ວິທະຍຸກະຈາຍສຽງແຫ່ງຊາດລາວ

Lao National Radio

ຕັ້ງໜ້າຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກ ເຂົ້າສູ່ຊີວິດຈິງ
ກອງປະຊຸມຄົບຄະນະ ປະຈໍາປີ ຄັ້ງທີ 5 ຂອງຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກສະໄໝທີ XIໄດ້ດໍາເນີນມາ ເປັນເວລາ 6 ວັນ, ແຕ່ວັນທີ 13-20 ຕຸລາ 2022 ພາຍ ໃຕ້ການເປັນປະທານຂອງ ສະຫາຍ ທອງລຸນ ສີສຸລິດ ເລຂາທິການໃຫຍ່ຄະນະບໍລິ ຫານງານສູນກາງພັກ ປະຊາຊົນປະຕິວັດລາວ ອັດລົງໃນເວລາ ດ້ວຍຜົນສຳເລັດອັນຈົບງາມ ໃນວັນທີ 20 ຕຸລາ 2022.
ສະຫາຍ ທອງລຸນ ສີສຸລິດ ໄດ້ມີຄໍາເຫັນໃນໂອກາດປິດກອງປະຊຸມວ່າ: ກອງປະ ຊຸມຄັ້ງນີ້ ໄດ້ບັນຈຸເອົາຫົວຂໍ້ ທີ່ເປັນເນື້ອໃນຕົ້ນຕໍຂອງກອງປະຊຸມມາປຶກສາຫາລື, ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ຕົກລົງດັ່ງນີ້: ກອງປະຊຸມຕີລາຄາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະ ນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ແຜນງົບປະມານ, ແຜນເງິນຕາ 9 ເດືອນ ປີ 2022, ວຽກຈຸດສຸມ 3 ເດືອນ ທ້າຍປີ ແລະ ທິດທາງຈຸດສຸມຂອງແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ- ສັງ ຄົມ ຂອງປະເທດໃນປີ 2023; ສະຫລຸບຕີລາຄາສະພາບການພົ້ນເດັ່ນ ແລະ ການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານປ້ອງກັນຊາດ-ປ້ອງ ກັນຄວາມສະຫງົບ ແລະ ວຽກງານຕ່າງປະເທດ ປະຈໍາປີ 2022 ແລະ ທິດທາງແຜນການປີ 2023; ຕີລາຄາການປະຕິບັດມະຕິຂອງກອງປະຊຸມສູນກາງ ຄັ້ງທີ 4 ສະໄໝທີ X ກ່ຽວກັບວຽກງານຄຸ້ມຄອງ ແລະ ພັດທະນາທີ່ດິນແຫ່ງຊາດ; ດໍາເນີນຊີວິດການເມືອງພາຍໃນຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກ ປະຈໍາປີ 2022.
ຜ່ານກອງປະຊຸມ ຄົບຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກ ຄັ້ງນີ້, ບັນດາສະຫາຍກຳມະ ການສູນກາງພັກ ແລະ ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມ ໄດ້ພ້ອມກັນຍົກສູງຄວາມຮັບ ຜິດຊອບ, ສຸມສະຕິປັນຍາ ຄົ້ນຄວ້າ, ວິໄຈ ຢ່າງກົງໄປກົງມາ, ເລິກເຊິ່ງ ຕໍ່ບັນດາເນື້ອໃນທີ່ໄດ້ຍົກຂຶ້ນມາສົນທະນາປຶກສາຫາລືໃນກອງປະຊຸມ ແລະ ໄດ້ຕົກ ລົງເປັນເອກະ ພາບກັນໃນລະດັບສູງ; ກອງປະຊຸມໄດ້ຕີລາຄາ ຢ່າງສັງລວມສະພາບການຂອງໂລກ ທີ່ມີການຜັນແປໄປຢ່າງສະລັບສັບຊ້ອນ, ສັບສົນ, ມີຄວາມເຄັ່ງຕຶງ ແລະ ມີຄວາມສ່ຽງ ທີ່ຈະເກີດບັນຫາຕ່າງໆຂຶ້ນ ຢ່າງເນື່ອງນິດ ທີ່ເປັນການກະທົບ ຕໍ່ສັນ ຕິພາບ, ສະຖຽນລະພາບ ແລະ ຄວາມໝັ້ນຄົງ ຢູ່ໃນພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ ເຊິ່ງໄດ້ເປັນການກະທົບຕໍ່ປະເທດຂອງພວກເຮົາ ຢ່າງຫລີກລ່ຽງບໍ່ໄດ້, ເວລາດຽວກັນໃນປີຜ່ານມາ ສະພາບຄວາມຫລໍ່ແຫລມທາງດ້ານເສດຖະກິດ-ການເງິນ ຕໍ່ປະເທດເຮົາແມ່ນໜັກໜ່ວງ, ການຂາດແຄນນ້ຳ ມັນເຊື້ອໄຟ, ເງິນເຟີ້, ຄວາມຜັນຜວນຂອງອັດຕາແລກປ່ຽນເງິນກີບກັບເງິນຕ່າງປະເທດ, ຄ່າຄອງຊີບຖີບຕົວສູງຂຶ້ນ ຢ່າງບໍ່ເຄີຍມີມາ; ບັນຫາຫຍໍ້ທໍ້ໃນສັງຄົມ ກໍ່ຍັງແຜ່ຫລາຍ ເປັນຕົ້ນ ບັນຫາຢາເສບຕິດ, ອຸບັດເຫດຕາມທ້ອງຖະໜົນ ແລະ ອາດຊະຍາກຳຕ່າງໆ ມີຄວາມຮຸນແຮງຂຶ້ນ ແລະ ອື່ນໆ.
ແຕ່ກອງປະຊຸມ ໄດ້ຕີລາຄາຢ່າງກົງໄປກົງມາວ່າ: ເຖິງວ່າສະພາບ ຈະສັບສົນຫຍຸ້ງຍາກ, ຫລໍ່ແຫລມປານໃດກໍຕາມ, ແຕ່ດ້ວຍການຊີ້ນໍາ-ນໍາພາຢ່າງໃກ້ຊິດ ແລະ ທັນການຂອງກົມການເມືອງ, ຄະ ນະເລຂາທິການສູນກາງພັກ, ການບໍລິ ຫານຄຸ້ມຄອງ ຂອງລັດຖະບານ ແລະ ການຕິດຕາມກວດກາ, ຊຸກຍູ້ ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ, ສະພາປະຊາຊົນ, ການເຂົ້າ ຮ່ວມຂອງບັນດາອົງການຈັດຕັ້ງການເມືອງ-ສັງຄົມ ແລະ ອົງການຈັດຕັ້ງມະ ຫາຊົນຂອງທົ່ວປະເທດເຮົາ ບວກກັບຄວາມສາມັກຄີເປັນປຶກແຜ່ນ ໃນທົ່ວພັກ, ທົ່ວລັດ, ທົ່ວກໍາລັງປະ ກອບອາວຸດ ແລະ ທົ່ວປວງຊົນລາວບັນດາເຜົ່າ, ພວກເຮົາສາມາດປະຕິບັດບັນດາຈຸດໝາຍການນໍາພາ-ຊີ້ນໍາ ວຽກງານຮອບດ້ານ, ອັນໄດ້ເຮັດໃຫ້ປະເທດຊາດ ສືບຕໍ່ມີສະຖຽນສະພາບ ແລະ ຮັບປະກັນຄວາມໝັ້ນຄົງຂອງຊາດ, ສັງຄົມມີຄວາມສະຫງົບປອດໄພໂດຍພື້ນຖານ, ການຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກ ໂດຍສະເພາະການປະຕິບັດບັນດາໜ້າວຽກສຳຄັນ ຂອງປີ 2022 ໂດຍລວມແມ່ນມີຄວາມຄືບໜ້າ, ບັນຫາເຄັ່ງຮ້ອນຕ່າງໆ ດ້ານເສດຖະກິດ-ການເງິນ ກໍໄດ້ຮັບການແກ້ໄຂຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ສາມາດປະຄັບປະຄອງໃຫ້ຜ່ອນຄາຍລົງ, ປ້ອງກັນບໍ່ໃຫ້ເສດຖະກິດຂອງປະເທດຕົກເຂົ້າສູ່ວິກິດການ. ວຽກງານປ້ອງກັນຊາດ- ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ໄດ້ຮັບການເອົາໃຈໃສ່ປັບປຸງ, ພັດທະນາ ແລະ ເສີມຂະຫຍາຍມູນເຊື້ອອັນດີງາມຂອງກໍາລັງໄວ້ໄດ້ຢ່າງເດັດດ່ຽວ; ການປະຕິບັດສອງວາລະແຫ່ງຊາດ ໄດ້ຮັບການສະ ໜັບສະໜູນຈາກສັງຄົມ ຢ່າງກວ້າງຂວາງ ແລະ ໄດ້ຮັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຢ່າງມີຄວາມຄືບໜ້າໃນເບື້ອງຕົ້ນ ເປັນຢ່າງດີ.ພາຍ ຫລັງການແພ່ລະບາດຂອງພະຍາດໂຄວິດ-19 ໃນທົ່ວໂລກໄດ້ຜ່ອນຄາຍລົງ, ການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານການຕ່າງປະເທດ ໃນຂອບສອງຝ່າຍ ແລະ ຫລາຍຝ່າຍ ສືບຕໍ່ໄດ້ຮັບການເສີມຂະຫຍາຍ, ຍົກລະດັບຂຶ້ນຢ່າງແຂງ ແຮງ, ຕໍ່ເນື່ອງ ແລະ ບັນລຸໝາກຜົນສໍາຄັນເປັນທີ່ໜ້າຊື່ນຊົມ.
ກ່ຽວກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດ ທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ກອງປະຊຸມສູນກາງຕີລາຄາວ່າ : ເສດຖະກິດມະຫາພາກ ສືບຕໍ່ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ໄລຍະ 9 ເດືອນຜ່ານມາອັດຕາການເຕີບໂຕ ຂອງຍອດຜະລິດຕະພັນພາຍ ໃນ(GDP) ບັນລຸໄດ້ 4,2%, ໃນນີ້ກະສິກໍາຂະຫຍາຍຕົວ 2,9% ກວມເອົາ 17,5% ຂອງ GDP, ອຸດສາຫະກໍາຂະຫຍາຍຕົວ 4,4% ກວມເອົາ 34,1% ຂອງ GDP ແລະ ການບໍລິການຂະຫຍາຍຕົວ 4,9% ກວມເອົາ 37,1% ຂອງ GDP; GDP ຕໍ່ຫົວຄົນບັນລຸໄດ້ 1.841 ໂດລາ,ການຈັດເກັບລາຍຮັບງົບປະມານບັນລຸໄດ້ 24.240 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ 76,72% ຂອງແຜນການ, ພ້ອມ ກັນນັ້ນກໍສືບຕໍ່ປະຕິບັດລາຍຈ່າຍຢ່າງຮັດກຸມຕາມທິດປະຢັດມັດທະຍັດ ເຊິ່ງປະ ຕິບັດແຜນລາຍຈ່າຍງົບປະມານໄດ້ 21.096 ຕື້ກີບ ເທົ່າກັບ 60,81% ຂອງແຜນການປີ. ຈຸດເດັ່ນທີ່ຕ້ອງສືບຕໍ່ເສີມຂະຫຍາຍແມ່ນການຈັດເກັບລາຍຮັບເພີ່ມຂຶ້ນເກີນແຜນ, ການສົ່ງອອກສິນຄ້າເກີນດູນ (ທຽບໃສ່ຈຸດເວລາດຽວຂອງປີຜ່ານມາ) ອັນນີ້ ເປັນທ່າອ່ຽງທີ່ດີຕ້ອງໄດ້ເສີມຂະຫຍາຍ. ນອກຈາກນັ້ນ, ພາຍຫລັງການປະຕິບັດມາດຕະການເປີດປະເທດນັບແຕ່ຕົ້ນເດືອນພຶດສະພາເປັນຕົ້ນມາ ໄດ້ຊຸກຍູ້ໃຫ້ຂະແໜງການບໍລິການຕິດພັນກັບການທ່ອງທ່ຽວ ແລະການຂົນສົ່ງຂະຫຍາຍຕົວປະມານ 7-8%, ຈໍານວນນັກທ່ອງທ່ຽວບັນລຸໄດ້ 1.681.000 ຄົນ; ການພັດທະ ນາຊົນນະບົດຮອບດ້ານ ແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກ, ການປະຕິບັດວຽກງານ 3 ສ້າງ ຕິດພັນກັບການສ້າງຂະບວນການ ແຂ່ງຂັນຮັກຊາດ ແລະ ພັດທະນາ ສືບຕໍ່ໄດ້ຮັບການເອົາໃຈໃສ່ ແລະ ຍົກລະດັບດີຂຶ້ນ.
ກອງປະຊຸມສູນກາງໄດ້ໃຫ້ທິດຊີ້ນຳລັດ ຖະບານ ໃນການສືບຕໍ່ຊີ້ນຳ, ຈັດຕັ້ງປະຕິ ບັດຄາດໝາຍຕ່າງໆ ໃນແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ແຜນງົບປະມານ ແລະ ແຜນເງິນຕາໃນໄລຍະໄຕມາດສຸດ ທ້າຍຂອງປີ 2022 ໃຫ້ບັນລຸຕາມແຜນທີ່ວາງໄວ້ ໂດຍເດັດດ່ຽວຮັບປະກັນໃຫ້ປະເທດຊາດມີສະຖຽນລະພາບທາງດ້ານການເມືອງ, ສັງຄົມມີຄວາມສະຫງົບ, ເສດ ຖະກິດຂະຫຍາຍຕົວຕໍ່ເນື່ອງ, ເຊິ່ງບັນດາເປົ້າໝາຍ, ທິດທາງລະອຽດແຕ່ລະດ້ານນັ້ນ, ຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກເຮົາ ໄດ້ເປັນເອກະພາບກັນຮັບຮອງເອົາບັນດາມາດຕະການອັນຮີບດ່ວນສະເພາະໜ້າດັ່ງນີ້: ເລັ່ງແກ້ໄຂບັນຫາເຄັ່ງຮ້ອນດ້ານເສດຖະກິດ, ຮັບປະກັນບໍ່ໃຫ້ເກີດມີສະພາບຂາດແຄນນ້ຳມັນເຊື້ອໄຟ, ເຊິ່ງຈະສ້າງຄວາມຫຍຸ້ງຍາກຢູ່ປະເທດເຮົາອີກ; ຄວບຄຸມລາຄາສິນຄ້າ, ຄຸ້ມຄອງເງິນຕາຕ່າງປະເທດ ແລະ ຄຸ້ມຄອງອັດຕາແລກປ່ຽນດ້ວຍບັນດາມາດຕະການທີ່ເຂັ້ມງວດ ຖືກຕ້ອງຕາມກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການທີ່ວາງອອກ. ພ້ອມນັ້ນ ມອບໃຫ້ລັດຖະບານ ຄົ້ນຄວ້າ, ປັບປຸງ ຄວາມເຂັ້ມງານ ຂອງຄະນະສະເພາະກິດ 36/ນຍ ໃຫ້ລົງເລິກຮັບຜິດຊອບ ຕ້ານໄພເງິນເຟີ້ ແລະ ສືບຕໍ່ໝູນໃຊ້ບົດຮຽນຂອງປະເທດເພື່ອນມິດ ໃນການແກ້ໄຂບັນຫາດັ່ງກ່າວ; ເລັ່ງຂຸດຄົ້ນແຫລ່ງລາຍຮັບຈາກການສົ່ງອອກ, ດຶງເອົາການຊຳລະສະສາງເຂົ້າຜ່ານລະບົບທະນາຄານ ໃຫ້ໄດ້ຫລາຍຂຶ້ນ; ເລັ່ງຟື້ນຟູຜົນກະທົບຈາກໄພພິບັດທໍາມະຊາດ ເພື່ອກະຕຸ້ນການຜະລິດ, ການດຳລົງຊີວິດຂອງປະຊາຊົນ ໃຫ້ກັບຄືນສູ່ສະພາບປົກກະ ຕິໂດຍໄວ; ກວດຄືນການສະໜອງໄຟຟ້າໃຫ້ໂຄງການລົງທຶນຂະໜາດໃຫຍ່ ເພື່ອຍູ້ແຮງການຜະລິດໃຫ້ແຂງແຮງ; ລົງມືປະຕິຮູບລັດວິສາຫະກິດໄຟຟ້າລາວ, ເຊິ່ງກອງປະຊຸມກົມການເມືອງ ໄດ້ຕົກລົງແລ້ວໃຫ້ຄືບໜ້າໂດຍໄວ; ຍູ້ແຮງການຜະລິດສິນຄ້າພາຍໃນ ເພື່ອທົດແທນການນໍາເຂົ້າ ແລະ ເພື່ອການສົ່ງອອກ ໃຫ້ແຂງແຮງກວ່າເກົ່າ, ເຊິ່ງລັດຖະບານ ໄດ້ຈັດສັນງົບປະມານຈຳນວນໜຶ່ງສະເພາະແລ້ວ ແລະ ໃຫ້ຖືເປັນວຽກງານບຸລິມະສິດໜຶ່ງ ຂອງຂະແໜງການກ່ຽວຂ້ອງຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ໃຫ້ເປັນຈິງໂດຍໄວ; ສືບຕໍ່ສົ່ງເສີມການສ້າງວຽກເຮັດງານທຳ ໃຫ້ຄົນລາວ, ຄຸ້ມ ຄອງເຂັ້ມງວດແຮງງານຕ່າງປະເທດຢູ່ລາວ; ເລັ່ງລັດກວດກາບັນດາເຂດເສດ ຖະກິດພິເສດທີ່ມີບັນຫາຫລໍ່ແຫລມ ໃຫ້ເຂົ້າສູ່ລະບຽບຢ່າງເຄັ່ງຄັດ, ບໍ່ປະປ່ອຍໃຫ້ມີການລະເມີດລະ ບຽບກົດໝາຍ.
ສໍາລັບທິດທາງຂອງແຜນພັດທະນາເສດ ຖະກິດ-ສັງຄົມ ສຳລັບປີ 2023, ສູນກາງພັກໃຫ້ທິດຊີ້ນຳວ່າ: ຕ້ອງສູ້ຊົນຍູ້ແຮງການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ໃຫ້ໄປຕາມ ທິດຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ, ມີຄຸນນະພາບ, ໝັ້ນທ່ຽງ ແລະ ມີຄວາມຍືນຍົງ; ສູ້ຊົນໃຫ້ອັດຕາການເຕີບໂຕຂອງເສດຖະກິດGDP ຂະຫຍາຍຕົວໃນລະດັບ 4,5% ຂຶ້ນໄປເພື່ອນຳສະເໜີຕໍ່ສະພາແຫ່ງຊາດ, ເຊິ່ງເປັນຄາດໝາຍທີ່ມີລັກສະນະສູ້ຊົນ, ບຸກບືນສົມຄວນ ໃນເງື່ອນໄຂສະພາບແວດລ້ອມຫາຍດ້ານບໍ່ເອື້ອອໍານວຍ, ແຕ່ພວກເຮົາ ກໍ່ຕ້ອງໄດ້ຕັດສິນໃຈສູງ ເພື່ອຍູ້ແຮງໃຫ້ການພັດ ທະນາ ຂອງປະເທດເຮົາ ຂະຫຍາຍຕົວຕາມທິດທາງ ທີ່ກໍານົດໄວ້ໃນແຜນ 5 ປີ ມີການພະຍາກອນຜົນກະທົບຈາກພາຍນອກ ຕໍ່ປະເທດເຮົາ ບົນພື້ນຖານການກຳນົດມາດຕະການຕົວຈິງ ເພື່ອແກ້ໄຂໃຫ້ທັນການ; ຕັ້ງໜ້າຊຸກຍູ້ການຜະລິດພາຍໃນ ເພື່ອທົດແທນການນຳເຂົ້າ ແລະ ສົ່ງເສີມການສົ່ງ ອອກ, ດ້ານໜຶ່ງ ຕ້ອງຫລຸດຜ່ອນ ຫລື ຈໍາກັດການນໍາເຂົ້າສິນຄ້າ ທີ່ພວກເຮົາສາ ມາດຜະລິດໄດ້ ໂດຍສະເພາະ ສິນຄ້າກະສິກຳ ແລະ ຈໍາກັດປະເພດສິນຄ້າຟູມເຟືອຍ ໂດຍນໍາໃຊ້ມາດຕະການພາສີ, ມາດຕະການດ້ານມາດຕະຖານ ແລະ ຄຸນນະພາບ; ມອບໃຫ້ລັດຖະບານກຳນົດນະໂຍບາຍຈະແຈ້ງ ໃນການພັດທະນາຂະແໜງເສດຖະກິດປາຍແຫລມ ທີ່ເປັນທ່າແຮງຂອງຊາດ ໃຫ້ໄດ້ຮັບການຜັນຂະຫຍາຍ ເຂົ້າສູ່ຕົວຈິງໂດຍໄວ; ສືບຕໍ່ປັບປຸງບັນດານິຕິກຳ, ຂັ້ນຂອດບໍລິການ, ກົນໄກປະສານງານ ແລະ ການສ້າງສະ ພາບແວດລ້ອມດ້ານການລົງທຶນ ແລະ ການດໍາເນີນທຸລະກິດ ທີ່ສະດວກ ເພື່ອດຶງດູດການລົງທຶນ ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ໃຫ້ເປັນຮູບປະທຳຫລາຍຂຶ້ນ; ເອົາໃຈໃສ່ແກ້ໄຂບັນຫາການວ່າງງານ, ສູ້ຊົນສ້າງວຽກເຮັດງານທໍາ ໃຫ້ກໍາລັງແຮງ ງານທີ່ມີຢູ່ພາຍໃນ ໃຫ້ເພີ່ມຂຶ້ນ, ສ້າງ ແລະ ສະໜອງແຮງງານ ໃຫ້ຕ່າງປະເທດ ທີ່ມີຄວາມຕ້ອງການແຮງງານລາວ; ພ້ອມທັງເອົາໃຈໃສ່ຄຸ້ມຄອງແຮງງານຕ່າງປະເທດ ຢູ່ໃນລາວເຮົາໃຫ້ເຂົ້າສູ່ລະບຽບກົດໝາຍ; ໃຫ້ບູລິມະສິດດ້ານທຶນຮອນ ແລະ ສືບຕໍ່ສຸມໃສ່ແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກ ຂອງປະ ຊາຊົນຕິດພັນກັບການຈັດສັນພູມລຳເນົາ ແລະ ອາຊີບຄົງທີ່ໃນເຂດພູດອຍ; ສູ້ຊົນປະຕິບັດບັນດາຕົວເລກຄາດໝາຍ ໃນຂະແໜງສຶກສາ-ສາທາ ໃຫ້ບັນລຸຜົນເປັນຈິງ, ຫັນນະໂຍບາຍການສຶກສາ ເຂົ້າສູ່ຄຸນນະພາບໃໝ່ ຕາມຄວາມຕ້ອງການ ຂອງການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ແລະ ສ້າງຄ່ານິຍົມທີ່ຖືກຕ້ອງ; ສືບຕໍ່ຄວບ ຄຸມແກ້ໄຂ ໂຄວິດ-19, ຮີບຮ້ອນແກ້ໄຂພະຍາດໄຂ້ຍຸງລາຍທີ່ກຳລັງລະບາດ ໄປພ້ອມກັບການເຝົ້າລະວັງພະຍາດຕາມລະດູການ ແລະ ພະຍາດຕິດແປດອື່ນໆ ຢ່າງມີປະສິດທິຜົນ; ຍູ້ແຮງພັດທະນາການທ່ອງທ່ຽວ ໃຫ້ແຂງແຮງກວ່າເກົ່າ ເພື່ອຮອງຮັບນັກທ່ອງທ່ຽວ ທີ່ຈະເພີ່ມ ຂຶ້ນ; ເອົາໃຈໃສ່ແກ້ໄຂບັນຫາຫຍໍ້ທໍ້ໃນສັງຄົມ ເປັນຕົ້ນ ບັນຫາຢາເສບຕິດ, ການຄອບຄອງອາວຸດເສິກ, ການປຸ້ນຈີ້ຊິງຊັບ ໃຫ້ນັບມື້ຫລຸດລົງ.
ວຽກງານປ້ອງກັນຊາດ-ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ແລະ ຕ່າງປະເທດ: ໃນ 1 ປີຜ່ານມາ, ເຖິງວ່າ ໃນເງື່ອນໄຂຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ຂໍ້ຈໍາກັດ ຂອງສະພາບແວດລ້ອມສາກົນ, ພາກພື້ນ ແລະ ຢູ່ພາຍໃນປະເທດ ໂດຍສະເພາະແມ່ນການລະບາດ ຂອງພະຍາດໂຄວິດ-19 ກໍຕາມ, ຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກ ພວກເຮົາ ໄດ້ໃຫ້ທິດຕໍ່ການສືບຕໍ່ເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຕ່າງປະ ເທດ ຕ້ອງຮັບປະກັນການປະຕິບັັດຕາມທິດນຳ “ການທູດປ້ອງກັນເຫດ ແລະບຸກທະລຸ ເພື່ອປົກປັກຮັກສາ ແລະພັດທະນາປະເທດຊາດ”; ສາມາດຮັກສາໄດ້ສະພາບແວດລ້ອມ ແລະ ບັນຍາກາດການພົວພັນອັນດີກັບປະເທດເພື່ອນມິດຍຸດທະສາດ ແລະ ການພົວພັນກັບບັນດາປະເທດໃຫຍ່, ປະເທດຄູ່ຮ່ວມພັດທະນາອື່ນໆ ໃຫ້ຢູ່ໃນລະດັບປົກກະຕິເພື່ອສ້າງສະພາບແວດລ້ອມ ແລະ ເງື່ອນໄຂເອື້ອອໍານວຍ ໃຫ້ແກ່ການປົກປັກຮັກສາ ແລະ ສ້າງສາພັດທະນາປະເທດຊາດ, ສາມາດຂົນ ຂວາຍ ແລະ ຍາດແຍ່ງການຮ່ວມມື- ຊ່ວຍເຫລືອຈາກສາກົນ ເພື່ອສະໜັບ ສະໜູນໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາ ໄດ້ຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ. ກໍາລັງປ້ອງກັນຊາດ-ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ສືບຕໍ່ຫັນກໍາລັງລົງກໍ່ສ້າງຮາກຖານການເມືອງ, ປັບປຸງລະບົບການເມືອງຢູ່ຮາກຖານບ້ານ ໃຫ້ມີຄວາມໜັກແໜ້ນ, ເຂັ້ມແຂງເປັນກ້າວໆ, ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວາລະແຫ່ງຊາດ ວ່າດ້ວຍການແກ້ໄຂບັນຫາຢາເສບຕິດ ມີຄວາມຄືບໜ້າ ແລະ ຜົນສຳເລັດເປັນກ້າວໆ, ປະກອບສ່ວນສໍາຄັນ ໃນການຮັບປະກັນຄວາມໝັ້ນຄົງ ຂອງປະເທດຊາດ ແລະ ສະຖຽນລະພາບຂອງລະບອບການເມືອງ, ສັງຄົມມີຄວາມສະຫງົບ ແລະ ເປັນລະບຽບຮຽບຮ້ອຍ.
ກ່ຽວກັບວຽກງານຄຸ້ມຄອງ ແລະ ພັດທະນາທີ່ດິນ: ສູນກາງພັກພວກເຮົາ ໄດ້ຢືນຢັນ ແລະ ເປັນເອກະພາບກັນຢ່າງໜັກແໜ້ນ ໃນການຍຶດໝັ້ນທັດສະນະທີ່ວ່າ: ທີ່ດິນເປັນກຳມະສິດ ຂອງວົງຄະ ນະຍາດແຫ່ງຊາດ ເຊິ່ງລັດເປັນຕົວແທນເຈົ້າກຳມະສິດ ແລະ ຄຸ້ມຄອງລວມສູນເປັນເອກະພາບ ໂດຍມີການຈັດສັນ, ວາງແຜນ ການນໍາໃຊ້ ແລະ ພັດທະນາທີ່ດິນ ຢ່າງເປັນລະບົບ, ພ້ອມນັ້ນ ກໍມີຄວາມຕັດສິນໃຈແກ້ໄຂບັນຫາທີ່ດິນ ຕາມແນວທາງ, ນະໂຍບາຍ ແລະ ກົດໝາຍ ຢ່າງເຂັ້ມງວດ, ເຮັດໃຫ້ທີ່ດິນ ກາຍເປັນທ່າແຮງຂອງຂະແໜງເສດຖະກິດປາຍແຫລມ, ສ້າງເປັນກໍາລັງແຮງໃຫ້ແກ່ການພັດ ທະນາ, ປະກອບສ່ວນແກ້ໄຂຄວາມ ທຸກຍາກ ກໍຄື ສ້າງເປັນຖານລາຍຮັບອັນສໍາຄັນ ໃຫ້ແກ່ງົບປະມານແຫ່ງລັດ ນັບມື້ນັບເພີ່ມສູງຂຶ້ນ.
ພ້ອມນັ້ນ, ກອງປະຊຸມສູນກາງ ລ້ວນແຕ່ມີຄວາມເປັນເອກະພາບກັນວ່າ: ການຄຸ້ມຄອງທີ່ດິນ ກໍຍັງມີຫລາຍບັນຫາ ເປັນຕົ້ນ ການຫັນປ່ຽນປະເພດທີ່ດິນ ຍັງບໍ່ທັນໄດ້ປະຕິບັດຕາມກົດໝາຍຢ່າງເຂັ້ມງວດ, ການວາງແຜນນຳໃຊ້ທີ່ດິນຂອງຂະແໜງການ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນ ຍັງບໍ່ທັນສຳເລັດ, ມີການຈັບຈອງທີ່ດິນຢ່າງຊະຊາຍ, ການຫັນທີ່ດິນຂອງລັດໃຫ້ບຸກຄົນນຳໃຊ້ຂາດຕົວ ຫລາຍກໍລະນີຍັງເຮັດບໍ່ຖືກຕ້ອງຕາມກົດໝາຍ, ການຊື້-ຂາຍສິດນຳໃຊ້ທີ່ດິນໃຫ້ຄົນຕ່າງປະເທດ ເກີດຂຶ້ນຢ່າງແຜ່ຫລາຍ, ໃນຂະນະດຽວກັນນັ້ນ, ຍ້ອນຂາດການຄຸ້ມຄອງທີ່ດີ ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ການເກັບພາສີ-ອາກອນຈາກທີ່ດິນ ແລະ ຈາກການມອບ-ໂອນ, ຊື້-ຂາຍສິດນຳໃຊ້ທີ່ດິນ ຍັງຮົ່ວໄຫລຫລາຍ, ບັນຫາຂໍ້ຂັດແຍ່ງ, ການຮ້ອງຟ້ອງ ຄະດີຄວາມກ່ຽວກັບທີ່ດິນ ນັບມື້ນັບຫລາຍ. ຊຶ່ງບັນດາບັນຫາດັ່ງກ່າວນັ້ນ ເກີດຈາກຫລາຍສາເຫດ ທັງໃນຕົວ ແລະ ນອກຕົວ ແຕ່ສາເຫດສໍາຄັນ ຕົ້ນຕໍແມ່ນຍ້ອນການຄຸ້ມຄອງຂອງລັດເຮົາ ບໍ່ທັນຮັດກຸມ ແລະ ເຂັ້ມງວດ; ຄວາມຮັບຜິດຊອບ ຂອງຂະແໜງການ, ທ້ອງຖິ່ນກ່ຽວຂ້ອງ ກໍຄື ພະນັກງານໃນການຕິດຕາມ, ກວດກາ, ຄຸ້ມຄອງທີ່ດິນ ຍັງບໍ່ທັນສູງ, ມີການສວຍໂອກາດ ໃຊ້ຊ່ອງຫວ່າງ ເພື່ອຫາຜົນປະໂຫຍດ ໂດຍບໍ່ຊອບທໍາ; ຄວາມເປັນເຈົ້າ ຂອງປະຊາຊົນ ກ່ຽວກັບການຄຸ້ມຄອງ, ນໍາໃຊ້ ແລະ ພັດທະນາທີ່ດິນ ຍັງບໍ່ທັນສູງ, ບໍ່ທັນສາມາດ ສ້າງມູນຄ່າເພີ່ມ ຈາກທີ່ດິນໄດ້ ຢ່າງມີປະສິດທິຜົນ.
ຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກ ໄດ້ໃຫ້ທິດຊີ້ນຳຕໍ່ວຽກງານທີ່ດິນ ຄື: ສືບຕໍ່ຜັນຂະຫຍາຍການຫັນເປັນທັນສະໄໝ ວຽກງານຕິດຕາມ, ຄຸ້ມຄອງທີ່ດິນ ທີ່ມີພື້ນຖານແລ້ວນັ້ນໃຫ້ເປັນລະບົບຄົບຊຸດ, ກວ້າງ ຂວາງອອກ ແລະ ຮັບປະກັນປະສິດທິຜົນ; ໃຫ້ລັດຖະບານກວດຄືນການນຳໃຊ້ທີ່ດິນ, ເບິ່ງຄືນກົດໝາຍແລະ ນິຕິກໍາຕ່າງໆອັນໃດມີຊ່ອງວ່າງໃຫ້ປັບປຸງຄືນ ເປັນຕົ້ນ ຊ່ອງວ່າງການໂອນສິດນຳໃຊ້ທີ່ດິນ, ການຈັບຈ່ອງທີ່ດິນ ແລະ ການຊື້-ຂາຍ ທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງ; ເລັ່ງປັບປຸງກົງຈັກການຈັດ ຕັ້ງທີ່ດິນຂັ້ນເມືອງໃຫ້ເຂັ້ມແຂງ; ສືບຕໍ່ອອກໃບຕາດິນ ໃຫ້ສຳເລັດຕາມຄາດໝາຍ (1,6 ລ້ານຕອນ); ສືບຕໍ່ສະຫລຸບຕີລາຄາ, ຖອດຖອນບົດຮຽນການຫັນຊັບສິນເປັນທຶນ ໂດຍສະເພາະທີ່ດິນ ຜ່ານມາທີ່ຍັງເຮັດບໍ່ທັນໄດ້ດີ, ເປັນຊ່ອງຫວ່າງໃຫ້ລັດເສຍຜົນປະໂຫຍດ ຢ່າງຫລວງຫລາຍ; ພ້ອມນັ້ນ ກໍໃຫ້ກວດຄືນການມອບດິນ-ມອບປ່າ ໃນໄລຍະຜ່ານມາ ເພື່ອປະເມິີນ ແລະ ມີທິດຊີ້ນໍາຕື່ມ; ປັບປຸງນິຕິກຳກ່ຽວກັບການໃຫ້ເຊົ່າ, ສຳປະທານທີ່ດິນໃຫ້ແກ່ນັກລົງທຶນ ໃຫ້ມີຈຸດສຸມ ແລະ ຖືກເປົ້າໝາຍແຜນຈັດສັນທີ່ດິນ; ສືບຕໍ່ແກ້ໄຂປະກົດການຫຍໍ້ທໍ້ ໃນການຄຸ້ມຄອງ ແລະ ພັດທະນາທີ່ດິນ ເຊັ່ນ: ບັນຫາການອອກໃບຕາດິນຊໍ້າຊ້ອນ, ການລັກໂລບຊື້-ຂາຍທີ່ດິນແລະປ່ຽນສິດນຳໃຊ້ທີ່ດິນ ທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງ ແລະ ອື່ນໆ; ສືບຕໍ່ກວດກາ ແລະ ປັບປຸງຄືນການປະຕິບັດນະໂຍບາຍທີ່ດິນ ຕໍ່ບຸກຄົນ, ນິຕິບຸກຄົນ ໃຫ້ໄປຕາມນະໂຍບາຍ ແລະ ລະບຽບການ ທີ່ເຂັ້ມງວດກວ່າເກົ່າ, ສ້າງນິຕິກຳເພີ່ມຕື່ມກ່ຽວກັບການແບ່ງຂັ້ນຄຸ້ມຄອງໃຫ້ຈະແຈ້ງ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໃຫ້ມີຄວາມເປັນເອກະພາບກັນ; ມອບໃຫ້ລັດຖະ ບານ ນໍາໄປຈັດຕັ້ງຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ມອບໝາຍໃຫ້ບັນດາຂະແໜງການ ເປັນຜູ້ນໍາໄປຜັນຂະຫຍາຍ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ທິດຊີ້ນໍາຂອງກອງປະຊຸມສູນກາງຄັ້ງນີ້ ໃຫ້ສໍາເລັດໃນໄຕມາດ 1 ປີ 2023 ແລະ ລາຍງານຕໍ່ກົມການເມືອງສູນກາງພັກ ໃຫ້ທິດຊີ້ນໍາຕື່ມ.
ກ່ຽວກັບການດໍາເນີນຊີວິດການເມືອງພາຍໃນຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກ ສຳລັບປີ 2022: ການດຳເນີນຊີວິດການເມືອງພາຍໃນຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກຖືເປັນວຽກສໍາຄັນ ແລະ ເປັນວຽກປົກກະຕິ, ທັງເປັນຫຼັກການ, ເປັນລະ ບອບແບບແຜນ ທີ່ສູນກາງພັກເຮົາ ໄດ້ຍຶດໝັ້ນ ແລະ ປະຕິບັດສືບທອດເປັນມູນເຊື້ອອັນດີງາມ ຂອງຕົນ ມາໂດຍຕະ ຫລອດ; ພວກເຮົາ ດຳເນີນຊີວິດການເມືອງ, ສໍາຫລວດກວດກາກັນໃນຄັ້ງນີ້ ແມ່ນຢູ່ໃນທ່າມກາງສະພາບແວດລ້ອມ ທີ່ມີຄວາມສັບສົນຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ທ້າທາຍທົດສອບຕໍ່ການນໍາພາຊີ້ນໍາຂອງສູນກາງພັກເຮົາ. ຜ່ານການສໍາຫລວດກວດກາ ຢ່າງກົງໄປກົງມາ ແລະ ມີຄວາມຮັບຜິດ ຊອບສູງທາງການເມືອງນັ້ນ, ເຫັນວ່າ ຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກ ຍັງສືບຕໍ່ເປັນຄັນທຸງນໍາໜ້າ ໃນການເຕົ້າໂຮມຄວາມສາມັກຄີໃນທົ່ວພັກ ກໍຄື ໃນທົ່ວສັງຄົມ, ມີຄວາມເດັດດ່ຽວໜຽວແໜ້ນ, ຈົງຮັກພັກດີຕໍ່ອຸດົມການ ແລະ ເສັ້ນທາງກ້າວຂຶ້ນຂອງປະເທດຊາດ ທີ່ພັກເຮົາ ແລະ ປະຊາຊົນເຮົາໄດ້ເລືອກເອົາໄວ້.
ພ້ອມດຽວກັນນັ້ນ ກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ ບັນດາສະຫາຍກຳມະການສູນກາງພັກ ກໍຍັງຊີ້ໃຫ້ເຫັນຂໍ້ຄົງຄ້າງ, ຈຸດອ່ອນ ທີ່ຕ້ອງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ແກ້ໄຂ ເປັນຕົ້ນ ການແກ້ໄຂພະນັກງານ-ສະມາຊິກພັກ ຜູ້ມີບັນຫາຢູ່ພາຍໃຕ້ການຄຸ້ມຄອງຂອງຂັ້ນຕ່າງໆ ຍັງບໍ່ທັນເດັດຂາດ, ເຂັ້ມງວດແທ້; ຄວາມເປັນແບບຢ່າງນໍາໜ້າຂອງພະນັກງານນໍາພາ-ຄຸ້ມຄອງ ນັບທັງພະນັກງານຫລັກແຫລ່ງຂັ້ນສູນກາງຄຸ້ມຄອງຈຳນວນໜຶ່ງຍັງບໍ່ສູງ; ຜູ້ນຳພາ-ຄຸ້ມຄອງ ແຕ່ລະບ່ອນສ່ວນຫລາຍບໍ່ທັນເຂົ້າໃຈເລິກເຊິ່ງ ແລະ ຍັງລັ່ງເລຕໍ່ກັບຈິດໃຈສ້າງການຫັນປ່ຽນຢ່າງແຂງແຮງ, ເລິກ ເຊິ່ງ ແລະ ຮອບດ້ານ, ກຳບໍ່ແໜ້ນບັນດາບັນຫາຕົ້ນຕໍ ທີ່ຕ້ອງແກ້ໄຂຕົວຈິງ, ທັງຂາດການທຸ້ມເທເພື່ອເສຍສະລະຕົນສ້າງການຫັນປ່ຽນໃນວຽກງານຕົວຈິງ, ຈຶ່ງກໍ່ໃຫ້ເກີດມີຫລາຍບັນຫາໃນການຄຸ້ມຄອງລັດ, ຄຸ້ມຄອງເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ຄວາມຮັບຜິດຊອບການເມືອງບໍ່ສູງ, ແບບແຜນການນຳພາ ແລະ ວິທີເຮັດວຽກຍັງບໍ່ທັນດີ, ຍັງມີປະກົດການຂາດຄວາມເປັນແບບຢ່າງໃນການດຳລົງຊີວິດ ມີຫລາຍດ້ານສະແດງໃຫ້ເຫັນ ຄວາມບໍ່ໂປ່ງໃສ, ພະຍາດອາດຍາສິດ, ເອກະຊົນ, ຕິດພັນກັບຜົນປະໂຫຍດສ່ວນຕົວ, ຄອບຄົວ, ພັກພວກ… ບັນດາບັນຫາກ່າວມານີ້, ເຖິງວ່າໄດ້ຮັບການແກ້ໄຂ ທີ່ມີລັກສະນະເຂັ້ມງວດຂຶ້ນ ແລະ ກວ້າງຂວາງກວ່າເກົ່າ, ແຕ່ກໍຍັງບໍ່ທັນຖືກຕີຖອຍ ໄດ້ຢ່າງແຂງແຮງແທ້ເທື່ອ. ດັ່ງນັ້ນ, ກອງປະຊຸມສູນກາງພັກ ຄັ້ງທີ 5 ນີ້ ໄດ້ເນັ້ນໜັກເປັນພິເສດ ເພື່ອສືບຕໍ່ແກ້ໄຂບັນຫານີ້ ຢ່າງຈິງຈັງຕໍ່ໄປ.
ສະຫາຍ ທອງລຸນ ສີສຸລິດ ຍັງໄດ້ກ່າວອີກວ່າ: ໃນຕໍ່ໜ້ານີ້ ສະພາບການພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນ ຍັງຈະສືບຕໍ່ຜັນແປໄປຢ່າງສັບສົນ, ສູນກາງພັກພວກເຮົາ ຕ້ອງໄດ້ເພີ່ມທະວີການຊີ້ນໍາເພື່ອກຽມພ້ອມຮັບມືກັບສະ ຖານະການຕ່າງໆທີ່ຈະກີດຂຶ້ນ ຢ່າງມີໄຫວພິບ ແລະ ເປັນເຈົ້າການ; ພວກເຮົາ ຕ້ອງສ້າງການຫັນປ່ຽນທີ່ແຂງແຮງອີ່ຫລີ, ອັນສໍາຄັນທີ່ສຸດຄື ຕ້ອງເພີ່ມທະວີຄວາມສາມັກຄີ ເປັນເອກະພາບພາຍໃນພັກ, ຍົກສູງມານະຈິດປະຕິວັດ, ຄວາມເສຍສະລະ ແລະ ຄວາມເປັນແບບຢ່າງນໍາໜ້າ ໃນການຊີ້ນໍາແກ້ໄຂບັນຫາ, ເຮັດແທ້ທໍາຈິງ, ປັບປຸງແບບແຜນວິທີການເຮັດວຽກທີ່ເປັນລະບົບ ແລະ ຕໍ່ເນື່ອງ, ເພີ່ມທະວີການຕິດຕາມ, ກວດກາ ແລະ ແກ້ໄຂບັນຫາຫຍໍ້ທໍ້ ພາຍໃນກົງຈັກ, ເອົາໃຈໃສ່ວຽກງານການປຸກລະດົມຂະບວນການໃຫ້ແຂງແຮງ, ຕໍ່ເນື່ອງ ໂດຍຖືເອົາຜົນປະໂຫຍດຂອງປະຊາຊົນ ແລະ ປະເທດຊາດ ເປັນທີ່ຕັ້ງ, ສ້າງເງື່ອນໄຂໃຫ້ປະຊາຊົນຕິດຕາມ, ກວດກາການປະຕິບັດໜ້າທີ່ຂອງພະນັກງານພັກ-ລັດ ຂັ້ນຕ່າງໆ, ພ້ອມນັ້ນ ກໍຕ້ອງແກ້ບັນຫາຕົວຈິງ ຊ່ວຍປະຊາຊົນໃຫ້ໄດ້ ຈຶ່ງຈະຍົກສູງຄວາມສາມາດນຳພາ ແລະ ລັກສະນະນຳໜ້າ ຂອງສູນກາງພັກເຮົາໃນການນຳພາຊີ້ນຳ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກໃຫ້ປະກົດເປັນຈິງ.
ເພື່ອສືບຕໍ່ນໍາພາຊີ້ນໍາການຜັນຂະຫຍາຍ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມະຕິ XI ຂອງພັກ ແລະ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ 5 ປີ ຄັ້ງທີ 9, ສ້າງການຫັນປ່ຽນ ທີ່ແຂງແຮງ, ເລິກເຊິ່ງ ແລະ ຮອບດ້ານ ສູ່ລວງເລິກນັ້ນ, ຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກ ໄດ້ຕົກລົງກັນຢ່າງເປັນຈິດໜຶ່ງໃຈດຽວວ່າ : ຈະໄດ້ສືບຕໍ່ຊີ້ນໍາບາງວຽກງານຈຸດສຸມ ໃນປີ 2023 ດັ່ງນີ້: ຊີ້ນໍາການຄົ້ນຄວ້າ, ວິໄຈ, ປະເມີນ, ຕີລາຄາ ບັນຫາສໍາຄັນຍຸດທະສາດ, ແຜນນະໂຍບາຍໃຫຍ່ຈໍານວນໜຶ່ງ ຕາມແຜນດຳເນີນງານ ຂອງຄະນະບໍລິຫານງານສູນກາງພັກສະໄໝທີ XI ເພື່ອກະກຽມ ແລະ ສະເໜີຕໍ່ກອງປະຊຸມສູນກາງຄົບຄະນະ ຄັ້ງທີ 6 ສະໄໝ ທີ XI ທີ່ຈະມາເຖິງນີ້ ໂດຍສະເພາະແມ່ນ ຕີລາຄາຜົນການຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍ ມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກ ໄລຍະກາງສະໄໝ ຕິດພັນກັບການຊີ້ນຳ, ສະຫລຸບຕີລາຄາ, ປະເມີນຜົນກາງສະໄໝ ຂອງອົງຄະນະພັກທ້ອງຖິ່ນ; ຄວາມຄືບໜ້າການກະກຽມຮ່າງໂຄງການການເມືອງ ຂອງພັກເຮົາ; ສະຫລຸບຕີລາຄາ ແລະ ຖອດຖອນບົດຮຽນ ກ່ຽວກັບວຽກງານແນວໂຮມ ແລະ ວຽກງານມະຫາຊົນຂອງພັກ ໃນໄລຍະໃໝ່ແລະ ບັນຫາອື່ນໆ. ສະເໜີສູນກາງພັກ ມອບໃຫ້ກົມການເມືອງສູນກາງພັກ ສືບຕໍ່ໍ່ຊີ້ນໍາການກະກຽມ ໃຫ້ໄດ້ຮັບຜົນດີ; ສືບຕໍ່ຊີ້ນໍາແກ້ໄຂບັນຫາຢາເສບຕິດ, ອາຊະຍາກໍາຄ້າມະນຸດ, ບັນດາໜໍ່ແໜ່ງທີ່ອາດຈະກໍ່ໃຫ້ເກີດຄວາມບໍ່ສະຫງົບ, ອຸບັດເຫດຕາມທ້ອງຖະໜົນ, ຮັບປະກັນຄວາມປອດໄພດ້ານຊີວິດ ແລະ ຊັບສິນຂອງປະຊາຊົນ; ເອົາໃຈໃສ່ກໍາແໜ້ນຮາກຖານ, ກໍາແໜ້ນປະຊາຊົນ, ແກ້ໄຂຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ປັບປຸງກຳລັງປ້ອງກັນຊາດ-ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ ແຕ່ລະຂັ້ນ ໃຫ້ກາຍເປັນຫລັກແຫລ່ງຢູ່ຮາກຖານ; ແກ້ໄຂບັນຫາຄ່າເງິນກີບ, ອັດຕາແລກປ່ຽນເໜັງຕີງແຮງ, ເງິນເຟີ້, ການຂາດແຄນນໍ້າມັນເຊື້ອໄຟ, ຄ່າຄອງຊີບສູງ, ລາຄາສິນຄ້າແພງ ຄ່ຽງຄູ່ກັບການເລັ່ງລັດຟື້ນຟູພື້ນຖານໂຄ່ງລ່າງ ທີ່ຖືກກະທົບຈາກໄພພິບັດທາງທຳມະຊາດຕ່າງໆ; ເອົາໃຈໃສ່ແກ້ໄຂບັນຫາການບຸກ ລຸກ, ຈັບຈອງທີ່ດິນ, ປ່າໄມ້, ການຂຸດຄົ້ນແຮ່ທາດຊະຊາຍ, ການດຳເນີນທຸລະກິດ ທີ່ບໍ່ເປັນຕົນຕົວ, ຫລົບຫລີກພາສີ-ອາກອນ; ຊີ້ນໍາການເພີ່ມທະວີບົດບາດຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ແລະ ສະພາປະຊາຊົນຂັ້ນແຂວງ-ນະຄອນຫລວງ ໃນການຕິດຕາມ, ກວດກາ ຕໍ່ກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດພາລະບົດບາດ, ໜ້າທີ່ຂອງອົງການບໍລິຫານ, ສານ ແລະ ໄອຍະການປະຊາຊົນ; ປັບປຸງນິຕິກໍາໃນການຄຸ້ມຄອງບໍລິຫານລັດທີ່ຈໍາເປັນໃຫ້ເປັນລະບົບຮັັດກຸມ, ປັບປຸງກົງຈັກການຈັດຕັ້ງຕິດພັນກັບການສັບຊ້ອນ, ຈັດວາງພະນັກງານໃສ່ຕໍາແໜ່ງຕ່າງໆໃຫ້ມີຄວາມຄ່ອງຕົວ; ຄົ້ນຄວ້າຫລຸດຜ່ອນຈໍານວນລັດຖະກອນລົງ ດ້ວຍມາດຕະການຕ່າງໆທີ່ເໝາະສົມ; ແກ້ໄຂກົນໄກ, ລະບຽບການທີ່ຫຍຸ້ງເຫຍີງ, ຫລາຍຂັ້ນ-ຂອດ, ບໍ່ລ່ອງຊ່ອງກົມກຽວ; ເພີ່ມທະວີວຽກງານສຶກສາອົບຮົມແນວຄິດ, ແກ້ໄຂແນວຄິດຄອງເດີມ, ອາຍາສິດ, ແນວຄິດເອກະຊົນ, ການສວຍໃຊ້ໜ້າທີ່ຕໍາ ແໜ່ງ, ການສໍ້ລາດບັງຫລວງ, ການຟຸມເຟືອຍ; ເພີ່ມທະວີມາດຕະການຕ້ານການເສື່ອມຖອຍ ທາງດ້ານຄຸນທາດການເມືອງ, ຄຸນສົມບັັດສິນທຳປະຕິວັດ ຫລື ການປ່ຽນທາດດ້ວຍຕົນເອງ, ເພີ່ມທະວີສະຕິຕື່ນຕົວ ແລະ ຍົກສູງຄວາມຮັບຜິດຊອບຕໍ່ໜ້າທີ່ການເມືອງ; ຕອບຕ້ານໃຫ້ທັນການ ຕໍ່ກົນອຸບາຍຫັນປ່ຽນໂດຍສັນຕິ, ການໂຄສະນາບິດເບືອນຄວາມຈິງ, ໃສ່ຮ້າຍປ້າຍສີລະບອບໃໝ່ ແລະ ການນຳພາຂອງພັກການຄຸ້ມຄອງລັດ; ສືບຕໍ່ຊີ້ນໍາວຽກງານຄົ້ນຄວ້າທິດສະດີ-ພຶດຕິກໍາຂອງພັກ ແລະ ລັດ, ປະຕິບັດໂຄງການຄົ້ນຄວ້າແນວຄິດ ໄກ ສອນ ພົມວິຫານ ແລະໂຄງການອື່ນໆ; ສຸມໃສ່ກະກຽມດ້ານເນື້ອໃນ ແລະ ດ້ານອື່ນໆ ເພື່ອດໍາເນີນກອງປະຊຸມວຽກງານການເມືອງ-ແນວຄິດຄັ້ງທີ V; ເດັດດ່ຽວແກ້ໄຂພະນັກງານ, ສະມາຊິກພັກ ທີ່ມີການລະ ເມີດກົດລະບຽບຂອງພັກ ແລະ ກົດໝາຍຂອງລັດ; ສືບຕໍ່ຫັນເອົາພະນັກງານທີ່ມີໃນແຜນກໍານົດສ້າງ ແລະ ພະນັກງານວິຊາການ ລົງຮາກຖານ ເພື່ອທົດສອບ, ກໍ່ສ້າງໃນຂະບວນການວຽກງານຕົວຈິງ; ເພີ່ມທະວີການ ນໍາພາຊີ້ນໍາ ຕໍ່ການເຄື່ອນໄຫວວຽກງານຕິດຕາມ, ກວດກາ ແລະ ເອົາໃຈໃສ່ຊີ້ນໍາ ຕໍ່ການແກ້ໄຂຜົນຂອງການກວດສອບ, ການກວດກາ ໃຫ້ເຂັ້ມງວດ, ເດັດຂາດ ແລະ ທັນການ.