ເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນບໍ່ພຽງເປັນສັນຍະລັກດ້ານປະຫວັດສາດລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ ແລະ ສປ ຈີນ ຫາກຍັງຫັນປ່ຽນສະ ຖານະພາບປະເທດລາວທີ່ບໍ່ມີຊາຍແດນຕິດກັບທະເລ ໃຫ້ກາຍເປັນປະເທດເຊື່ອມໂຍງ-ເຊື່ອມຈອດກັບປະເທດເພື່ອນບ້ານໄກ້ຄຽງ ສປ ຈີນ, ອາຊຽນ, ພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນພາຍໃຕ້ຂໍ້ລິເລີ່ມ “ໜຶ່ງເເລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ” ຂອງ ສປ ຈີນອີກດ້ວຍ ເຊິ່ງນັ້ນໄດ້ຢືນຢັນເຖິງສາຍພົວພົວຮ່ວມມືຄູ່ຮ່ວມຊາຕາກໍາດຽວກັນ ແລະ ການຜັນຂະຫຍາຍຕາມທິດ 4 ດີຂອງສອງພັກ-ສອງລັດລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ ແລະ ສປ ຈີນໜັກແໜ້ນໝັ້ນຄົງທະນົງແກ່ນຮອບດ້ານ.
ພາຍຫຼັງໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນເລີ່ມລົງມືກໍ່ສ້າງແຕ່ວັນທີ 25 ທັນວາ 2016 ເປັນຕົ້ນມາ, ໂດຍພາຍໃຕ້ການຊີ້ນຳ-ນຳພາອັນປີຊາສາມາດ ແລະ ດ້ວຍວິໄສທັດເບິ່ງກວ້າງແນມໄກ ຂອງຜູ້ນຳສອງພັກ-ສອງລັດ, ການອູ້ມຊູຊ່ວຍ ເຫລືອ ແລະ ສະໜັບສະໜູນຢ່າງແຂງ ແຮງ ຂອງປະຊາຊົນສອງຊາດລາວ-ຈີນ ຕະຫລອດໄລຍະຫຼາຍປີຜ່ານມານັ້ນ, ເຮັດໃຫ້ໂຄງການທີ່ມີລັກສະນະປະ ຫວັດສາດຂອງການຮ່ວມມືລະຫວ່າງສອງປະເທດ ໄດ້ຮັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຢ່າງເປັນຮູບປະທຳ ແລະ ສຳເລັດຕາມລະດັບຄາດໝາຍທີ່ວາງໄວ້ທຸກປະການ.
ໃນເວລາ 16:45 ໂມງ ຂອງວັນທີ 3 ທັນ ວາ 2021, ເປັນໄລຍະທີ່ທົ່ວພັກ, ທົ່ວລັດ ແລະ ທົ່ວປວງຊົນລາວທັງຊາດ ພວມເບີກບານມ່ວນຊື່ນກັບການສະເຫຼີມສະຫຼອງວັນທີ 2 ທັນວາຄົບຮອບ 46 ປີ ແລະ ກົງກັບວັນຄົບຮອບ 60 ປີແຫ່ງການສະເຫຼີມສະຫຼອງວັນສ້າງຕັ້ງສາຍພັນການທູດລາວ-ຈີນ ເຊິ່ງຜູ້ນໍາ ສປປ ລາວ ແລະ ສປ ຈີນ ໄດ້ອອກຄໍາສັ່ງປ່ອຍລົດໄຟຢ່າງເປັນທາງການກັບຜູ້ໂດຍສານ C82 ຂອງຝ່າຍລາວ ອອກເດີນທາງ ຈາກເສັ້ນ ທາງລົດໄຟ ເສັ້ນທີ 1 ຂອງ ສະຖານີ ນະ ຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ສປປ ລາວ ແລະ ລົດ ໄຟໂດຍສານ C3 ຂອງຝ່າຍຈີນ ກໍອອກເດີນທາງ ຈາກເສັ້ນທາງລົດໄຟ ເສັ້ນທີ 1 ຂອງສະຖານີຄຸນໝິງ ຂອງ ສປ ຈີນ ໃນເວລາດຽວກັນອັນໄດ້ສ້າງຄວາມສົນໃຈເປັນພິເສດຕໍ່ສາຍຕາຊາວໂລກຫັນມາເບິ່ງ ສປປ ລາວຢ່າງໃຈຈົດໃຈຈໍ່.
ນັບແຕ່ວັນນັ້ນທີ່ເປີດນໍາໃຊ້ເສັ້ນທາງລົດ ໄຟລາວ-ຈີນຢ່າງເປັນທາງເຖິງປັດຈຸບັນນີ້ເກືອບ 10 ເດືອນຜ່ານມາ (3 ທັນວາ 2021-24 ກັນຍາ 2022) ພົບວ່າ: ຕົວເລກຈໍານວນຜູ້ໂດຍສານທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະ ເທດເຂົ້າມາໃຊ້ບໍລິການລົດໄຟລາວ-ຈີນມີເຖິງເກືອບ 9 ແສນຄົນ ແລະ ການບໍລິການຂົນສົ່ງສິນຄ້າລະຫວ່າງປະເທດບັນລຸ 1.228.000 ກວ່າໂຕນ ໃນນັ້ນສິນຄ້ານໍາເຂົ້າມາ ສປປ ລາວເກືອບ 280.000 ໂຕນ ແລະ ສິນຄ້າແຕ່ ສປປ ລາວສົ່ງໄປຍັງ ສປ ຈີນປະມານ 948.000 ກວ່າໂຕນ,ໂດຍສະເລ່ຍການບໍລິການຂົນສົ່ງເພີ່ມຂຶ້ນເຖິງ 23.8% ໃນແຕ່ລະເດືອນ. ພ້ອມນີ້ຍັງມີການລາຍງານວ່າ: ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນຍັງສາມາດບໍລິການຂົນສົ່ງປະເພດແຮ່ທາດເປັນຫຼັກ ເຊິ່ງກວມເອົາ 73% ຂອງປະລິມານການສົ່ງອອກ ລວມມີ 5 ປະເພດຄື: ແຮ່ເຫຼັກ, ແຮ່ທອງ, ແຮ່ຊືນ, ແຮ່ Tin, ແຮ່ Antimony; ສໍາລັບການຂົນສົ່ງສິນຄ້າປະເພດກະສິກໍາກວມເອົາ 25% ມີ 22 ປະເພດຄື: ຢາງພາລາ, ແປ້ງມັນຕົ້ນ, ມັນດ້າງ, ຖ່ານດໍາ, ເຂົ້າສານ ແລະ ອື່ນໆ ນອກຈາກນັ້ນຍັງມີສິນຄ້າປະເພດອື່ນໆກວມເອົາ 2%.
ດ້ວຍຄວາມສໍາເລັດທີ່ເປັນຮູບປະທໍາພາຍໃຕ້ຂອບການຮ່ວມມືລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ, ສປ ຈີນ, ອາຊຽນ ແລະ ວົງຄະນະ ຍາດສາກົນນັ້ນບໍ່ສາມາດປະຕິເສດ ແລະ ເບິ່ງຂ້າມໄດ້ຜົນປະໂຫຍດຮ່ວມກັນດ້ານການຄ້າ, ການລົງທຶນ, ການຂົນສົ່ງ, ການບໍລິການ ແລະ ການໄປມາຫາສູ່ກັນ ແຕ່ຫາກຍິ່ງຈະພົ້ນເດັ່ນ ແລະ ສືບຕໍ່ເກີດດອກອອກຜົນຢ່າງກວ້າງຂວາງໃນອະ ນາຄົດ ເຊິ່ງ ສປປ ລາວເຮົາຈະກາຍເປັນປະຕູອອກສູ່ອາຊຽນກັບປະຊາກອນທັງໝົດ 600 ລ້ານຄົນ, ສປ ຈີນມີປະຊາກອນປະມານ 1.4 ຕື້ຄົນ, ເອີຣົບມີປະຊາກອນປະມານ 500 ລ້ານ ຄົນ ນັ້ນໝາຍວ່າເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນຈະເປັນຂົວຕໍ່ ແລະ ປຽບດັ່ງເສັ້ນເລືອດໃຫຍ່ປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະນາເສດຖະ ກິດ- ສັງຄົມ, ຍົກລະດັບຊີວິດການເປັນຢູ່ ແລະ ແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກຂອງປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າໃຫ້ດີຂຶ້ນເທື່ອລະກ້າວນັ້ນເອງ.
ໂດຍສອດຄ່ອງກັບຄໍາເຫັນຂອງ ທ່ານ ທອງລຸນ ສີສຸລິດ ປະທານປະເທດແຫ່ງ ສປປ ລາວ ໄດ້ກ່າວວ່າ: “ ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ໄດ້ກາຍເປັນເສັ້ນທາງສໍາຄັນຂອງແລວທາງເສດຖະກິດແຫຼມອິນດູຈີນ ເຊິ່ງປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າມີຄວາມພາກພູມໃຈ ແລະ ດີໃຈທີ່ສຸດ, ການເປີດເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ຍັງເປັນການແລກປ່ຽນການໄປມາຫາສູ່ກັນ, ການລົງທຶນ, ການຂົນສົ່ງ, ການຄ້າ ແລະ ອື່ນໆລະຫວ່າງ ສອງປະເທດ ຈະສະດວກກວ່າເກົ່າ ”. ທ່ານ ປະທານປະເທດ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ຍັງໄດ້ຍົກເນື້ອໃນສໍາຄັນບາງຕອນວ່າ: “ບ່ອນໃດມີເສັ້ນທາງ ບ່ອນນັ້ນມີໂອກາດພັດທະນາ”, ທັງໄດ້ຢືນຢັນຢ່າງເຕັມສ່ວນເຖິງ ບົດບາດຄວາມສໍາຄັນ ຂອງເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ໃນການຊຸກຍູ້ ການພັດທະນາຂອງລາວ. “ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ຈະກາຍເປັນກໍາລັງແຮງຊຸກຍູ້ການຮ່ວມມືລະຫວ່າງປະເທດລາວ ກັບ ປະເທດຈີນ, ອາຊຽນ-ຈີນ ຈະເພີ່ມທະວີການຮ່ວມມື ແລະ ການແລກປ່ຽນ ດ້ານເສດຖະກິດ, ການຄ້າ, ການລົງທຶນ, ການທ່ອງທ່ຽວ, ວັດທະນະທໍາ ແລະ ການແລກປ່ຽນ ບຸກຄະລາກອນ ແລະ ສ້າງວຽກເຮັດງານທໍາ ນໍາມາເຊິ່ງຜົນປະໂຫຍດຕົວຈິງ ແລະ ເຫັນໄດ້ຢ່າງຈະແຈ້ງ ໃນນັ້ນ ສະແດງເຖິງ ການຂົນສົ່ງທາງບົກ ຂອງ ປະເທດລາວ ໄດ້ຫັນໄປສູ່ການຄົມມະນາຄົມທັນສະໄໝ. ປະເທດລາວ ໄດ້ຫັນປະເທດ ທີ່ບໍ່ມີຊາຍແດນຕິດກັບທະເລ ກາຍເປັນປະເທດ ເຊື່ອມໂຍງ ກັບປະເທດອ້ອມຂ້າງ”.
ພ້ອມດຽວກັນນັ້ນ ທ່ານ ພັນຄໍາ ວິພາວັນ ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ແຫ່ງ ສປປ ລາວກໍໃຫ້ຄໍາເຫັນວ່າ: “ການພັດທະນາເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ແມ່ນຄວາມຕ້ອງການຂອງປະຊາຊົນລາວບັນດາເຜົ່າໃນການປະກອບສ່ວນສົ່ງເສີມການພັດທະນາ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ແກ້ໄຂຄວາມທຸກ ຍາກ ແລະ ຍົກລະດັບຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງຊາຊົນໃຫ້ດີຂຶ້ນເທື່ຶອລະກ້າວ ແລະ ກາຍເປັນເສັ້ນທາງ ເຊື່ອມຕໍ່ທີ່ສໍາຄັນ ລະ ຫວ່າງ ລາວກັບບັນດາປະເທດໃນພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນອີກອີກດ້ວຍ”.
ດັ່ງທີ່ຮູ້ນໍາກັນໃນປີ 2013, ທ່ານ ສີ ຈິ້ນຜິງ ປະທານປະເທດ ແຫ່ງ ສາທາລະນະລັດ ປະຊາຊົນຈີນໄດ້ປະກາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຟື້ນຄືນເສັ້ນທາງສາຍໄໝ “ ຂໍ້ລິເລີ່ມໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ” ເຊິ່ງໄດ້ຮັບການຍ້ອງຍໍຊົມເຊີຍ ແລະ ໄດ້ຮັບຄວາມສົນໃຈຈາກວົງຄະນະຍາດສາກົນຢ່າງກວ້າງ ຂວາງ ພ້ອມນີ້ກໍໄດ້ກາຍຍຸດທະສາດສໍາຄັນທີ່ສຸດໃນຂອບການຮ່ວມມືພາຍໃຕ້ຜົນປະໂຫຍດຮ່ວມກັນຄື: ຕ່າງຝ່າຍຕ່າງໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດລະຫວ່າງປະເທດເພື່ອນບ້ານໄກ້ຄຽງ, ອາຊຽນ, ສປ.ຈີນ, ເອີຣົບ, ຕາເວັນອອກກາງ, ອາຟຣິກກາ ແລະ ອື່ນໆ ເຊິ່ງປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ການເມືອງ, ເສດຖະກິດ, ຄວາມໝັ້ນຄົງ. ມາຮອດປັດຈຸບັນນີ້ ມີບັນດາເພື່ອນມິດ, ວົງຄະນະຍາດສາກົນ ແລະ ອົງການຕ່າງໆໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມໃນໂຄງການຂໍ້ລິເລີ່ມໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ 149 ປະເທດທົ່ວໂລກ.