ທ່ານ ສີ ຈິ້ນຜິງ, ປະທານປະເທດຈີນ ຈະເປັນປະທານກອງປະຊຸມສຸດຍອດຈີນ-ອາຊີກາງ ເຊີ່ງຈັດຂຶ້ນຢູ່ນະຄອນຊີ່ອ່ານ ແຂວງສ້ານຊີ່ຂອງຈີນ ໃນລະຫວ່າງວັນທີ 18-19 ພຶດສະພາ 2023. ນີ້ແມ່ນກອງປະຊຸມສຸດຍອດຄັ້ງທຳອິດ ທີ່ປະມຸກລັດຈີນ ແລະ ບັນດາປະເທດອາຊີກາງ
ຈັດຂຶ້ນແບບອ໊ອຟລາຍ ນັບແຕ່ໄດ້ສ້າງຕັ້ງສາຍພົວພັນທາງການທູດເມື່ອ 31 ປີກ່ອນ.
ກອງປະຊຸມສຸດຍອດຄັ້ງນີ້ ເປັນຂີດໝາຍສຳຄັນໃນການພັດທະນາການພົວພັນລະຫວ່າງຈີນກັບບັນດາປະເທດອາຊີກາງ, ເປັນຂີດໝາຍການສ້າງຕັ້ງກົນໄກການພົບປະປະມຸກລັດຂອງປະເທດຈີນ+ອາຊີກາງ (C+C5) ເຊີ່ງຈະສົ່ງຜົນອັນສຳຄັນ ແລະ ເລິກເຊິ່ງຕໍ່ການພົວພັນລະຫວ່າງຈີນກັບປະເທດອາຊີກາງ.
ພາຍໃຕ້ການຊີ້ນຳຂອງຫົວໜ້າການທູດຂອງລັດ, ຄວາມໄວ້ເນື້ອເຊື່ອໃຈກັນດ້ານການເມືອງ ແລະ ການຮ່ວມມືຮອບດ້ານລະຫວ່າງຈີນກັບບັນດາປະເທດອາຊີກາງໄດ້ບັນລຸລະດັບສູງທີ່ບໍ່ເຄີຍມີມາກ່ອນ. ຈີນໄດ້ສ້າງການພົວພັນຄູ່ຮ່ວມມືຍຸດທະສາດຮອບດ້ານ ແລະ ໄດ້ລົງນາມໃນເອກະສານການຮ່ວມມື ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ ກັບທັງ 5 ປະເທດອາຊີກາງ, ຮ່ວມກັນສ້າງສາຍພົວພັນຄູ່ຮ່ວມຍຸດທະສາດຮອບດ້ານ ແລະ ການຮ່ວມມືຕ່າງຝ່າຍຕ່າງໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດຮ່ວມກັນ. ຈີນພ້ອມແລ້ວທີ່ຈະໃຫ້ການຊ່ວຍເຫຼືອອາຊີກາງສ້າງຕົນເອງໃຫ້ກາຍເປັນຂົວເຊື່ອມຕໍ່ອາລະຍະທຳຕາເວັນຕົກແລະ ຕາເວັນອອກ, ຮ່ວມມືກັບພາກພື້ນເພື່ອຮ່ວມກັນພັດທະນາ ແລະ ຟື້ນຟູປະເທດຊາດ. ນັບແຕ່ສອງຝ່າຍໄດ້ສ້າງຕັ້ງສາຍພົວພັນທາງການທູດເປັນຕົ້ນມາ, ຈີນໄດ້ປະຕິບັດຕໍ່ບັນດາປະເທດອາຊີກາງຢ່າງສະເໝີພາບໃນລະດັບການເມືອງ, ເຂົ້າໃຈຢ່າງເຕັມສ່ວນເຖິງຄວາມເປັນຫ່ວງອັນຊອບທຳຂອງຕົນ, ປະຕິບັດຕາມຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຂອງຕົນ ແລະໄດ້ຮັບຄວາມເຄົາລົບນັບຖືຈາກປະເທດເຫຼົ່ານີ້.ຈີນ ແລະ ບັນດາປະເທດອາຊີກາງ ມີການຮ່ວມມືດ້ານເສດຖະກິດ ແລະ ການຄ້າຢ່າງແຂງແຮງ. ການຄ້າລະຫວ່າງສອງຝ່າຍເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ແລະ ຮັກສາການເຕີບໂຕຢ່າງໝັ້ນຄົງໃນໄລຍະຍາວ. ປີ 2022 ຜ່ານມາ, ມູນຄ່າການຄ້າຈີນ-ອາຊີກາງ ບັນລຸເຖິງ 70,2 ຕື້ໂດລາສະຫະລັດ. ຈີນ ຍິນດີທີ່ຈະເປີດຕະຫລາດກັບບັນດາປະເທດອາຊີກາງໃຫ້ກວ້າງຂວາງກວ່າເກົ່າ, ລະບົບອຸດສາຫະກຳທີ່ຄົບຖ້ວນ ແລະ ເຕັກໂນໂລຊີທີ່ກ້າວໜ້າ. ທັງສອງຝ່າຍໄດ້ໃຫ້ຄໍາໝັ້ນສັນຍາທີ່ຈະປັບປຸງໂຄງປະກອບການຄ້າໃຫ້ດີທີ່ສຸດ ແລະ ຈະຮ່ວມກັນຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດທີ່ມີຄຸນນະພາບສູງຂອງພາກພື້ນ. ຈີນ ແລະ ບັນດາປະເທດອາຊີກາງ ໄດ້ບັນລຸຜົນສຳເລັດອັນເປັນປະຫວັດສາດ ແລະ ການຮ່ວມມືທີ່ສຳຄັນ. ພາກພື້ນອາຊີກາງ ແມ່ນກຸ່ມຄູ່ຮ່ວມມືຍຸດທະສາດບ້ານໃກ້ເຮືອນຄຽງແຫ່ງທຳອິດຂອງຈີນ. ຈີນ ແມ່ນຄູ່ການຄ້າໃຫຍ່ທີ່ສຸດຂອງອາຊີກາງ. ອາຊີກາງ ແມ່ນບ່ອນທີ່ຂໍ້ລິເລີ່ມໜຶ່ງແລວທາງໜຶ່ງເສັ້ນທາງ ໄດ້ຮັບການລິເລີ່ມຂຶ້ນ ແລະ ແມ່ນຈຸດທຳອິດຂອງ ໜຶ່ງແລວທາງໜຶ່ງເສັ້ນທາງສູ່ຕາເວັນຕົກ. ທໍ່ສົ່ງອາຍແກັສຈີນ-ອາຊີກາງ ແມ່ນທໍ່ສົ່ງອາຍແກັສທີ່ຍາວທີ່ສຸດໃນໂລກ. ຜົນສໍາເລັດທີ່ພົ້ນເດັ່ນເຫຼົ່ານີ້ ແມ່ນໄດ້ມາຈາກຫຼັກໝັ້ນຂອງການຮ່ວມມືທີ່ປະສົບຜົນສຳເລັດລະຫວ່າງຈີນກັບ 5 ປະເທດອາຊີກາງ, ເຊິ່ງຢູ່ໃນຫຼັກໝັ້ນຂອງຕົນໃນການເຄົາລົບເຊິ່ງກັນ ແລະ ກັນ, ມິດຕະພາບທີ່ເປັນມູນເຊື້ອ, ຄວາມສາມັກຄີແບບພິເສດ ແລະ ຕ່າງຝ່າຍຕ່າງໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດ. ອາຊີກາງ ແມ່ນເຂດສະແດງໃຫ້ເຫັນຜົນສຳເລັດຂອງ ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ. ອຸບໂມງ Qamchiq ຂອງເສັ້ນທາງລົດໄຟ Angren-Pap ໃນ Uzbekistan ໄດ້ປ່ຽນແປງວິທີການຂົນສົ່ງຂອງປະຊາຊົນຫຼາຍລ້ານຄົນ. ເສັ້ນທາງດ່ວນຈີນ-ກຽກກິສຖານ-ອຸສເບກິສຖານ ເປັນຄືກັບເສັ້ນຜ່າສູນກາງຂອງການຂົນສົ່ງສາກົນທີ່ຂ້າມພູ. ລະບົບທາງລົດໄຟຈີນ ແລະ ອາຊີກາງ ໄດ້ປະກອບສ່ວນສຳຄັນໃຫ້ແກ່ການຮ່ວມມືສາກົນໃນທ່າມກາງການແຜ່ລະບາດຂອງພະ ຍາດໂຄວິດ-19. ປັດຈຸບັນ, ໄດ້ມີຫລາຍຊ່ອງທາງໃນການແລກປ່ຽນວັດທະນະທຳລະຫວ່າງຈີນກັບອາຊີກາງ ກໍຄື ປະຊາຊົນກັບປະຊາຊົນ. ສອງຝ່າຍໄດ້ເຕົ້າໂຮມບັນດາແຂວງ, ເຂດແຄວ້ນ, ນະຄອນທີ່ເປັນຄູ່ຮ່ວມມື 62 ຄູ່, ແລະ ມີການເຄື່ອນໄຫວທ່ອງທ່ຽວຂອງປະຊາຊົນນັບແສນຄົນໃນແຕ່ລະປີ. ຈໍານວນ 30 ສະຖາບັນຂົງຈື້ໄດ້ຖືກສ້າງຕັ້ງຂຶ້ນໃນອາຊີກາງແລະກອງປະຊຸມ Luban ຄັງທໍາອິດໃນອາຊີກາງໄດ້ຈັດຂຶ້ນຢູ່ທາຈິກິສຖານ. ມະຫາວິທະຍາໄລຂອງຈີນທີ່ມີຊື່ສຽງຫຼາຍແຫ່ງມີສູນຄົ້ນຄວ້າການສຶກສາກ່ຽວກັບບັນດາປະເທດອາຊີກາງ ແລະ ເປີດສອນວິຊາພາສາອາຊີກາງ.