ວິທະຍຸກະຈາຍສຽງແຫ່ງຊາດລາວ

Lao National Radio

ຕັ້ງໜ້າຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກ ເຂົ້າສູ່ຊີວິດຈິງ
ທ່ານ ຈັນສຸກ ແມ່ນພະນັກງານບໍລິສັດພູເບ້ຍ, ໃນເວລາໃຫ້ສຳພາດຕໍ່ນັກຂ່າວ, ທ່ານກ່າວວ່າ: “ຂີ່ລົດໄຟຈະໃຊ້ເວລາໜ້ອຍກວ່າແລະລາຄາຖືກກວ່າ, ຮູ້ສຶກມີຄວາມປອດໄພກວ່າຂີ່ລົດບັດແລະຮູ້ສຶກໄວ້ວາງໃຈ”. ຍ້ອນວ່າຕ້ອງໄປເຮັດວຽກຢູ່ຕ່າງແຂວງເລື້ອຍໆ, ແຕ່ກ່ອນ, ທ່ານ ຈັນສຸກ ຕົ້ນຕໍຈະຂີ່ລົດບັດໄປ, ບໍ່ພຽງແຕ່ໃຊ້ເວລາຫຼາຍກວ່າ, ບາງທີກໍຍັງພົບກໍລະນີດິນເຈື່ອນໃນການເດີນທາງ. ພາຍຫຼັງເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນແລ້ວ, ການຂີ່ລົດໄຟໄດ້ເປັນທາງເລືອກບູລິມະສິດຂອງ ທ່ານ ຈັນສຸກ, ການເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟໄດ້ພໍ 100 ວັນ, ທ່ານ ຈັນສຸກ ໄດ້ຂີ່ລົດໄຟເຖິງສິບກວ່າຄັ້ງແລ້ວ. ເວົ້າສຳລັບລາວເອງ, ການຂີ່ລົດໄຟແມ່ນໄວກວ່າ, ສະບາຍກວ່າແລະປອດໄພກວ່າ.
ວັນທີ 12 ມີນານີ້, ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນໄດ້ເປີດນຳໃຊ້ຄົບຮອບ 100 ວັນ. ໄລຍະ 100 ວັນມານີ້, ເພື່ອອຳນວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນລຽບຕາມທາງລົດໄຟ, ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນບໍ່ພຽງແຕ່ໄດ້ເພີ່ມຖ້ຽວລົດໄຟໂດຍສານໃຫ້ຫຼາຍຂຶ້ນເທົ່ານັ້ນ, ຫາກຍັງໄດ້ດຳເນີນການທົດລອງແລ່ນລົດໄຟ EMU ຂະບວນລ້ານຊ້າງສອງຂະບວນຕໍ່ໃສ່ກັນ ເພື່ອເພີ່ມຄວາມສາມາດດ້ານການຕອບສະໜອງຕາມຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການໃນການອອກເດີນທາງຂອງຜູ້ໂດຍສານຢູ່ຕາມທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ.
ຕາມຂ່າວແຈ້ງໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ການເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນໄດ້ 100 ວັນ, ຂະບວນລົດໄຟໂດຍສານຕອນຢູ່ພາຍໃນປະເທດຈີນໄດ້ເປີດຖ້ຽວລົດໄຟໄປ-ກັບ 23,5 ຂະບວນຕໍ່ມື້ແລະໄດ້ຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານຫຼາຍກວ່າ 1,65 ລ້ານເທື່ອຄົນ, ສູງສຸດ, ມື້ໜຶ່ງສາມາດຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານໄດ້ເຖິງ 33.000 ເທື່ອຄົນ; ທາງລົດໄຟຕອນຢູ່ພາຍໃນປະເທດລາວໄດ້ເປີດຂະບວນລົດໄຟໂດຍສານໄປ-ກັບ 2 ຂະບວນຕໍ່ມື້, ນັບລວມແລ້ວໄດ້ຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານ 150.000 ເທື່ອຄົນແລະສູງສຸດຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານໄດ້ເຖິງ 2.800 ເທື່ອຄົນຕໍ່ມື້. ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ໄດ້ຮັບຄວາມຍ້ອງຍໍຊົມເຊີຍຈາກຜູ້ໂດຍສານທັງຫຼາຍຍ້ອນມີສະພາບແວດລ້ອມທີ່ປອດໄພ, ສີຂຽວ, ມີປະສິດທິພາບສູງແລະສະດວກສະບາຍ.
ພ້ອມດຽວກັນນັ້ນ, ນັບແຕ່ເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນເປັນຕົ້ນມາ, ທາງລົດໄຟສາຍນີ້ໄດ້ກາຍເປັນຊ່ອງທາງຈໍລະຈອນສິນຄ້າທີ່ສະດວກສະບາຍຢູ່ລະຫວ່າງຈີນ ແລະບັນດາປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນ. ໄລຍະ 100 ວັນມານີ້, ໄດ້ຂົນສົ່ງສິນຄ້າຫຼາຍກວ່າ 1,2 ລ້ານໂຕນ ແລະຂົນສົ່ງສິນຄ້າຂ້າມຊາຍແດນຫຼາຍກວ່າ 280.000 ໂຕນ, ໄດ້ຂົນສົ່ງສິນຄ້າໄປເຖິງຫຼາຍປະເທດ. ນອກຈາກນີ້ແລ້ວ, ເພື່ອຍົກຄຸນນະພາບດ້ານການຂົນສົ່ງສິນຄ້າໃຫ້ສູງຂຶ້ນ, ພາກສ່ວນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນຍັງໄດ້ໃຫ້ບໍລິການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ “ເສັ້ນທາງສາຍດ່ວນແມ່ນ້ຳລ້ານຊ້າງ-ແມ່ນ້ຳຂອງ”, ຂົນສົ່ງສິນຄ້າຈາກນະຄອນຄຸນມິງປະເທດຈີນເຖິງນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນຂອງປະເທດລາວໃຊ້ເວລາພຽງ 26 ຊົ່ວໂມງ, ສາມາດປະຢັດເວລາໄດ້ຢ່າງຫຼວງຫຼາຍເມື່ອທຽບໃສ່ຂະບວນລົດໄຟຂົນສົ່ງສິນຄ້າສາກົນທຳມະດາ.
ພາຍຫຼັງເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນແລ້ວ, ຕົ້ນທຶນໃນການຂົນສົ່ງສິນຄ້າຈາກນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນເຖິງນະຄອນຄຸນມິງຂອງຈີນໄດ້ຫຼຸດລົງ 40% ຫາ 50%, ຕົ້ນທຶນຂົນສົ່ງສິນຄ້າພາຍໃນປະເທດລາວກໍໄດ້ຫຼຸດລົງ 20% ຫາ 40%. ຄຽງຄູ່ກັບສົນທິສັນຍາການພົວພັນຄູ່ຮ່ວມເສດຖະກິດຮອບດ້ານຂອງພາກພື້ນຫຼື RCEP ມີຜົນບັງຄັບໃຊ້ຢ່າງເປັນທາງການແລ້ວ, ຍອດປະລິມານການຂົນສົ່ງສິນຄ້າຕາມທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນຍັງຈະເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ.
ການເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ໄດ້ຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດຢູ່ລຽບຕາມທາງລົດໄຟຢ່າງແຂງແຮງ ພ້ອມທັງໄດ້ປັບປຸງເງື່ອນໄຂແລະວິທີການອອກເດີນທາງຂອງປະຊາຊົນຢູ່ລຽບຕາມທາງລົດໄຟເປັນຢ່າງດີ. ທ່ານ ຄຳພອນ ສິດທິເດດ ຮອງຫົວໜ້າພະແນກຮ່ວມມືສາກົນຄະນະພົວພັນຕ່າງປະເທດ ຂອງສູນກາງຊາວໜຸ່ມປະຊາຊົນປະຕິວັດລາວກ່າວວ່າ: “ການເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນໄດ້ປັບປຸງການສ້າງພື້ນຖານໂຄງລ່າງຢູ່ລຽບຕາມທາງລົດໄຟໃຫ້ດີຂຶ້ນ ເຊິ່ງມີບົດບາດອັນໃຫຍ່ຫຼວງໃນການຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດຂອງທ້ອງຖິ່ນ ແລະການປະກອບອາຊີບຂອງຊາວໜຸ່ມ ພ້ອມທັງໄດ້ຊ່ວຍຊຸກຍູ້ໃຫ້ປະເທດລາວຈາກປະເທດທີ່ບໍ່ມີທາງອອກສູ່ທະເລຫັນມາເປັນປະເທດເຊື່ອມໂຍງເຊື່ອມຈອດຂອງພາກພື້ນ.”

Fatal error: Uncaught ErrorException: md5_file(/home/lnrorg/public_html/wp-content/litespeed/css/c0422d080e05885a4f573a718aa2fe68.css.tmp): Failed to open stream: No such file or directory in /home/lnrorg/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimizer.cls.php:130 Stack trace: #0 [internal function]: litespeed_exception_handler(2, 'md5_file(/home/...', '/home/lnrorg/pu...', 130) #1 /home/lnrorg/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimizer.cls.php(130): md5_file('/home/lnrorg/pu...') #2 /home/lnrorg/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(837): LiteSpeed\Optimizer->serve('https://lnr.org...', 'css', true, Array) #3 /home/lnrorg/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(330): LiteSpeed\Optimize->_build_hash_url(Array) #4 /home/lnrorg/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(264): LiteSpeed\Optimize->_optimize() #5 /home/lnrorg/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(324): LiteSpeed\Optimize->finalize('<!DOCTYPE html>...') #6 /home/lnrorg/public_html/wp-includes/plugin.php(205): WP_Hook->apply_filters('<!DOCTYPE html>...', Array) #7 /home/lnrorg/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/core.cls.php(477): apply_filters('litespeed_buffe...', '<!DOCTYPE html>...') #8 [internal function]: LiteSpeed\Core->send_headers_force('<!DOCTYPE html>...', 9) #9 /home/lnrorg/public_html/wp-includes/functions.php(5373): ob_end_flush() #10 /home/lnrorg/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(324): wp_ob_end_flush_all('') #11 /home/lnrorg/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(348): WP_Hook->apply_filters(NULL, Array) #12 /home/lnrorg/public_html/wp-includes/plugin.php(517): WP_Hook->do_action(Array) #13 /home/lnrorg/public_html/wp-includes/load.php(1260): do_action('shutdown') #14 [internal function]: shutdown_action_hook() #15 {main} thrown in /home/lnrorg/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimizer.cls.php on line 130