ຫວ່າງມໍ່ໆ ມານີ້, ດ່ານສາກົນບໍ່ເຕ່ນ – ບໍ່ຫານ ໄດ້ຕົກລົງຈະສືບຕໍ່ຊຸກຍູ້ການຮ່ວມມືໃນຂົງເຂດພື້ນຖານໂຄງລ່າງພາຍໃນເຂດຮ່ວມມື, ຊຸກຍູ້ການກໍ່ສ້າງອຸປະກອນຮາດແວທ່າເຮືອ ແລະ ການຮ່ວມມືອຸດສາຫະກໍາສອງຝ່າຍ, ຊຸກຍູ້ປະສິດທິຜົນຂອງວຽກງານຕ່າງໆ, ຍົກສູງລະດັບການຮ່ວມມືທີ່ມີຜົນປະໂຫຍດເຊິ່ງກັນ ແລະກັນລະຫວ່າງສອງປະເທດ, ແລະຊຸກຍູ້ການພັດທະນາຂອງລາວ, ການພັດທະນາເຂດຊາຍແດນຈີນ.
ນັບແຕ່ຕົ້ນລະດູຮ້ອນເປັນຕົ້ນມາ, ທ່າກຳປັ່ນຢຸນນານບໍ່ຫານມີຄວາມ “ຮ້ອນ”ຫລາຍຍ້ອນດິນຟ້າອາກາດ, ແລະ ສືບຕໍ່ຮ້ອນຂຶ້ນ ຍ້ອນການກວດກາກຸ່ມການລົງທຶນທີ່ເພີ່ມຂຶ້ນ. ນັບຕັ້ງແຕ່ເດືອນພຶດສະພາ, ມີຫຼາຍກວ່າ 40 ກຸ່ມກວດກາໄດ້ໄປຢ້ຽມຢາມບໍ່ຫານ, ນອກຈາກກຸ່ມກວດກາທີ່ນໍາພາໂດຍຜູ້ນໍາທີ່ສໍາຄັນຂອງເຂດ (ເມືອງ) ແລະໃນນະຄອນຄຸນໝິງ, ຍັງມີບໍລິສັດຈາກ ຟູຈ້ຽນ, ເຈີຈ່ຽງ, ຊຽງໄຮ້ ແລະ ສະຖານທີ່ອື່ນໆ, ເຂດຮ້ອນທີ່ອ້ອມຮອບໄປດ້ວຍດອກໄມ້, ການຄ້ານໍາເຂົ້າແລະສົ່ງອອກ, ການສະຫນອງການບໍລິການຕ່ອງໂສ້, ອຸປະກອນກໍ່ສ້າງທີ່ເປັນມິດຕໍ່ສິ່ງແວດວ້ອມສີຂຽວ, ການຜະລິດ, ການຂົນສົ່ງແລະຂົງເຂດອື່ນໆ. ເມືອງວິທະຍາສາດ ແລະ ເຕັກໂນໂລຊີຄຸນໝິງ ຊ່ຽງໄຮ້- Diannan Lingang Kunming ທີ່ຕັ້ງຢູ່ໃນເຂດພັດທະນາເສດຖະກິດ ຄຸນໝິງ (ເຂດທົດລອງການຄ້າເສລີຄຸນໝິງ) ຍັງສືບຕໍ່ໄດ້ຮັບການພັດທະນາຫຼາຍເຊັ່ນດຽວກັນ ໂດຍມີ 21 ບໍລິ ສັດ ເຊັ່ນ: ພະລັງງານແສງຕາເວັນ Huacai ແລະ Suzhou Promoter Biotechnology ໄດ້ລົງນາມໃນຂໍ້ຕົກລົງ. ແລະໄດ້ດຶງດູດຫຼາຍກວ່າ 30 ບໍລິສັດລວມທັງສາຂາ Kunming ຂອງ CRRC Shijiazhuang Rolling Stock Co., Ltd ໄດ້ລົງທະບຽນ ແລະ ສ້າງຕັ້ງຂຶ້ນ.
“ຄວາມຄິດເຫັນຂອງການພັດທະນາເມືອງຄຸນໝິງ ກ່ຽວກັບການຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດໃນພື້ນທີຕໍ່າ” (ຕໍ່ໄປນີ້ເອີ້ນວ່າ “ຄວາມເຫັນ”) ໄດ້ເຜີຍແຜ່ເມື່ອບໍ່ດົນມານີ້. “ຄວາມເຫັນ” ໄດ້ສຸມໃສ່ 5 ທິດທາງຕົ້ນຕໍ, ສົມທົບກັນການຊຸກຍູ້ 20 ວຽກງານຕົ້ນຕໍ, ແລະ ພະຍາຍາມເຮັດໃຫ້ລະດັບເສດຖະກິດລະດັບຕ່ຳຂອງນະຄອນບັນລຸ 30 ຕື້ຢວນໃນ 3 ປີ. “ຄວາມເຫັນ” ຊີ້ແຈ້ງວ່າ: ນະຄອນຄຸນໝິງຈະຍາດແຍ່ງກາລະໂອກາດ ຍຸດທະສາດຂອງນະວັດ ຕະກຳທີ່ສຳຄັນ ແລະ ການຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງວ່ອງໄວຂອງອຸດສາຫະກຳເສດຖະກິດລະດັບຕ່ຳ, ໂດຍສຸມໃສ່ 5 ທິດທາງຕົ້ນຕໍ ຄື “ການວາງແຜນການ ແລະ ຮູບແບບ, ການກໍ່ສ້າງສິ່ງອໍານວຍຄວາມສະດວກ, ເວທີການບໍລິການ, ສະພາບການນຳໃຊ້ ແລະ ການລວມຕົວຂອງອຸດສາຫະກຳ”. ແລະ ສົມທົບກັນຊຸກຍູ້ 20 ວຽກງານຕົ້ນຕໍ, ສ້າງພື້ນຖານເສດຖະກິດພື້ນທີຕໍ່າເປັນຈຸດເຕີບໂຕເສດຖະກິດໃໝ່ຢູ່ຄຸນໝິງ, ສູ້ຊົນສ້າງເຂດທົດລອງການພັດທະນາເສດຖະກິດພື້ນທີ່ຕໍ່າແຫ່ງຊາດ, ສ້າງເຂດພັດທະນາເສດຖະກິດພື້ນທີ່ສູງ ທີ່ມີອິດທິພົນ ສຳຄັນ. ສຸມໃສ່ການກໍ່ສ້າງພື້ນທີ່ທົດລອງທາງເສດຖະເກດພື້ນທີ່ຕໍ່າ 3 ແຫ່ງໃນເຂດໃໝ່ຢູນນານພາກກາງ, ເຂດພານຫຼົງ ແລະ ເຂດເຊີງກົງໄດ້ດຳເນີນການທທົດລອງຍົນຮົບ “ປ້ອງກັນຊາຍແດນອັດສະລິຍະ” ຢູ່ໃນເມືອງບໍ່ຫານ.
ວັນທີ 28 ມິຖຸນາຜ່ານມານີ້, ຄະນະກຳມະການຄຸ້ມຄອງເຂດພັດທະນາເສດຖະກິດຄຸນໝິງ (ເຂດທົດລອງການຄ້າເສລີຄຸນໝິງ) ແລະຄະນະກຳມະການຄຸ້ມຄອງເຂດຮ່ວມມືເສດຖະກິດບໍ່ເຕ່ນ-ບໍ່ຫານ ລະຫວ່າງ ຈີນ-ລາວ ໄດ້ຮ່ວມກັນຈັດກອງປະຊຸມຢູ່ສູນພັດທະນາເສດຖະກິດຊຽງໄຮ ລິງກັງ (ກຸ່ມບໍລິສັດ) ຈໍາກັດ, ພື້ນທີ່ໃຫມ່ໄດ້ຈັດງານ “ການເຊື່ອມໂຍງການຄ້າເສລີ Shanghai-Dunnan ເພື່ອຮ່ວມກັນສົ່ງເສີມການກໍ່ສ້າງສູນລັງສີສໍາລັບອາຊີໃຕ້ ແລະ ອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ ໃນກອງປະຊຸມສົ່ງເສີມການລົງທຶນ Shanghai Lingang ໃຫມ່”. ຢູ່ໃນເຂດພັດທະນາເສດຖະກິດຄຸນໝິງ (ເຂດທົດລອງການຄ້າເສລີຄຸນໝິງ) ແລະ ເຂດການຮ່ວມມື ບໍ່ເຕນ-ບໍ່ຫານ ໄດ້ລົງນາມໃນສັນຍາການລົງທຶນກັບ 14 ບໍລິສັດທີ່ມີຄຸນນະພາບສູງ ເຊິ່ງຈະຕັ້ງຖິ່ນຖານຢູ່ນະຄອນວິທະຍາສາດເຕັກໂນໂລຊີ Shanghai-Yunnan Lingang Kunming ແລະເຂດຮ່ວມມື ບໍ່ເຕນ-ບໍ່ຫານ ; ຢຸນນານບໍ່ຫານ, Shanghai-Dunnan Industrial Linkage Development Co., Ltd ໄດ້ລົງນາມໃນສັນຍາການຮ່ວມມືຍຸດທະສາດສາມຝ່າຍກັບ Shanghai Taopu Smart City Development and Construction Co., Ltd. ແລະ Shanghai Songjiang Industrial Zone Eastern Development and Construction Co., Ltd.
ວັນທີ 2 ກໍລະກົດຜ່ານມານີ້, ຕາມຂ່າວຈາກສະຖານີກວດກາດ່ານຊາຍແດນບໍ່ຫານ, ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ໄດ້ຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານທັງໝົດ 9,896,000 ກວ່າຄົນ ໃນໄລຍະ 6 ເດືອນຕົ້ນປີ 2024, ເມື່ອທຽບໄລຍະດຽວກັນເພີ່ມຂຶ້ນ 15,9%, ມີການສົ່ງສິນຄ້າທັງໝົດ 10,049 ລ້ານໂຕນ, ໃນນັ້ນ ລວມທັງການຂົນສົ່ງພາຍໃນປະເທດຈີນ 6,657 ລ້ານໂຕນ, ເມື່ອທຽບໄລຍະດຽວກັນເພີ່ມຂຶ້ນ 7,1% ແລະ ສົ່ງອອກໄປຕ່າງປະເທດ 3,392 ລ້ານໂຕນ. ເມື່ອທຽບໄລຍະດຽວກັນເພີ່ມຂຶ້ນ 33,4%. ການຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານ ແລະ ສິນຄ້າຕ່າງເພີ່ມຂຶ້ນໄປໃນທິດທາງດຽວກັນ, ຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດພາກພື້ນ ແລະ ການແລກປ່ຽນວັດທະນະທຳລະຫວ່າງລາວ ແລະ ຈີນ. ເພື່ອຕອບສະໜອງຂະບວນການພັດທະນາຂອງທັງຂາເຂົ້າ-ອອກທີ່ເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງວ່ອງໄວ, ສະຖານີກວດກາດ່ານຊາຍແດນບໍ່ຫານໄດ້ອັບເດດ ແລະ ປັບປຸງອຸປະກອນການເກັບກູ້ພາສີທ່າກຳປັ່ນ ຕາມເງື່ອນໄຂຕົວຈິງຂອງທ່າກຳປັ່ນ, ແລະ ກໍ່ສ້າງທ່າກຳປັ່ນອັດສະລິຍະ; ຮູບແບບການບໍລິການທີ່ມີນະວັດຕະກຳຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ, ປັບປຸງການປະຕິບັດວຽກງານຕຳຫຼວດ ແລະ ຂະບວນການເກັບພາສີ, ເສີມຂະຫຍາຍການຮ່ວມມືຂອງບັນດາໜ່ວຍກວດກາຮ່ວມ. ທີ່ທ່າເຮືອໄດ້ເປີດໃຫ້ບໍລິການຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ການນັດໝາຍທາງອອນໄລນ໌ສຳລັບກຸ່ມທ່ອງທ່ຽວຂາເຂົ້າ ແລະ ດ່ານພາສີທີ່ບໍ່ມີສິ່ງກີດຂວາງຕະຫຼອດ 24 ຊົ່ວໂມງ ຖືກແກ້ໄຂດ້ວຍຊ່ອງທາງພິເສດ, ຊ່ອງທາງສຸກເສີນ, ແລະ ຊ່ອງ ທາງ “ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ”. ໄດ້ເພີ່ມຈຸດ”ຂາເຂົ້າຕ່າງປະເທດ” ແລະ ມີການຈັດຕັ້ງ “ຂັ້ນຕອນການໃຫ້ຄໍາປຶກສາ”,ຈັດໃຫ້ມີ”ສະຖານີໃຫ້ຄໍາປຶກສາ” ໃນສະຖານີ, ອອກປະກາດ 2 ລາຍການ ແລະ ການແຈ້ງເຕືອນ 1 ລາຍການເປັນປະຈຳ ແລະອື່ນໆ.
ພ້ອມກັນນັ້ນ, ສະຖານີກວດກາຊາຍແດນບໍ່ຫານໄດ້ນຳໃຊ້ວິທີ “ກວດກາສະເພາະຈຸດ ແລະ ກວດກາທົ່ວໄປ” ສຳລັບລົດໄຟທັງຂາເຂົ້າ ແລະ ຂາອອກ, ມອບໃຫ້ພະນັກງານລົດໄຟຂອງກົມລົດໄຟ “ມີສະແຕມກວດກາ 1 ຄູ່ຕໍ່ປີ” ແລະ ຂຶ້ນລົດໄຟຜ່ານຂັ້ນຕອນຂາເຂົ້າ-ອອກ, ສະໜອງລົດໄຟຂົນສົ່ງສິນຄ້າ “ທຸກເວລາ ແລະ ທຸກແຫ່ງຫົນ” ແລະ ມາດຕະການກວດກາພາສີທີ່ສະດວກ ແລະ ເປັນປະໂຫຍດອື່ນໆ; ໄດ້ຮັບປະກັນປະສິດທິຜົນວ່າທ່າເຮືອມີຄວາມສະດວກ, ລວມເຖິງເປົ້າຫມາຍຂອງຈາກຄວາມສະດວກໄປສູ່ຄວາມວ່ອງໄວ, ຈາກຄວາມວ່ອງໄວໄປສູ່ຜົນໄດ້ຮັບທີ່ດີແມ່ນຄ່ອຍໆ ເປັນຈິງຂຶ້ນມາ.
ຕາມຂ່າວ CCTV, ວັນທີ 26 ມິຖຸນາຜ່ານມານີ້, ຕາມເວລາທ້ອງຖິ່ນຂອງປະເທດລາວ, ທ່ານລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງຖະແຫຼງຂ່າວ, ວັດທະນະທຳ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວລາວ ໄດ້ອອກເອກະສານສະບັບທີ 29 ກ່ຽວກັບນະໂຍບາຍວີຊານັກທ່ອງທ່ຽວສະເພາະໃນໂອກາດປີທ່ອງທ່ຽວລາວ 2024 ເພື່ອປະຕິບັດນະໂຍບາຍຍົກເວັ້ນວີຊ່າສໍາລັບນັກທ່ອງທ່ຽວຈີນ. ຕາມເອກະສານດັ່ງກ່າວ, ນັກທ່ອງທ່ຽວທີ່ມາຈາກຈີນ (ແຜ່ນດິນໃຫຍ່), ຮົງກົງ, ມາກາວ ແລະ ໄຕ້ຫວັນ ສາມາດໄດ້ຮັບນະໂຍບາຍບໍ່ເສຍຄ່າວີຊ່າ 15 ວັນສຳລັບໜັງສືຜ່ານແດນທຳມະດາຜ່ານບໍລິສັດທ່ອງທ່ຽວ ໂດຍມີໄລຍະປະຕິບັດນະໂຍບາຍແຕ່ວັນທີ 1 ກໍລະກົດ ຫາ ວັນທີ 31 ທັນວາ 2024.
ປັດຈຸບັນ, ອັດຕາການຟື້ນຕົວຂອງຖ້ຽວບິນຈາກຈີນໄປລາວແມ່ນປະມານ 90% ແລະ ເມືອງຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ຊຽງໄຮ, ກວາງໂຈ່ວ, ຫາງໂຈ່ວ, ຊົງຊິ້ງ, ຄຸນໝິງ, ໄຫໂຂວ, ໜານໜິງ ມີຖ້ຽວບິນກົງມານະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ. ນອກຈາກນີ້, ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ຍັງແລ່ນໂດຍສານສາກົນທັງສອງເສັ້ນທາງຈາກສະຖານີຄຸນໝິງໃຕ້ ແລະ ສະຖານີນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ໂດຍມີລົດໄຟໜຶ່ງຖ້ຽວຕໍ່ມື້ໃຊ້ເວລາເດີນທາງທັງໝົດ 9 ຊົ່ວໂມງ 26 ນາທີເດີນທາງຮອດພາຍໃນມື້ດຽວ. ໃນຊຸມປີຜ່ານມາ, ລາວໄດ້ເຊັນສັນຍາຮ່ວມມືກັບບໍລິສັດທ່ອງທ່ຽວຕ່າງປະເທດ 500 ກວ່າແຫ່ງ, ເປີດທ່າກຳປັ່ນທ່ອງທ່ຽວສາກົນ 15 ແຫ່ງ ແລະ ໄດ້ປະຕິບັດມາດຕະການຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: ເພີ່ມທະວີການລົງທຶນດ້ານພື້ນຖານດ້ານການທ່ອງທ່ຽວ, ຫຼຸດຜ່ອນຄ່າວີຊາ, ຂະນະທີ່ຂະບວນການທ່ອງທ່ຽວຕາມຊາຍແດນ ແລະ ອຸດສາຫະກຳການທ່ອງທ່ຽວ ຍັງສືບຕໍ່ພັດທະນາຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ.