ການສ້າງເສດຖະກິດ ເອກະລາດ ເປັນເຈົ້າຕົນເອງຢ່າງມີບາດກ້າວເດີນທີ່ໝັກແໝ້ນ ຕ້ອງແກ້ໄຂຄວາມຫຍຸ້ງຍາກດ້ານເສດຖະກິດ-ການເງິນ ໄປພ້ອມກັບການປະສານຢ່າງກົມກຽວ ລະຫວ່າງ ການຍູ້ແຮງພາກການຜະລິດ, ການບໍລິການ ເພື່ອຕອບສະໜອງຄວາມຕ້ອງການຊົມໃຊ້ພາຍໃນ ແລະ ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງ ຂອງຖານລາຍຮັບພາຍໃນ ກັບການເພີ່ມທະວີປະສິດທິພາບ ໃນການຄຸ້ມຄອງລາຍຮັບ ແລະ ການດຳເນີນມາດຕະການປະຢັດຢ່າງຈິງຈັງ, ທົບທວນຄືນຍຸດທະສາດ ກໍຄື ການພັດທະນາໂຄງປະກອບເສດຖະກິດເຂດແຄວ້ນ ເພື່ອກະຈາຍຄວາມໄດ້ປຽບດ້ານທີ່ຕັ້ງ ເຊິ່ງທ່າແຮງຂອງແຕ່ລະທ້ອງຖິ່ນ ເປັນກຳລັງຂັບເຄື່ອນໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາປະເທດຊາດ.
ໃນມະຕິຂອງກົມການເມືອງສູນກາງພັກ ວ່າດ້ວຍການສ້າງເສດຖະກິດ ເອກະລາດ ເປັນເຈົ້າຕົນເອງ ໃນໄລຍະໃໝ່ ໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນວ່າ: ຢາກສ້າງເສດຖະກິດ ເອກະລາດ ເປັນເຈົ້າຕົນເອງ ຢ່າງມີບາດກ້າວເດີນທີ່ໝັກແໝ້ນ ຕ້ອງສືບຕໍ່ສົ່ງເສີມການຄ້າຢູ່ປະເທດເຮົາ ເປັນຕ່ອງໂສ້ຕົ້ນຕໍ ຂອງລະບົບເສດຖະກິດ, ກະຕຸ້ນການເຕີບໂຕ ທາງດ້ານເສດຖະກິດ ໃຫ້ແຂງແຮງ ຕິດພັນກັບການພັດທະນາອຸດສາຫະກໍາປຸງແຕ່ງ ແຕ່ເນັ້ນໄປສູ່ການຫັນເປັນອຸດສາຫະກໍາ ແລະ ທັນສະໄໝ ໃຫ້ກາຍເປັນສາຍພານ ຂອງການຜະລິດທີ່ໜຽວແໜ້ນ ແນໃສ່ເຮັດໃຫ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດແຫ່ງຊາດ ມີກໍາລັງແຮງທີ່ນັບມື້ສ້າງໄດ້ໂຄງປະກອບຂະແໜງເສດຖະກິດທີ່ເຂັ້ມແຂງ ຈາກສູນກາງ ໄປສູ່ເສດຖະກິດເຂດແຄວ້ນ ໄດ້ຢ່າງສະໝໍ່າສະເໝີ, ທັງເປີດກວ້າງໄດ້ການຜະລິດສິນຄ້າ, ເຮັດໃຫ້ເປັນແມ່ແຮງຂອງການສ້າງຖານລາຍຮັບນັບມື້ນັບຫລາຍຂຶ້ນ ແລະ ໄປຕາມທິດສັງຄົມນິຍົມ.
ພ້ອມກັນນີ້, ຕ້ອງປັບປຸງໂຄງສ້າງດ້ານງົບປະມານແຫ່ງລັດ ແລະ ຄຸ້ມຄອງໜີ້ສາທາລະນະ, ເພີ່ມທະວີການສະກັດກັ້ນ ບໍ່ໃຫ້ເກີດມີໜີ້ສິນເກີນການຄວບຄຸມ ແລະ ເປັນເຈົ້າການດຸ່ນດ່ຽງໜີ້ສິນຢ່າງມີວິທະຍາສາດ, ຖືກຕາມຫລັກເສດຖະສາດ ແນໃສ່ຮັບປະກັນໃຫ້ພື້ນຖານລະບົບການເງິນແຫ່ງຊາດ ມີຄວາມໝັ້ນຄົງ, ຍືນຍົງ, ຮັກສາສະຖຽນລະພາບເສດຖະກິດມະຫາພາກ; ສຸມໃສ່ສ້າງໃຫ້ໄດ້ຄວາມເປັນເຈົ້າດ້ານການເງິນ ໂດຍສະເພາະການເກັບລາຍຮັບ, ຄຸ້ມຄອງລາຍຈ່າຍ, ການສະສົມໃຫ້ຄັງເງິນ ມີຄວາມເຕີບໃຫຍ່, ເຂັ້ມແຂງ; ປັບປຸງກົນໄກການເຄື່ອນໄຫວ ຂອງທະນາຄານ ເພື່ອສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງ ໃຫ້ແກ່ການຄຸ້ມຄອງເງິນຕາ, ວຽກງານສິນເຊື່ອ ເພື່ອຊຸກຍູ້ການຜະລິດ ແລະ ການບໍລິການ, ການສົ່ງເສີມວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ຂະໜາດກາງ, ກຸ່ມຜະລິດ ແລະ ສະຫະກອນ, ສຸມໃສ່ສ້າງໃຫ້ໄດ້ຄວາມເປັນເຈົ້າ ດ້ານວຽກງານເງິນຕາແຫ່ງຊາດ; ສືບຕໍ່ຍຶດໝັ້ນ ແລະ ຖືການບຸກທະລຸໃນຂົງເຂດບໍລິຫານ-ຄຸ້ມຄອງ ແຜນການ, ການເງິນ, ເງິນຕາ ສູ່ຄວາມໂປ່ງໃສ ແລະ ກວດສອບໄດ້, ມີປະສິດທິພາບເປັນໜ້າທີ່ຮີບດ່ວນທີ່ຕ້ອງສຸມໃສ່ແກ້ໄຂ, ທັງເປັນບັນຫາຍາວນານ ທີ່ຕ້ອງດຳເນີນການບູລະນະ ຢ່າງເປັນປະຈຳ ແລະ ຕໍ່ເນື່ອງ; ຕ້ອງຫັນປ່ຽນໂຄງປະກອບການລົງທຶນ ຂອງລັດ, ເນັ້ນການລົງທຶນທີ່ມີປະສິດທິຜົນຕົວຈິງ, ປະຕິຮູບລັດວິສາຫະກິດຢ່າງຈິງຈັງ, ທັງຄົ້ນຄວ້າສ້າງຕັ້ງລັດວິສາຫະກິດ ໃນຂະແໜງການທີ່ເປັນປາຍແຫລມ ແລະ ຂະແໜງບໍລິການສາທາລະນະ.
ຂ່າວ: ກິດຕາ