ວິທະຍຸກະຈາຍສຽງແຫ່ງຊາດລາວ

Lao National Radio

ຕັ້ງໜ້າຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກ ເຂົ້າສູ່ຊີວິດຈິງ
ຫວ່າງມໍ່ໆ ມານີ້, ດ່ານສາກົນບໍ່ເຕ່ນ – ບໍ່ຫານ ໄດ້ຕົກລົງຈະສືບຕໍ່ຊຸກຍູ້ການຮ່ວມມືໃນຂົງເຂດພື້ນຖານໂຄງລ່າງພາຍໃນເຂດຮ່ວມມື, ຊຸກຍູ້ການກໍ່ສ້າງອຸປະກອນຮາດແວທ່າເຮືອ ແລະ ການຮ່ວມມືອຸດສາຫະກໍາສອງຝ່າຍ, ຊຸກຍູ້ປະສິດທິຜົນຂອງວຽກງານຕ່າງໆ, ຍົກສູງລະດັບການຮ່ວມມືທີ່ມີຜົນປະໂຫຍດເຊິ່ງກັນ ແລະກັນລະຫວ່າງສອງ​ປະ​ເທດ, ​ແລະ​ຊຸກ​ຍູ້​ການ​ພັດ​ທະ​ນາ​ຂອງ​ລາວ, ການ​ພັດ​ທະ​ນາເຂດຊາຍແດນຈີນ.
ນັບ​ແຕ່​ຕົ້ນ​ລະດູ​ຮ້ອນ​ເປັນຕົ້ນມາ, ທ່າ​ກຳ​ປັ່ນ​ຢຸນນານບໍ່ຫານ​​ມີ​ຄວາມ “ຮ້ອນ”​ຫລາຍ​ຍ້ອນ​ດິນ​ຟ້າ​ອາກາດ, ​ແລະ​ ສືບຕໍ່​ຮ້ອນ​ຂຶ້ນ ​ຍ້ອນການກວດກາກຸ່ມ​​ການ​ລົງທຶນທີ່ເພີ່ມຂຶ້ນ. ນັບຕັ້ງແຕ່ເດືອນພຶດສະພາ, ມີຫຼາຍກວ່າ 40 ກຸ່ມກວດກາໄດ້ໄປຢ້ຽມຢາມບໍ່ຫານ, ນອກຈາກກຸ່ມກວດກາທີ່ນໍາພາໂດຍຜູ້ນໍາທີ່ສໍາຄັນຂອງເຂດ (ເມືອງ) ແລະໃນນະຄອນຄຸນໝິງ, ຍັງມີບໍລິສັດຈາກ ຟູຈ້ຽນ, ເຈີຈ່ຽງ, ຊຽງໄຮ້ ແລະ ສະຖານທີ່ອື່ນໆ, ເຂດຮ້ອນທີ່ອ້ອມຮອບໄປດ້ວຍດອກໄມ້, ການ​ຄ້າ​ນໍາ​ເຂົ້າ​ແລະ​ສົ່ງ​ອອກ​, ການ​ສະ​ຫນອງການ​ບໍ​ລິ​ການ​ຕ່ອງ​ໂສ້​​, ອຸ​ປະ​ກອນ​​ກໍ່​ສ້າງທີ່ເປັນມິດຕໍ່​ສິ່ງແວດວ້ອມສີຂຽວ​, ການ​ຜະ​ລິດ​, ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ແລະ​ຂົງ​ເຂດ​ອື່ນໆ​. ເມືອງວິທະຍາສາດ ແລະ ເຕັກໂນໂລຊີຄຸນໝິງ ຊ່ຽງໄຮ້- Diannan Lingang Kunming ທີ່ຕັ້ງຢູ່ໃນເຂດພັດທະນາເສດຖະກິດ ຄຸນໝິງ (ເຂດທົດລອງການຄ້າເສລີຄຸນໝິງ) ຍັງສືບຕໍ່ໄດ້ຮັບການພັດທະນາຫຼາຍເຊັ່ນດຽວກັນ ໂດຍມີ 21 ບໍລິ ສັດ ເຊັ່ນ: ພະລັງງານແສງຕາເວັນ Huacai ແລະ Suzhou Promoter Biotechnology ໄດ້ລົງນາມໃນຂໍ້ຕົກລົງ. ແລະ​ໄດ້​ດຶງ​ດູດ​ຫຼາຍ​ກວ່າ 30 ບໍ​ລິ​ສັດ​ລວມ​ທັງ​ສາ​ຂາ Kunming ຂອງ CRRC Shijiazhuang Rolling Stock Co., Ltd ໄດ້​ລົງ​ທະ​ບຽນ​ ແລະ​ ສ້າງ​ຕັ້ງ​ຂຶ້ນ​.
“ຄວາມ​ຄິດ​ເຫັນ​ຂອງ​ການ​ພັດທະນາ​ເມືອງ​ຄຸນ​ໝິງ ​ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ຊຸກ​ຍູ້​ການ​ພັດ​ທະ​ນາ​ເສດ​ຖະ​ກິດໃນພື້ນທີຕໍ່າ” (ຕໍ່​ໄປ​ນີ້​ເອີ້ນ​ວ່າ “ຄວາມ​ເຫັນ”) ໄດ້ເຜີຍແຜ່​ເມື່ອ​ບໍ່​ດົນ​ມາ​ນີ້. “ຄວາມ​ເຫັນ” ​ໄດ້​ສຸມ​ໃສ່ 5 ທິດ​ທາງ​ຕົ້ນຕໍ, ສົມທົບ​ກັນ​ການຊຸກຍູ້ 20 ວຽກ​ງານ​ຕົ້ນຕໍ, ​ແລະ ພະຍາຍາມ​ເຮັດ​ໃຫ້​ລະດັບ​ເສດຖະກິດລະດັບ​ຕ່ຳ​ຂອງ​ນະຄອນ​ບັນລຸ 30 ຕື້​ຢວນ​ໃນ 3 ປີ. “ຄວາມເຫັນ” ຊີ້ແຈ້ງວ່າ: ນະຄອນຄຸນໝິງຈະຍາດແຍ່ງກາລະໂອກາດ ຍຸດທະສາດຂອງນະວັດ ຕະກຳທີ່ສຳຄັນ ແລະ ການຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງວ່ອງໄວຂອງອຸດສາຫະກຳເສດຖະກິດລະດັບຕ່ຳ, ໂດຍສຸມໃສ່ 5 ທິດທາງຕົ້ນຕໍ ຄື “ການວາງແຜນການ ແລະ ຮູບແບບ, ການກໍ່ສ້າງສິ່ງອໍານວຍຄວາມສະດວກ, ເວທີການບໍລິການ, ສະພາບການນຳໃຊ້ ແລະ ການລວມຕົວຂອງອຸດສາຫະກຳ”. ​ແລະ ສົມທົບ​ກັນ​ຊຸກຍູ້ 20 ວຽກ​ງານ​ຕົ້ນຕໍ, ສ້າງ​ພື້ນຖານ​ເສດຖະກິດພື້ນທີຕໍ່າ​ເປັນ​ຈຸດ​ເຕີບ​ໂຕ​ເສດຖະກິດ​ໃໝ່​ຢູ່​ຄຸນ​ໝິງ, ສູ້​ຊົນ​ສ້າງ​ເຂດທົດລອງ​ການ​ພັດທະນາ​ເສດຖະກິດ​ພື້ນທີ່ຕໍ່າ​ແຫ່ງ​ຊາດ, ສ້າງ​ເຂດ​ພັດທະນາ​ເສດຖະກິດພື້ນທີ່ສູງ ທີ່​ມີ​ອິດ​ທິພົນ ສຳຄັນ. ສຸມ​ໃສ່​ການກໍ່ສ້າງພື້ນທີ່ທົດລອງທາງເສດຖະເກດພື້ນທີ່ຕໍ່າ 3 ​ແຫ່ງໃນເຂດໃໝ່ຢູນນານພາກກາງ​, ເຂດພານຫຼົງ ​ແລະ ເຂດເຊີງກົງໄດ້​ດຳ​ເນີນ​ການ​ທທົດລອງ​ຍົນ​ຮົບ “ປ້ອງ​ກັນ​ຊາຍ​ແດນອັດສະລິຍະ” ຢູ່​ໃນເມືອງບໍ່ຫານ.
ວັນ​ທີ 28 ມິຖຸນາ​ຜ່ານມານີ້, ຄະນະ​ກຳມະການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ເຂດ​ພັດທະນາ​ເສດຖະກິດ​ຄຸນ​ໝິງ (ເຂດທົດລອງ​ການ​ຄ້າ​ເສລີ​ຄຸນ​ໝິງ) ​ແລະ​ຄະນະ​ກຳມະການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ເຂດ​ຮ່ວມ​ມື​ເສດຖະກິດ​ບໍ່ເຕ່ນ-​ບໍ່ຫານ​ ລະຫວ່າງ ຈີນ-ລາວ ໄດ້​ຮ່ວມ​ກັນ​ຈັດ​ກອງ​ປະຊຸມ​ຢູ່​ສູນພັດທະນາເສດຖະກິດ​ຊຽງ​ໄຮ​ ລິງກັງ (ກຸ່ມບໍລິສັດ) ຈໍາກັດ, ພື້ນທີ່ໃຫມ່ໄດ້ຈັດງານ “ການເຊື່ອມໂຍງການຄ້າເສລີ Shanghai-Dunnan ເພື່ອຮ່ວມກັນສົ່ງເສີມການກໍ່ສ້າງສູນລັງສີສໍາລັບອາຊີໃຕ້ ແລະ ອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ ໃນກອງປະຊຸມສົ່ງເສີມການລົງທຶນ Shanghai Lingang ໃຫມ່”. ຢູ່​ໃນເຂດ​ພັດທະນາ​ເສດຖະກິດ​ຄຸນ​ໝິງ (ເຂດ​ທົດລອງການ​ຄ້າ​ເສລີ​​ຄຸນ​ໝິງ) ​ແລະ ​ເຂດ​ການ​ຮ່ວມ​ມື ບໍ່ເຕນ-ບໍ່ຫານ ​ໄດ້​ລົງ​ນາມ​ໃນ​ສັນຍາ​ການ​ລົງທຶນ​ກັບ 14 ບໍລິສັດ​ທີ່​ມີ​ຄຸນ​ນະພາ​ບສູງ​ ເຊິ່ງຈະ​ຕັ້ງ​ຖິ່ນ​ຖານ​ຢູ່​ນະຄອນ​ວິທະຍາສາດ​ເຕັກ​ໂນ​ໂລ​ຊີ Shanghai-Yunnan Lingang Kunming ແລະເຂດຮ່ວມມື ບໍ່ເຕນ-ບໍ່ຫານ ; ຢຸນນານບໍ່ຫານ, Shanghai-Dunnan Industrial Linkage Development Co., Ltd ໄດ້ລົງນາມໃນສັນຍາການຮ່ວມມືຍຸດທະສາດສາມຝ່າຍກັບ Shanghai Taopu Smart City Development and Construction Co., Ltd. ແລະ Shanghai Songjiang Industrial Zone Eastern Development and Construction Co., Ltd.
ວັນ​ທີ 2 ກໍລະກົດຜ່ານມາ​ນີ້, ຕາມ​ຂ່າວ​ຈາກ​ສະຖານີ​ກວດກາ​ດ່ານ​ຊາຍ​ແດນບໍ່ຫານ, ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ ​ໄດ້​ຂົນ​ສົ່ງ​ຜູ້​ໂດຍສານ​ທັງ​ໝົດ 9,896,000 ກວ່າ​ຄົນ ໃນໄລຍະ 6 ເດືອນຕົ້ນປີ 2024, ເມື່ອທຽບໄລຍະດຽວກັນ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ 15,9%, ມີການ​ສົ່ງ​ສິນຄ້າ​ທັງ​ໝົດ 10,049 ລ້ານ​ໂຕນ, ໃນນັ້ນ ລວມທັງການຂົນສົ່ງພາຍໃນປະເທດຈີນ 6,657 ລ້ານ​ໂຕນ, ເມື່ອທຽບໄລຍະດຽວກັນ​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ 7,1% ​ແລະ ​​ສົ່ງ​ອອກ​ໄປ​ຕ່າງປະ​ເທດ 3,392 ລ້ານ​ໂຕນ. ເມື່ອທຽບໄລຍະດຽວກັນເພີ່ມຂຶ້ນ 33,4%. ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ຜູ້​ໂດຍສານ ​ແລະ ​ສິນຄ້າ​ຕ່າງເພີ່ມຂຶ້ນໄປ​ໃນທິດທາງດຽວກັນ, ຊຸກຍູ້​ການ​ພັດທະນາ​ເສດຖະກິດ​ພາກ​ພື້ນ​ ແລະ ​ການ​ແລກປ່ຽນ​ວັດທະນະທຳ​ລະຫວ່າງ​ລາວ ​ແລະ ຈີນ. ​ເພື່ອ​ຕອບສະໜອງ​ຂະ​ບວນການ​ພັດທະນາ​ຂອງ​ທັງຂາເຂົ້າ-​ອອກ​ທີ່ເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງ​ວ່ອງ​ໄວ, ສະຖານີ​ກວດກາ​ດ່ານ​ຊາຍ​ແດນບໍ່ຫານ​ໄດ້​ອັບເດດ ​ແລະ ປັບປຸງ​ອຸປະກອນ​ການ​ເກັບ​ກູ້​ພາສີ​ທ່າ​ກຳ​ປັ່ນ ​ຕາມ​ເງື່ອນ​ໄຂ​ຕົວ​ຈິງ​ຂອງ​ທ່າ​ກຳ​ປັ່ນ, ​ແລະ ກໍ່ສ້າງ​ທ່າ​ກຳ​ປັ່ນ​ອັດສະລິຍະ; ຮູບແບບ​ການ​ບໍ​ລິ​ການ​ທີ່​ມີ​ນະ​ວັດ​ຕະ​ກຳ​ຢ່າງ​ບໍ່​ຢຸດ​ຢັ້ງ, ປັບ​ປຸງ​ການ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ວຽກ​ງານ​ຕຳຫຼວດ ແລະ ຂະ​ບວນ​ການ​ເກັບ​ພາ​ສີ, ເສີມ​ຂະ​ຫຍາຍ​ການ​ຮ່ວມ​ມື​ຂອງ​ບັນ​ດາ​ໜ່ວຍ​ກວດ​ກາ​ຮ່ວມ. ທີ່ທ່າເຮືອໄດ້ເປີດໃຫ້ບໍລິການຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ການນັດໝາຍທາງອອນໄລນ໌ສຳລັບກຸ່ມທ່ອງທ່ຽວຂາເຂົ້າ ແລະ ດ່ານພາສີທີ່ບໍ່ມີສິ່ງກີດຂວາງຕະຫຼອດ 24 ຊົ່ວໂມງ ຖືກແກ້ໄຂດ້ວຍຊ່ອງທາງພິເສດ, ຊ່ອງທາງສຸກເສີນ, ແລະ ຊ່ອງ ທາງ “ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ”. ໄດ້ເພີ່ມຈຸດ”ຂາເຂົ້າຕ່າງປະເທດ” ແລະ ມີການຈັດຕັ້ງ “ຂັ້ນຕອນການໃຫ້ຄໍາປຶກສາ”,ຈັດໃຫ້ມີ”ສະຖານີໃຫ້ຄໍາປຶກສາ” ໃນສະຖານີ, ອອກປະກາດ 2 ລາຍການ ແລະ ການແຈ້ງເຕືອນ 1 ລາຍການເປັນປະຈຳ ແລະອື່ນໆ.
ພ້ອມ​ກັນ​ນັ້ນ, ສະຖານີ​ກວດກາ​ຊາຍ​ແດນບໍ່ຫານ​ໄດ້​ນຳ​ໃຊ້​ວິທີ “​ກວດກາສະເພາະຈຸດ ​ແລະ ກວດກາ​ທົ່ວ​ໄປ” ສຳລັບ​ລົດ​ໄຟ​ທັງ​ຂາ​ເຂົ້າ ​ແລະ ຂາ​ອອກ, ​ມອບໃຫ້ພະນັກງານລົດໄຟຂອງກົມລົດໄຟ “ມີສະແຕມກວດກາ 1 ຄູ່ຕໍ່ປີ” ແລະ ຂຶ້ນລົດໄຟຜ່ານຂັ້ນຕອນຂາເຂົ້າ-ອອກ, ສະໜອງລົດໄຟຂົນສົ່ງສິນຄ້າ “ທຸກເວລາ ແລະ ທຸກແຫ່ງຫົນ” ແລະ ມາດຕະການກວດກາພາສີທີ່ສະດວກ ແລະ ເປັນປະໂຫຍດອື່ນໆ; ໄດ້​ຮັບ​ປະ​ກັນ​ປະ​ສິດ​ທິ​ຜົນ​ວ່າ​ທ່າ​ເຮືອ​ມີຄວາມສະດວກ​, ລວມເຖິງ​ເປົ້າ​ຫມາຍ​ຂອງຈາກ​ຄວາມສະດວກໄປສູ່ຄວາມວ່ອງໄວ, ຈາກ​ຄວາມວ່ອງ​ໄວໄປສູ່ຜົນໄດ້ຮັບທີ່ດີແມ່ນ​ຄ່ອຍໆ​ ເປັນຈິງຂຶ້ນມາ.
ຕາມ​ຂ່າວ CCTV, ວັນ​ທີ 26 ມິຖຸນາຜ່ານມາ​ນີ້, ຕາມ​ເວລາ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ​ຂອງ​ປະເທດລາວ, ທ່ານ​ລັດຖະມົນຕີ​ວ່າການ​ກະຊວງ​ຖະ​ແຫຼ​ງຂ່າວ, ວັດທະນະທຳ ​ແລະ ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ລາວ​ ໄດ້​ອອກ​ເອກະສານ​ສະບັບ​ທີ 29 ​ກ່ຽວ​ກັບ​ນະ​ໂຍບາຍ​ວີ​ຊາ​ນັກ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ສະ​ເພາະ​ໃນໂອກາດ​ປີ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ລາວ 2024 ​ເພື່ອ​ປະຕິບັດນະ​ໂຍ​ບາຍ​ຍົກເວັ້ນ​ວີ​ຊ່າ​ສໍາ​ລັບ​ນັກ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ຈີນ​. ຕາມ​ເອກະສານ​ດັ່ງກ່າວ, ນັກ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ທີ່​ມາ​ຈາກ​ຈີນ​ (​ແຜ່ນດິນ​ໃຫຍ່), ຮົງ​ກົງ, ມາ​ກາວ ​ແລະ ໄຕ້​ຫວັນ ສາມາດ​ໄດ້​ຮັບ​ນະ​ໂຍບາຍ​ບໍ່​ເສຍ​ຄ່າວີ​ຊ່າ 15 ວັນ​ສຳລັບ​ໜັງສືຜ່ານ​ແດນ​ທຳມະດາ​ຜ່ານ​ບໍລິສັດ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ ໂດຍ​ມີ​ໄລຍະ​ປະຕິບັດ​ນະ​ໂຍບາຍ​ແຕ່​ວັນ​ທີ 1 ກໍລະກົດ ​ຫາ​ ວັນ​ທີ 31 ທັນວາ 2024.
ປັດຈຸບັນ, ອັດຕາການ​ຟື້ນ​ຕົວ​ຂອງ​ຖ້ຽວ​ບິນ​ຈາກ​ຈີນ​ໄປ​ລາວ​ແມ່ນ​ປະມານ 90% ແລະ ​ເມືອງ​ຕ່າງໆ ​ເຊັ່ນ: ຊຽງ​ໄຮ, ກວາງ​ໂຈ່​ວ, ຫາງ​ໂຈ່​ວ, ​ຊົງຊິ້ງ, ຄຸນ​ໝິງ, ​ໄຫ​ໂຂ​ວ, ໜານ​ໜິງ ມີ​ຖ້ຽວ​ບິນ​ກົງ​ມາ​ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ. ນອກຈາກ​ນີ້, ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ​ ຍັງ​ແລ່ນ​ໂດຍສານ​ສາກົນ​ທັງ​ສອງ​ເສັ້ນທາງ​ຈາກ​ສະຖານີ​ຄຸນ​ໝິງ​ໃຕ້ ​ແລະ​ ສະຖານີ​ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ, ​ໂດຍ​ມີ​ລົດ​ໄຟ​ໜຶ່ງ​ຖ້ຽວ​ຕໍ່​ມື້​ໃຊ້​ເວລາ​ເດີນທາງ​ທັງ​ໝົດ 9 ຊົ່ວ​ໂມງ 26 ນາທີເດີນທາງຮອດພາຍໃນມື້​ດຽວ​. ​ໃນ​ຊຸມ​ປີຜ່ານມາ, ລາວ​ໄດ້​ເຊັນ​ສັນຍາ​ຮ່ວມ​ມື​ກັບ​ບໍລິສັດ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ຕ່າງປະ​ເທດ 500 ກວ່າ​ແຫ່ງ, ​ເປີດ​ທ່າ​ກຳ​ປັ່ນ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ສາກົນ 15 ​ແຫ່ງ ​ແລະ ​ໄດ້​ປະຕິບັດ​ມາດ​ຕະການ​ຕ່າງໆ​ ເຊັ່ນ: ​ເພີ່ມ​ທະວີ​ການ​ລົງທຶນ​ດ້ານ​ພື້ນຖານ​ດ້ານ​ການທ່ອງທ່ຽວ, ຫຼຸດຜ່ອນ​ຄ່າ​ວີ​ຊາ, ຂະນະທີ່ຂະ​ບວນການ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ຕາມ​ຊາຍ​ແດນ ແລະ ອຸດສາຫະກຳການທ່ອງທ່ຽວ ຍັງສືບຕໍ່ພັດທະນາຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ.