ມາຮອດປັດຈຸບັນ, ລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ມີການບໍລິການຂົນສົ່ງ ສິນຄ້າ ແລະ ຜູ້ໂດຍສານ ໂດຍສະເພາະນັກທ່ອງທ່ຽວ ທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດນັບມື້ເພີ່ມຂຶ້ນ ກາຍເປັນທ່າແຮງໜຶ່ງໃນການປະກອບສ່ວນຊຸກຍູ້ ການພັດທະນາເສດ ຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງ ສປປ ລາວ ຢ່າງເຂັ້ມແຂງກວ່າເກົ່າ, ດັ່ງບົດລາຍງານຂອງທະນາຄານພັດທະນາ ອາຊີ (ADB) ສະບັບຫລ້າສຸດທີ່ເຜີຍແຜ່ໃນວັນທີ 11 ເມສາ 2024 ໄດ້ ຄາດຄະເນວ່າ ເສດຖະກິດລາວ ກໍຄື ລວມຍອດຜະລິດຕະພັນພາຍໃນປະເທດ ຫລື GDP ຂອງ ສປປ ລາວ ຈະເຕີບໂຕໃນລະດັບ 4% ໃນປີ 2024 ແລະ 2025 ເຊິ່ງໄດ້ຮັບແຮງຍູ້ຈາກຄວາມຕ້ອງການພາຍນອກ ທີ່ເຊື່ອມໂຍງກັບການທ່ອງທ່ຽວ, ການຄ້າ ແລະ ການຂົນສົ່ງໂດຍຄາດວ່າຈະມີນັກທ່ອງທ່ຽວເຂົ້າມາ ສປປ ລາວ ເພີ່ມຂຶ້ນ 4,2 ລ້ານເທື່ອຄົນ ໃນ ປີ 2024 ຍ້ອນພື້ນຖານໂຄງລ່າງ ໄດ້ຮັບການປັບປຸງດີຂຶ້ນ,ໂດຍສະເພາະແມ່ນມີທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນເປັນປັດໄຈ ແລະ ເງື່ອນໄຂສຳຄັນໃນການຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມການທ່ອງ ທ່ຽວລາວໃຫ້ຂະຫຍາຍຕົວດີຂຶ້ນ. ພ້ອມນັ້ນ , ວາລະສານ ແລະ ເວັບໄຊ CEO Word ໄດ້ເຜີຍແຜ່ໃນວັນທີ 15/4/2024 ໄດ້ຈັດ ສປປ ລາວ ເປັນອັນດັບທີ 5 ຂອງອາຊຽນ ແລະ ອັນດັບ ທີ 53 ຂອງໂລກທີ່ຄວນໄປຢ້ຽມຢາມຍ້ອນເປັນປະເທດທີ່ມີທ່າແຮງບົ່ມຊ້ອນທີ່ດີທີ່ສຸດໃນໂລກ. ຈາກການຄາດຄະເນນີ້ເຫັນວ່າມີຄວາມເປັນໄປໄດ້ ແລະ ເປັນການຕອກຢໍ້າຄືນເຖິງຜູ້ບໍ່ຫວັງດີ ແລະອະຄະຕິຕໍ່ໂຄງການລົງທຶນຂອງຈີນ ທີ່ ສປປ ລາວ ໂດຍສະເພາະແມ່ນໂຄງການລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ມາແຕ່ເລີ່ມຕົ້ນການກໍ່ສ້າງ.
ເມື່ອຫວນຄືນນັບແຕ່ມີການເປີດເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ຢ່າງເປັນທາງການເມື່ອວັນທີ 3 ທັນວາ 2021 ເປັນຕົ້ນມາ, ລົດໄຟລາວ-ຈີນ ໄດ້ພິກສະຖານະພາບໃຫ້ ສປປ ລາວຈາກບໍ່ມີຊາຍແດນຕິດກັບທະເລກາຍເປັນການເຊື່ອມໂຍງ ແລະ ເຊື່ອມຈອດ (Lank Lock to Lank Link) ດ້ວຍການເຊື່ອມໂຍງ ກັບຂໍ້ລິເລີ່ມ“ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນ ທາງ” ຂອງ ສປ ຈີນ, ເຮັດໃຫ້ເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ກາຍເປັນໂຄງການທຳອິດແຫ່ງ ສັນຍະລັກທີ່ເຊື່ອມຍຸດທະສາດຂອງສອງປະເທດ ລາວ-ຈີນ ດ້ວຍຜົນສຳເລັດ ແລະ ກາຍເປັນໂຄງການແບບຢ່າງທີ່ດີທີ່ສຸດຂອງຂໍ້ລິເລີ່ມໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ.
ໃນດ້ານຜົນງານປະຈັກຕາຂອງ ລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ສະແດງອອກໃນດ້ານ ການບໍລິການທ່ອງທ່ຽວມີຈຳນວນເພີ່ມຂຶ້ນ, ອີງຕາມການລາຍງານ ຂອງກະຊວງຖະແຫລງຂ່າວ, ວັດທະນະທຳ ແລະ ທ່ອງທ່ຽວລາວ ໃນໄລຍະ 3 ເດືອນຕົ້ນປີ 2024 ມີ ນັກທ່ອງທ່ຽວຕ່າງປະເທດ 1,1 ລ້ານຄົນເຂົ້າມາທ່ອງທ່ຽວລາວ ເພີ່ມຂຶ້ນ 36% ເມື່ອທຽບໃສ່ໄລຍະດຽວກັນຂອງປີ 2023. ເວົ້າສະເພາະໄລຍະສົ່ງທ້າຍປີເກົ່າຕ້ອນຮັບປີໃໝ່ລາວ ພສ 2567(10-19/4/ 2024) ແຂວງຫລວງພະບາງ ໄດ້ຮັບນັກທ່ອງທ່ຽວທັງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ລວມທັງໝົດ110 ພັນກວ່າຄົນ, ເປັນນັກທ່ອງທ່ຽວພາຍ ໃນປະເທດ 68 ພັນກວ່າເທື່ອຄົນ, ຕ່າງປະເທດ 41 ພັນກວ່າເທື່ອຄົນ, ທຽບໃສ່ໄລຍະດຽວກັນຂອງປີ 2023 ຜ່ານມາ ແມ່ນນັກທ່ອງທ່ຽວເພີ່ມຂຶ້ນ 366,44%. ສະເລ່ຍລາຍຮັບຈາກນັກທ່ອງທ່ຽວລວມ 47 ລ້ານກວ່າໂດລາ, ທຽບໃສ່ໄລຍະດຽວ ກັນ ຂອງປີຜ່ານມາລາຍຮັບເພີ່ມຂຶ້ນ 316,64%. ໃນນັ້ນ, ນັກທ່ອງທ່ຽວທີ່ມາທ່ຽວຫລວງພະບາງ ອັນດັບໜຶ່ງແມ່ນນັກທ່ອງທ່ຽວຈາກ ສປ ຈີນ ບັນລຸ 10.497 ເທື່ອຄົນ, ຮອງລົງມາແມ່ນ ສ ເກົາຫລີ ບັນລຸ 5 ພັນກວ່າຄົນ, ອັນດັບສາມແມ່ນໄທ 4 ພັນກວ່າຄົນ. ນອກນັ້ນ ໂຄງການລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ກາຍເປັນສູນກາງການຂົນສົ່ງຂອງພາກພື້ນຕາມແບບໂລຈິສຕິກ (Logistic) ທາງລົດໄຟຈະບໍ່ພຽງແຕ່ຫລຸດ ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃນການຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານ ແລະ ສິນຄ້າໄປສູ່ຕະຫລາດສາກົນເທົ່ານັ້ນ ແຕ່ຍັງເຮັດໃຫ້ທຸລະກິດລາວໄດ້ເຂົ້າເຖິງຕະຫລາດຈີນ ທີ່ມີຜູ້ບໍລິໂພກຫລາຍກວ່າ 1,4 ຕື້ຄົນ.ທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ຕອບໂຈດການເດີນທາງທີ່ວ່ອງໄວ, ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າທີ່ສະດວກ ແລະ ລາຄາ ຕໍ່າຈະຊ່ວຍຍູ້ດັນໃຫ້ອຸດສາຫະກຳທ່ອງທ່ຽວມີການຂະຫຍາຍຕົວສູງ. ຄາດວ່າຈະມີນັກທ່ອງທ່ຽວຈີນ ເຂົ້າມາລາວນັບມື້ເພີ່ມຂຶ້ນ, ເພາະປະຊາຊົນຈີນ ມີກຳລັງຊື້ທີ່ສູງ. ນອກຈາກນີ້, ນັກທ່ອງທ່ຽວໄທ ຫລື ອາຊຽນ ກໍຈະນໍາໃຊ້ລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ໃນ ການເດີນທາງໄປ ຈີນ ເຊັ່ນດຽວກັນ.
ພິເສດ, ພາຍຫລັງທີ່ລັດຖະບານ 2 ປະເທດ ລາວ ແລະ ສປ ຈີນ ເປີດນໍາໃຊ້ເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ເຊິ່ງເປັນການເຊື່ອມໂຍງດ້ານການຂົນສົ່ງຜ່ານທາງລົດໄຟ ທີ່ເຮັດໃຫ້ການບໍລິການຂົນສົ່ງສິນຄ້າຕ່າງໆ ຈາກ ສປປ ລາວ ແລະ ລາຊະອານາຈັກໄທ ໄປ ສປ ຈີນ ມີຄວາມສະດວກ ສະບາຍ, ປະຢັດ ແລະ ວ່ອງໄວ. ຕາມການລາຍງານຈາກຜູ້ປະກອບການສົ່ງອອກສິນຄ້າ ຈາກລາຊະອານາຈັກໄທ ໄດ້ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ສະເພາະ ວັນທີ 11 ພຶດສະພາ 2024, ໝາກໄມ້ຕາມລະດູການ ໂດຍສະເພາະໝາກຖົ່ວລຽນ ຈາກພາກຕາເວັນອອກຂອງໄທ ຈຳນວນ 23 ຕູ້ຄອນເທັນເນີ ໄດ້ມາເຖິງສະຖານີລົດໄຟ ທ່ານາແລ້ງ ເພື່ອສົ່ງຕໍ່ໄປຍັງແຂວງ ຢຸນນານ ສປ ຈີນ, ມູນຄ່າການຂົນສົ່ງແມ່ນ 137.000 ໂດລາຕໍ່ 1 ຕູ້ ເຊິ່ງລະດູການຂົນສົ່ງໝາກໄມ້ແມ່ນ ຢູ່ໃນລະຫວ່າງ ເດືອນເມສາຫາ ເດືອນກໍລະກົດ ຂອງທຸກໆປີ. ໂດຍສະເລ່ຍແລ້ວ ມື້ໜຶ່ງສາມາດຂົນສົ່ງສິນຄ້າ 8-10 ພັນໂຕນ. ໃນນີ້ປະເພດສິນຄ້າທີ່ທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ສົ່ງອອກ ລວມມີໝາກໄມ້, ແປ້ງມັນຕົ້ນ, ໝາກເດືອຍ, ຢ່າງພາລາ, ແຮ່ທາດ ແລະອື່ນໆ.
ຕີລາຄາໄດ້ວ່າ: ເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ສ້າງເງື່ອນໄຂທີ່ອຳນວຍ ຄວາມສະດວກທີ່ສຸດໃຫ້ ສປປ ລາວ ສາມາດຄ້າຂາຍ ກັບ ຈີນ ໂດຍຜ່ານ ເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ. ອັນທີສອງ, ເສັ້ນທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ສາມາດ ເຊື່ອມຕໍ່ກັບພາກພື້ນກໍ ຄືຂອງໂລກໃນອະນາຄົດ, ໂດຍຜ່ານ ເສັ້ນທາງລົດ ໄຟ ຈີນ-ໄທ, ເສັ້ນທາງ ລົດໄຟອາຊີ, ເຮັດໃຫ້ ສປປ ລາວ ສາມາດເຊື່ອມຕໍ່ກັບຕົວເມືອງທ່າກ່ຳປັ່ນໄດ້ ແລະ ຈະສ້າງໂອກາດຫາວຽກເຮັດງານທຳໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນ ລາວ ຫລາຍຂຶ້ນ, ຍົກສູງລະດັບຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນ, ມີຕະຫລາດການຄ້າທີ່ໃຫຍ່ກວ່າເກົ່າ, ເພີ່ມພະລັງຊີວິດໃໝ່ໃຫ້ແກ່ການຄ້າເສດຖະກິດ ລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ ກັບບັນດາປະເທດອ້ອມຂ້າງ ແລະ ປະເທດທີ່ລຽບຕາມ“ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ”, ເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດ ພາກພື້ນພັດທະນາຢ່າງວ່ອງໄວ. ໂດຍລວມ, ການບໍລິການຂອງໂຄງການລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ໄດ້ປະກອບສ່ວນພັດທະນາ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຂອງປະເທດລາວ, ໃຫ້ປະຊາຊົນລາວໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດ, ວິສາຫະກິດ ແລະ ຜູ້ລົງທຶນກໍ່ສ້າງກໍ່ມີລາຍຮັບສາມາດຢູ່ລອດໄດ້. ນອກນັ້ນ,ບັນດາປະເທດອ້ອມຂ້າງ “ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ”ກໍ່ໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດເຊັ່ນດຽວກັນ.
ສັງລວມແລ້ວ,ໂຄງການຂໍ້ລິເລີ່ມ“ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ”ຂອງ ສປ ຈີນ ແລະ ໂຄງການລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ຈະກາຍເປັນສ່ວນປະກອບສຳຄັນທີ່ສຸດທີ່ຈະເຮັດໃຫ້ປະເທດລາວ ສາມາດລົບລ້າງຄວາມທຸກຍາກໄດ້ຕາມແຜນການທີ່ ລັດຖະບານລາວ ໄດ້ກຳນົດໄວ້ຢ່າງແນ່ນອນ. ໂຄງ ການລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ, ບໍ່ສະເພາະແຕ່ເປັນຜົນດີໃຫ້ແກ່ສອງປະເທດ ລາວ ແລະ ຈີນ ເທົ່ານັ້ນ, ຫາກຍັງມີຜົນດີໃຫ້ແກ່ບັນດາປະເທດອາຊຽນ ແລະ ພາກພື້ນຕື່ມອີກໃນການຮ່ວມມືກັນພັດທະນາ, ທັງຈະສ້າງຄວາມຜາສຸກໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນລາວ ແລະ ປະຊາຊົນທີ່ຢູ່ລຽບຕາມທາງ ລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ຕື່ມອີກ. ດັ່ງທ່ານ ສອນໄຊ ສີພັນດອນ ນາຍົກລັດຖະມົນຕີແຫ່ງ ສປປ ລາວໄດ້ກ່າວໄວ້ວ່າ: ເຖິງວ່າ ສປປ ລາວ ບໍ່ມີທາງອອກສູ່ທະເລ ແຕ່ເສັ້ນທາງລົດໄຟສາຍນີ້ຈະຊ່ວຍໃຫ້ ປະເທດລາວ ມີເສັ້ນທາງຄົມມະນາຄົມດ້ວຍຕາໜ່າງ ຈໍລະຈອນສິນຄ້າອອກ ສູ່ທະເລ ແລະ ບັນດາປະເທດຢູ່ໃນພາກພື້ນນີ້ ໃຫ້ມີຄວາມສະດວກໃນການຂົນສົ່ງ ໂດຍສານ ແລະ ຂົນສົ່ງສິນຄ້າທັງ ກະຕຸກຊຸກຍູ້ການລົງທຶນ ແລະ ການທ່ອງທ່ຽວ ໂດຍນັກທ່ອງທ່ຽວເຂົ້າມາທ່ຽວລາວຫລາຍຂຶ້ນ.
ໂດຍ:ດວງຈິດ ສະຫວັດບຸນມີ