ທ່ານ ນາງ ປິ່ນຄໍາ ລາຊະສິມມາ ຄະນະປະຈໍາສະພາແຫ່ງຊາດ ເລຂາທິການສະພາແຫ່ງຊາດ ໄດ້ຕາງໜ້າຄະນະປະຈໍາສະພາແຫ່ງຊາດ ປະກອບຄໍາເຫັນຕໍ່ບົດລາຍ ງານກ່ຽວກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂຄງການລົງທຶນດ້ານແຮ່ທາດ ໃນໄລຍະຜ່ານມາ ແລະ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານໃນຕໍ່ໜ້າ ຕິດພັນກັບມະຕິຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ສະບັບເລກທີ 95/ສພຊ, ລົງວັນທີ 18 ກໍລະກົດ 2023 ວ່າດ້ວຍການຮັບຮອງວິໄສທັດ 2040 ແລະ ຍຸດທະສາດການພັດທະນາແຮ່ທາດ ຮອດປີ 2030 ທີ່ສະເໜີໂດຍ ທ່ານ ໂພໄຊ ໄຊຍະສອນ, ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ໃນກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນ ເທື່ອທີ 7 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ IX ໃນວັນທີ 12 ມິຖຸນານີ້.
ທ່ານ ນາງ ປິ່ນຄໍາ ລາຊະສິມມາ ໄດ້ສະເໜີບາງຄໍາເຫັນ ດັ່ງນີ້:
1. ສະເໜີໃຫ້ລັດຖະບານ ຊີ້ນໍາກະຊວງພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ ສືບຕໍ່ຜັນຂະຫຍາຍ ວິໄສທັດ ແລະ ຍຸດທະສາດການພັດທະນາແຮ່ທາດ ເຂົ້າໃນການປະຕິບັດໃນວຽກງານຕົວຈິງຂອງຂະແໜງການຕົນໃຫ້ສໍາເລັດ, ເຂັ້ມງວດ ໄປພ້ອມກັບການໂຄສະນາ, ການເຜີຍແຜ່ ວິໄສທັດ ແລະ ຍຸດທະສາດການພັດທະນາແຮ່ທາດ ແລະ ນິຕິກໍາທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ໃຫ້ທົ່ວເຖິງ ແລະ ກວ້າງຂວາງ ເພື່ອໃຫ້ທຸກພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຂອງລັດ, ຜູ້ພັດທະນາໂຄງການ ແລະ ປະຊາຊົນ ເຂົ້າໃຈ ແລະ ເຂົ້າຮ່ວມໃນການປະຕິບັດວຽກ ງານດັ່ງກ່າວ ໃຫ້ສາມາດບັນລຸຕາມຄາດໝາຍທີ່ໄດ້ກໍານົດໄວ້;
2. ການຄົ້ນຄວ້າ ອະນຸຍາດກິດຈະການກ່ຽວກັບແຮ່ທາດໃນຕໍ່ໜ້າ ໃຫ້ປະຕິບັດຕາມຂັ້ນຕອນທີ່ກໍານົດໄວ້ ໃນກົດໝາຍຢ່າງເຂັ້ມງວດ ເປັນຕົ້ນ ກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍແຮ່ທາດ, ກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍການສົ່ງເສີມການລົງທຶນ, ກົດໝາຍ ວ່າດ້ວຍປ່າໄມ້, ກົດໝາຍອື່ນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ໂດຍສະເພາະການສ້າງບົດວິພາກເສດຖະກິດ-ເຕັກນິກ, ບົດສຶກສາຜົນກະທົບຕໍ່ສິ່ງແວດລ້ອມ ແລະ ການໄລ່ລຽງຜົນປະໂຫຍດທີ່ລັດຖະບານຈະໄດ້ຮັບ ລວມທັງການຄັດເລືອກເອົາບໍລິສັດ ທີ່ຈະມາພັດທະນາ ໃນຂົງເຂດບໍ່ແຮ່ ຕ້ອງເປັນບໍລິສັດໃຫຍ່, ໄດ້ມາດຕະຖານສາກົນ, ມີຄວາມຮູ້, ມີປະສົບການ, ມີຄວາມເປັນມືອາຊີບ ແລະ ມີຄວາມພ້ອມທາງດ້ານງົບປະມານ;
3. ສະເໜີໃຫ້ລັດຖະບານ ຊີ້ນໍາພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ເອົາໃຈໃສ່ກວດກາ, ປະເມີນຄືນ ບັນດາໂຄງການຂຸດຄົ້ນແຮ່ທາດ ໃນຮູບແບບປົກກະຕິ ແລະ ຮູບແບບທົດລອງ ໂດຍມີການຄັດຈ້ອນ ແລະ ໃຫ້ຢຸດຕິໂຄງການທີ່ບໍ່ມີປະສິດທິພາບ, ບໍ່ມີປະສິດທິຜົນ, ສົ່ງຜົນກະທົບຕໍ່ສິ່ງແວດລ້ອມ-ສັງຄົມ ແລະ ທໍາມະຊາດ ທີ່ຮ້າຍແຮງ ຫຼື ປະຕິບັດບໍ່ຖືກຕ້ອງຕາມກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການ ເປັນຕົ້ນ ບັນດາໂຄງການທີ່ໄດ້ມີການກວດກາ ແລະ ປະເມີນຜົນຢູ່ໃນເກນທີ່ບໍ່ໄດ້ມາດຕະຖານ ໃຫ້ດໍາເນີນມາດຕະການຕາມກົດໝາຍຢ່າງເຂັ້ມງວດ; ສໍາລັບໂຄງການຂຸດຄົ້ນແຮ່ທາດໃນຮູບແບບທົດລອງ ທີ່ມີປະສິດທິພາບດີ ກໍໃຫ້ສືບຕໍ່ດໍາເນີນການຂຸດຄົ້ນ, ປຸງແຕ່ງ ແລະ ສົ່ງອອກ ແຕ່ໃຫ້ຫັນເຂົ້າສູ່ຮູບແບບປົກກະຕິ ແລະ ປະຕິບັດຕາມຂັ້ນຕອນຂອງກົດໝາຍຢ່າງເຂັ້ມງວດ ແລະ ເປັນໂຄງການທີ່ກໍານົດຢູ່ໃນຍຸດທະສາດການພັດທະນາແຮ່ທາດ;
4. ສະເໜີໃຫ້ລັດຖະບານ ຊີ້ນໍາພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ຄົ້ນຄວ້າຄືນກ່ຽວກັບ ການໄລ່ລຽງຜົນປະໂຫຍດ ທີ່ລັດຖະບານຈະໄດ້ຮັບ ຈາກໂຄງການພັດທະນາແຮ່ທາດ ເພື່ອຮັບປະກັນ ໃຫ້ປະເທດຊາດ ໄດ້ຜົນປະໂຫຍດສູງສຸດ;
5. ສະເໜີໃຫ້ລັດຖະບານ ເອົາໃຈໃສ່ ຄົ້ນຄວ້າພິຈາລະນາ ແຜນການສ້າງຕັ້ງໂຮງງານຜະລິດ ແລະ ປຸງແຕ່ງແຮ່ທາດ ຢ່າງມີຈຸດສຸມໃຫ້ສໍາເລັດໂດຍໄວ ຕາມຍຸດທະສາດການພັດທະນາແຮ່ທາດ ໃນການຜະລິດ ແລະ ປຸງແຕ່ງແຮ່ທາດ ເປັນຜະລິດຕະພັນແຮ່ທາດສົ່ງອອກ;
6. ສະເໜີໃຫ້ລັດຖະບານ ເອົາໃຈໃສ່ ຄົ້ນຄວ້າພິຈາລະນາ ຈັດສັນງົບປະມານ 500 ຕື້ກີບ ເພື່ອນໍາໃຊ້ເຂົ້າໃນການສໍາຫຼວດສ້າງແຜນທີ່ ທໍລະນີສາດ-ແຮ່ທາດ ຕາມມະຕິຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ສະບັບເລກທີ 95/ສພຊ, ລົງວັນທີ 18 ກໍລະກົດ 2023 ວ່າດ້ວຍການຮັບຮອງວິໄສທັດ 2040 ແລະ ຍຸດທະສາດການພັດທະນາແຮ່ທາດ 2030;
7. ສະເໜີໃຫ້ລັດຖະບານ ເອົາໃຈໃສ່ຕິດຕາມ, ຊຸກຍູ້ ແລະ ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ແກ່ລັດວິສາຫະກິດແຮ່ທາດ ລາວ ໃຫ້ມີຄວາມສາມາດທາງດ້ານວິຊາການ ແລະ ທຶນຮອນ;
8. ສະເໜີໃຫ້ລັດຖະບານ ຊີ້ນໍາພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ຕິດຕາມກວດກາ, ປະເມີນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດກົດໝາຍ ແລະ ນິຕິກໍາໃຕ້ກົດໝາຍ ພ້ອມທັງສ້າງ ແລະ ປັບ ປຸງນິຕິກໍາໃຕ້ກົດໝາຍໃນຂົງເຂດວຽກງານແຮ່ທາດ ເພື່ອໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບສະພາບ ການຂະຫຍາຍຕົວທາງດ້ານເສດຖະກິດ-ສັງຄົມໃນແຕ່ລະໄລຍະ;
9. ສະເໜີໃຫ້ລັດຖະບານ ແລະ ພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຄົ້ນຄວ້າ ພິຈາລະນາ ການແບ່ງຄວາມຮັບຜິດຊອບວຽກງານແຮ່ທາດໃຫ້ອົງການປົກຄອງທ້ອງຖິ່ນ ເປັນເຈົ້າ ການໃນການຄຸ້ມຄອງ, ຕິດຕາມກວດກາ ພ້ອມທັງປັບປຸງກົນໄກການປະສານສົມ ທົບຂອງຂະແໜງການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງດ້ວຍກັນ ລະຫວ່າງຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ໃຫ້ມີຄວາມກົມກຽວກັນ ໃນການສະໜອງຂໍ້ມູນດ້ານຕ່າງໆ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການຄົ້ນຄວ້າພິຈາລະນາອະນຸຍາດ ໂຄງການຂຸດຄົ້ນແຮ່ທາດ ປະຕິບັດໃຫ້ຖືກຕ້ອງ, ມີຄຸນນະພາບ ແລະ ຮັບປະກັນໄດ້ຜົນປະໂຫຍດຂອງຊາດ.