ວິທະຍຸກະຈາຍສຽງແຫ່ງຊາດລາວ

Lao National Radio

ຕັ້ງໜ້າຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກ ເຂົ້າສູ່ຊີວິດຈິງ
ຫວ່າງມໍ່ໆ ມານີ້, ດ່ານສາກົນບໍ່ເຕ່ນ-ບໍ່ຫານ ໄດ້ເຫັນດີຈະຊຸກຍູ້ການຮ່ວມມືຂອງຂົງເຂດພື້ນຖານໂຄງລ່າງພາຍໃນເຂດຮ່ວມມື, ຊຸກຍູ້ການກໍ່ສ້າງ​ພື້ນ​ຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ​ທີ່ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ກັບ​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍດ​ລວມ​ຂອງ​ສັງ​ຄົມ​ ແລະ ​ຄວາມ​ປອດ​ໄພ​ຢູ່ບໍລິເວນດ່ານ ແລະ ການຮ່ວມມືອຸດສາຫະກໍາການຜະລິດສອງຝ່າຍ, ຊຸກຍູ້ວຽກງານຂອງໂຄງການຕ່າງໆ ໃຫ້ເກີດຜົນເປັນຈິງຢ່າງມີປະສິດ ທິພາບ, ຍົກສູງລະດັບການຮ່ວມມືທີ່ຕ່າງຝ່າຍຕ່າງມີຜົນ ປະໂຫຍດລະ​ຫວ່າງ ສອງ​ປະ​ເທດ, ​ເລັ່ງ​ລັດ​ການ​ພັດ​ທະ​ນາ​​ຢູ່ໃນພາກພື້ນຊາຍແດນຂອງສອງປະ​ເທດ ​ລາວ ແລະ ຈີນ.
ວັນ​ທີ 5 ມີນາ​ນີ້, ທ່ານ​ ຫຼີ​ເຄີ້ສຽງ, ຄະນະປະຈຳ​ກົມ​ການ​ເມືອງ​ສູນ​ກາງ​ພັກ​ກອມ​ມູນິດ​ຈີນ ໄດ້ຮ່ວມກັບ​ຄະນະ​ຜູ້​ແທນ​ ແຂວງ​ຢຸນນານ ທົບທົວ​ຄືນບົດ​ລາຍ​ງານ​ວຽກ​ງານ​ຂອງ​ລັດຖະ ບານ. ທ່ານ ​ຫຼີ​ເຄີ້ສຽງ​ ກ່າວ​ເນັ້ນ​ວ່າ: ທ່ານ​ເລ​ຂາ​ທິ​ການ​ໃຫຍ່​ສີ​ຈິ້ນ​ຜິງ​ ໄດ້ຕັ້ງຄວາມ​ຫວັງ​ສູງ​ນຳ​ການ​ພັດ​ທະ​ນາ​ຂອງ​ແຂວງ​ຢຸນ​ນານ. ຕ້ອງ​ເຮັດ​ໃຫ້ວຽກງານ​ການ​ພັດທະນາ​ຂະ​ແໜງ​ອຸສາຫະກຳການຜະລິດທີ່ມີເອກກະລັກສະເພາະໃຫ້ໄດ້ດີ, ໂດຍຖືເອົາການກຳນົດໜ້າວຽກຫລັກຂອງພາກສ່ວນລວມເປັນຈຸດເລີ່ມຕົ້ນ, ຢຶດໝັ້ນ​ກັບມາດ​ຕະການ​ປັບ​ຕົວ​ເຂົ້າ​ກັບ​ເງື່ອນ​ໄຂ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ ​ແລະ ນຳ​ໃຊ້ທ່າ​ແຮງ​ຂອງ​ແຕ່ລະພາກສ່ວນ​ຢ່າງ​ເຕັມເມັດເຕັມໜ່ວຍ, ສຸມແຮງພັດທະນາ​ຂະແໜງອຸດສາຫະກຳແບບ​ທັນ​ສະ​ໄໝ, ຂະແໜງການກະສິກຳ​ທີ່ມີລັກສະນະ​ພູພຽງ ແລະ ຂະແໜງການທ່ອງທ່ຽວ. ເປັນເຈົ້າການສ້າງຍີ່ຫໍ້​ເປີດ​​ສູ່​ໂລກ​ພາຍ​ນອກ, ສືບ​ຕໍ່​ເພີ່ມ​ທະວີ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ພື້ນ ຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ, ປັບປຸງ​ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ​ແຫ່ງ​ການ​ດຳ​ເນີນ​ທຸລະ​ກິດ​ຢ່າງ​ບໍ່​ຢຸດ​ຢັ້ງ, ​ເລັ່ງລັດ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ສູນ​ໃຈກາງໃນການສົ່ງຜົນສະທ້ອນການພັດທະນາທີ່ດີ ເພື່ອຫັນໜ້າສູ່​ອາຊີ​ໃຕ້ ​ແລະ ອາຊີ​ຕາ​ເວັນ​ອອກ​ສ່ຽງ​ໃຕ້, ​ເອົາ​ໃຈ​ໃສ່​​ໃນ​ການ​ເຄື່ອນ​ຍ້າຍເຂດ​ອຸດສາ ຫະກຳ​ການຜະລິດຈາກ​ພາກ​ຕາ​ເວັນ​ອອກ ແລະ ​ຫັນປ່ຽນ​ເພື່ອນຳເອົາທ່າແຮງເຂດທີ່ຕັ້ງເປັນທ່າແຮງໃໝ່ໃນການ​ເປີດ​ປະຕູ​ສູ່​ໂລກ​ພາຍ​ນອກໃຫ້ໄດ້ດີຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ.
ວັນ​ທີ 6 ມີນາ​ນີ້, ກອງ​ປະຊຸມ​ໃຫຍ່ທົ່ວປະເທດປີ 2024 ໄດ້ເຜີຍແຜ່​ບົດ​ຄວາມ “ໂດຍອິງໃສ່ການພັດທະນາແບບກ້າວກະໂດດທາງດ້ານຄຸນນະພາບສູງ​ ເພື່ອຊີ້ໃຫ້ເຫັນເຖິງຄວາມ​ທັນ​ສະ​ໄໝ​ແບບ ສປ ​ຈີນ ຂອງ ​ແຂວງ​ຢຸນນານ” ໂດຍການລົງນາມຂອງ​ ທ່ານ ​ວາງ​ນິງ, ເລຂາທິ ການ​ພັກ​ແຂວງ​ຢຸນນານ, ຫົວໜ້າ​ຄະນະ​ປະຈຳ​ສະພາ​ປະຊາຊົນ​ແຂວງ​ຢຸນນານ, ບົດ​ຄວາມໄດ້​ຂຽນ​ວ່າ: ຖ້າ​ຫາກ​ແຂວງ​ຢຸນນານ​ ຕ້ອງ​ການ​ພັດທະນາ​ເສດຖະກິດ ຕ້ອງນຳໃຊ້ຄວາມ​ໄດ້​ປຽບທາງ​ດ້ານທີ່​ຕັ້ງ​ຂອງຕົນ ແລະ ການ​ເປີດ​ປະຕູສູ່ພາຍນອກ. ພວກ​ຂ້າພະເຈົ້າ ຕັ້ງໜ້າ​ຮັບ​ໃຊ້ ເພື່ອ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ເຂົ້າ​ກັບ​ການ​ຮ່ວມ​ມື​ກໍ່ສ້າງ “ໜຶ່ງ​ແລວ​ ​ ໜຶ່ງ​ເສັ້ນທາງ” ​ໂດຍ​ສຸມ​ໃສ່​ການ​ດຳ​ເນີນວຽກ​ງານ​ຂອງ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ ​ແລະ ການ​ພັດ ທະນາ​ຢ່າງຮອບດ້ານ​ລຽບຕາມ​ເສັ້ນ​ທາງດັ່ງກ່າວ, ເຄື່ອນ​ຍ້າຍ​ອຸດ ສາຫະກຳ​ການຜະລິດຢ່າງ​ຕັ້ງໜ້າ, ເພີ່ມ​ທະວີ​ການການ​ຮ່ວມ​ມື​ແລກປ່ຽນ​​ກັບປະ​ເທດ​ບ້ານ​ໃກ້​ເຮືອນ​ຄຽງ. ສືບຕໍ່ວຽກງານ​ສ້າງ​ສູນໃຈ​ກາງເຜີຍແຜ່ການພັດທະນາໃຫ້ບັນດາປະເທດ​ອາ​ຊີ​ໃຕ້ ແລະ ອາ​ຊີ​ຕາ​ເວັນ​ອອກ​ສ່ຽງ​ໃຕ້ ໃຫ້ມີ​ຄວາມ​ຄືບ​ໜ້າ​ຢ່າງ​ຕໍ່​ເນື່ອງ. ພ້ອມ​ກັນ​ນັ້ນ, ​ຕ້ອງເລັ່ງລັດ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ຊ່ອງ​ທາງ​ຜ່ານຂະໜາດໃຫຍ່​ທັງ​ພາຍ​ໃນ ​ແລະ​ ຕ່າງປະ​ເທດ​ໃຫ້​ດີ, ​ນຳໃຊ້ການເປີດ​ກວ້າງ​ການ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ເຂົ້າກັນ​ ເຊັ່ນ: “​ເຂດ​ສູນກາງ ແລະ ​ແຂວງ​ຢຸນນານ + ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ + ​ເຂດ​ອຸດສາຫະກຳ​ບໍ່ເຕ່ນ-ບໍ່ຫານ + ​ເຂດ​ອຸດສາ ຫະກຳ ” ​ສຸມໃສ່ຕົວແບບ​ການ​ຮ່ວມ​ມື​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ ​ແລະ ຕົວແບບການຮ່ວມມືຂອງເຂດແມ່​ນ້ຳ​ລ້ານ​ຊ້າງ-ແມ່​ນ້ຳ​ຂອງທີ່ມີລັກສະນະ​ພັດ​ທະ​ນາແບບ​ສີ​ຂຽວ, ຕົວ​ແບບ​ຂອງ​ການພັດທະນາແບບເພື່ອນ​ບ້ານ​ໃກ້​ເຮືອນ​ຄຽງ​ທີ່​ດີໃຫ້ຄວາມ​ປອດ​ໄພ ​ແລະ ​ຄວາມ​ຈະ​ເລີນ​ຮຸ່ງ​ເຮືອງ​ຢູ່​ຕາມ​ເສັ້ນ​ຊາຍ​ແດນ.
​ໃນ​ຊຸມ​ປີ​ມໍ່ໆ​ ມາ​ນີ້, ສູນ​ປົກ​ປັກ​ຮັກສາ​ຊັບ​ສິນ​ທາງ​ປັນຍາ​ຄຸນ​ໝິງ​ໄດ້​ເປັນເຈົ້າການໃຫ້ ການບໍລິການ ເພື່ອສ້າງການ​ພັດທະນາ​ແບບໃໝ່ໃຫ້ແກ່ບໍ່ຫານ ເຮັດໃຫ້ການຂໍອະນຸມັດລິຄະສິດໃນການ​ເປີດ​ຊ່ອງ​ທາງ​ຄວາມ​ໄວ​ສູງຫລຸດເວລາໃນການອະນຸມັດໃຫ້ສັ້ນລົງໄດ້ຫຼາຍກວ່າ 90%. ຫົວໜ່ວຍວິສາຫະກິດ ແລະ ຫົວໜ່ວຍວິສາຫະກິດໃໝ່ຂອງບໍ່ຫານສາມາດໄດ້ຮັບການບໍລິການກວດ ສອບໃບຄໍາຮ້ອງຜ່ານປະຕູດຽວຂອງສູນປົກປ້ອງຊັບສິນທາງປັນຍາຄຸນໝິງ.
​ ເມື່ອ​ບໍ່​ດົນ​ມາ​ນີ້, ​ໃບຄຳ​ຮ້ອງເພື່ອຍື່ນ​ຂໍອະນຸມັດລິຄະສິດ ໂມເດວການນຳໃຊ້ແບບໃໝ່ ຂອງບໍ່ຫານໄດ້ຮັບການມອບສິດຈາກລັດຖະບານ​, ​ຊຶ່ງໃຊ້​ເວລາ​ພຽງ 7 ວັນ, ໄດ້​ເປັນ​ຂີດ​ໝາຍສະແດງໃຫ້ເຫັນເຖິງການບຸກທະລຸຈາກຕົວເລກຫົວໜ່ວຍ “ສູນ” ຂອງການສູ້ຊົນໃຫ້ໄດ້ຮັບລິຄະສິດຊັບສິນທາງເປັນຍາຢ່າງໄວວາຂອງບໍ່ຫານ. ນັບ​ແຕ່​ສູນ​ປົກ​ປັກ​ຮັກສາ​ຊັບ​ສິນ​ທາງ​ປັນຍາ​ຄຸນ​ໝິງ​ໄດ້​ສ້າງ​ຕັ້ງ “ສູນ​ປົກ​ປັກ​ຮັກສາ​ຊັບ​ສິນ​ທາງ​ປັນຍາ​ຄຸນ​ໝິງ​ສາຂາ​ບໍ່ຫານ” ​ໃນ​ເດືອນ​ຕຸລາ 2023 ເປັນຕົ້ນມາ, ​ໄດ້​ສະໜອງ​ການ​ບໍລິ ການ​ຕ່າງໆ​ ໃຫ້​ແກ່​ວິ​ສາ​ຫະກິດ​ຫຼາຍ​ກວ່າ 100 ຄັ້ງ.
ເຂດພັດທະນາເສດຖະກິດນະຄອນຄຸນໝິງ (ເຂດທົດ ລອງການຄ້າເສລີນະຄອນຄຸນໝິງ) ຈະນຳໃຊ້ສະຫະພັນຊັບສິນທາງປັນຍາອຸດສາຫະກຳການຜະລິດ 04 ແຫ່ງ ເປັນຈຸດເລີ່ມຕົ້ນໃນປີນີ້ ເພື່ອສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃນການເຊື່ອມຕໍ່ລະຫວ່າງບັນດາສະຫະພັນອຸດສາຫະກຳ ແລະ ມະຫາວິທະຍາໄລ ແລະ ສະຖາບັນ ຄົ້ນຄວ້າວິທະຍາສາດ, ລຸລວງຊ່ອງທາງການສະໜອງເຕັກໂນໂລຢີ ແລະ ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ການ​ອະ​ນຸ​ຍາດ​ໂອນລິຄະສິດ, ການລົງ ທຶນຈຳນຳທາງດ້ານຊັບສິນທາງປັນຍາ, ການ ແນະນໍາລິຄະສິດ ແລະ ​ວຽກ​ງານ​ອື່ນໆ​.
ວັນ​ທີ 2 ມີນາ​ນີ້, ໜັງສືພິມ​ປະຊາຊົນ​​ໄດ້​ຍ້ອງຍໍ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ. ນັບ​ແຕ່ການເປີດເສັ້ນທາງລົດໄຟ ໃນ​ວັນ​ທີ 3 ທັນວາ​ປີ 2021 ​ເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ, ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ​ໄດ້​ຂົນ​ສົ່ງ​ຜູ້​ໂດຍສານ​ເກືອບ 29 ລ້ານ​ຄົນ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ​ສິນຄ້າ​ໄດ້​ກວ່າ 33 ລ້ານ​ໂຕນ, ຄວາມ​ສາມາດ​ຂົນ​ສົ່ງ​ໄດ້​ເພີ່ມ​ຂຶ້ນ​ຢ່າງ​ຕໍ່​ເນື່ອງ, ກາຍ​ເປັນເສັ້ນທາງຄຳສາກົນຂະໜາດໃຫຍ່ໃນການ​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ພາຍ​ໃນ​ແລະ​ ພາຍ​ນອກ​ຂອງ​ຈີນ, ​ສາມາດເຜີຍແຜ່ຊຸກຍູ້ການພັດທະນາໄປສູ່ເຂດອ້ອມ ຂ້າງ, ສະ​ໜອງ​ການ​ຊ່ວຍ​ເຫຼືອ​ທາງດ້ານເສດຖະກິດເຊິ່ງ​ກັນ ​ແລະ ​ກັນ ລະຫວ່າງ 2 ຝ່າຍ ແລະ ມີ​ຄວາມ​ປອດ​ໄພຢ່າງມີ​ປະ​ສິດ​ທິ ພາບ. ທ່ານ ສອນ​ໄຊ ສີ​ພັນ​ດອນ ກ່າວ​ວ່າ: ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ​ບັນລຸ​ໄດ້​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍ​ດທາງ​ດ້ານ​ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ​ແລະ ມີ​ບົດ ບາດ​ອັນ​ໃຫຍ່​ຫຼວງ​ໃນ​ການ​ຊຸກຍູ້​ການ​ເຊື່ອມ​ຈອດ ແລະ ເພີ່ມ​ທະວີ​ການ​ແລກປ່ຽນ​ດ້ານ​ເສດຖະກິດ​ການ​ຄ້າ​ໃນ​ພາກ​ພື້ນ, ທັງເປັນການຊຸກຍູ້​ການ​ພັດທະນາ​ເສດຖະກິດ​ຕາມແລວ​ເສັ້ນທາງລົດໄຟ. ບັນນາທິການໜັງສືພິມ​ວຽງຈັນ​ທາມສ໌ ໄດ້ລາຍງານວ່າ: ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-ຈີນ “ເປັນຄວາມຄາດ​ຫວັງທີ່​ຈະ​ຊຸກຍູ້​ຂະ​ແໜງ​ການ​ທ່ອງ​ທ່ຽວ​ຂອງ​ລາວ​ຂຶ້ນ​ສູ່​ລະດັບ​ໃໝ່.”
ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ ໄດ້​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ນະຄອນຄຸນ​ໝິງ, ເມືອງ​ຢູ້​ສີ່, ​ເມືອງ​ປູ່​ເຍີດ ແລະ ​ເຂດສິບສອງພັນນາ ຂອງຈີນ ກັບນະ ຄອນ​ຫຼວງ​ພະ​ບາງ, ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ​ ແລະ ​ອື່ນໆ​ໃນ ປະເທດ​ລາວ. ນັບ​ແຕ່​ໄດ້​ເປີດນໍາໃຊ້​ເສັ້ນທາງລົດໄຟ, ການທ່ອງ​ທ່ຽວ​, ການ​ໄປ​ຢາມ​ຄອບຄົວ ​ແລະ ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າຂອງເສັ້ນທາງລົດ ໄຟ​ ເພີ່ມຂື້ນຢ່າງຕໍ່ເໜື່ອງ. ຮູບ​ແບບ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ໃໝ່ ຂອງ “ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ+​ທາງລົດໄຟຈີນ-ເອີ​ລົບ” ​ໄດ້ເຮັດໃຫ້​ເວລາການ​ຂົນ​ສົ່ງວັດຖຸສິນຄ້າ​ສາກົນຫລຸດລົງເຫລືອພຽງແຕ່ 15 ວັນ, ຊຸກຍູ້​ການ​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ກັນ​ຢ່າງ​ມີ​ປະສິດທິພາບ ເພື່ອປະ ກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການຊຸກຍູ້​ການ​ພັດທະນາ​ເສດຖະກິດ ແລະ ​ການທ່ອງ ທ່ຽວ, ຊຸກຍູ້​ການ​ຂະຫຍາຍຕົວ ແລະ ​ຍົກ​ລະດັບ​ຂະ​ແໜງ​ການ​ຕ່າງໆ ຂອງອຸສາຫະກຳການຜະລິດ ຢ່າງ​ວ່ອງ​ໄວ. ເລັ່ງລັດການ​ພັດ​ທະ​ນາ​ຊັບ​ພະ​ຍາ​ກອນ​ ແລະ ​ການ​ແລກ​ປ່ຽນ​ເສດ​ຖະ​ກິດ​ການ​ຄ້າ​ໃຫ້ມີ​ບົດ​ບາດ​ສໍາ​ຄັນ​ໃນ​ດ້ານ​ອື່ນໆ ​ຊຶ່ງຈະນໍາ​ເອົາ​ກາ​ລະ​ໂອ​ກາດ ​ແລະ ຜົນປະໂຫຍດ​ຕົວ​ຈິງ​ມາສູ່​ວິ​ສາ​ຫະ​ກິດ​ ແລະ ​ປະ​ຊາ​ຊົນ​ໃນບັນດາ​ປະ​ເທດ​ຕ່າງໆ.