຮງງານ ເພື່ອດຳເນີນການຝຶກອົບຮົມເຕັກນິກປະຈຳວັນຢ່າງໜັກແໜ້ນ, ຜູ້ທີ່ຮຽນຂັບລົດໄຟຄົນລາວໄດ້ລຶ້ງແກວ່ນກັບຫຼັກມູນ, ມາດຕະຖານ ແລະ ຂັ້ນຕອນໃນການດຳເນີນງານ ຂອງຂະບວນລົດໄຟຢ່າງລະອຽດເທື່ອລະກ້າວ ພ້ອມທັງໄດ້ກຳແໜ້ນເຕັກນິກ ແລະ ເນື້ອໃນສຳຄັນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ໃນການບັນຊາທຸກພາກສ່ວນຂອງລົດໄຟ. ນັບມາຮອດປັດຈຸບັນນີ້, ຈີນໄດ້ຝຶກອົບຮົມຊັບພະຍາກອນມະນຸດທາງລົດໄຟຄົນລາວແລ້ວເຖິງ 800 ກວ່າຄົນ.
ສິ່ງທີ່ຄວນເວົ້າເຖິງນັ້ນກໍຄື: ໂຄງການ “ວິທະຍາໄລເຕັກນິກວິຊາຊີການລົດໄຟ ທີ່ຈີນຊ່ວຍເຫຼືອລາວ” ຈະໄດ້ອົບຮົມບົ່ມສ້າງຊັບພະຍາກອນມະນຸດທາງລົດໄຟຄົນລາວເປັນຈຳນວນຫຼວງຫຼາຍ. ວິທະຍາໄລເຕັກນິກວິຊາຊີບການລົດໄຟລາວແມ່ນວິທະຍາໄລເຕັກນິກວິຊາຊີບການລົດໄຟແຫ່ງທຳອິດ ໃນບັນດາປະເທດອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ ເຊິ່ງໄດ້ເພີ່ມເຕີມຊ່ອງທາງການສຶກສາ ໃນຂົງເຂດເຕັກນິກວິຊາຊີບການລົດໄຟຂອງລາວ. ໃນອະນາຄົດ, ສອງປະເທດຈີນ ແລະ ລາວ ຍັງຈະສືບຕໍ່ດຳເນີນການຮ່ວມມືດ້ານການສຶກສາວິຊາຊີບ ໂດຍມີວິທະຍາໄລເຕັກນິກວິຊາຊີບການລົດໄຟຄຸນໝິງ ສົ່ງອາຈານສອນຫຼາຍຊຸດໄປລາວ ເພື່ອສຶກສາອົບຮົມພະນັກງານຝ່າຍລາວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ. ປັດຈຸບັນ, ອາຈານຊຸດທຳອິດຈຳນວນ 16 ຄົນ ໄດ້ເດີນທາງໄປເຖິງປະເທດລາວແລ້ວ.
ຈີນມີຄຳສຸພາສິດວ່າ: ມອບປາໃຫ້ຄົນອື່ນດີຫຼາຍ, ແຕ່ສອນວິທີຫາປາໃຫ້ຈະດີກວ່າ. ໃນຂະນະທີ່ສ້າງທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວນັ້ນ, ຈີນຍັງໄດ້ຊ່ວຍອົບຮົມບົ່ມສ້າງຊັບພະຍາກອນມະນຸດທາງລົດໄຟໃຫ້ແກ່ປະເທດລາວອີກດ້ວຍ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ “ຂະບວນລົດໄຟແຫ່ງຄວາມສຸກ” ຂະບວນນີ້ ສາມາດບັນຊາຂັບເຄື່ອນໄປດ້ວຍພະນັກງານທີ່ເປັນຄົນລາວໄດ້ຢ່າງແທ້ຈິງ.