ວິທະຍຸກະຈາຍສຽງແຫ່ງຊາດລາວ

Lao National Radio

ຕັ້ງໜ້າຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກ ເຂົ້າສູ່ຊີວິດຈິງ

 

ໃນປີ 1994, ໂດຍໄດ້ຮັບການຊ່ວຍເຫຼືອ ແລະ ສະໜັບສະໜູນດ້ານວິຊາການຈາກລັດຖະບານແຫ່ງ ສປ ຈີນ, ໂຮງງານຊີມັງວັງວຽງ ຊຶ່ງເປັນໂຮງງານຊີມັງແຫ່ງທຳອິດໃນ ສປປ ລາວ ໄດ້ຮັບການກໍ່ສ້າງສຳເລັດ ແລະ ເປີດນຳໃຊ້ຢ່າງເປັນທາງການ ໂດຍຜະລິດຊີມັງກາກະທິງທອງອອກຮັບໃຊ້ສັງຄົມ ເຮັດໃຫ້ເປັນການຢຸດຕິທີ່ບໍ່ສາມາດຜະລິດຊີມັງໄດ້ດ້ວຍຕົນເອງ. ນີ້ຖືເປັນບາດກ້າວເລີ່ມຕົ້ນສໍາຄັນໃນການກາຍເປັນໜໍ່ແໜງສໍາຄັນໃນດ້ານອຸດສາຫະກໍາຊີມັງຂອງລາວ. ໃນປີ 1975 ລັດຖະບານລາວ ໄດ້ພິມຮູບໂຮງງານຊີມັງວັງວຽງໃສ່ເງິນໃບ 5.000 ກີບຂອງລາວ ຊຶ່ງເປັນໃບເງິນທີ່ມີມູນຄ່າສູງສຸດຂອງລາວໃນເວລານັ້ນ.

ມາຮອດປປັດຈຸບັນນີ້, ຊີມັງກາກະທິງທອງ ຍັງເປັນທີ່ຮູ້ຈັກ ແລະ ນຳໃຊ້ຢ່າງກວ້າງຂວາງໃນຂະບວນການກໍ່ສ້າງບັນດາໂຄງການໃຫຍ່ໃນລາວ, ລວມເຖີງບັນດາໂຄງການທີ່ນອນຢູ່ໃນຂໍ້ລິເລີ່ມໜຶ່ງແລວທາງ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ ຕື່ມອີກ.

ທ່ານ ທັນໃຈ ວົງວຽງແກ້ວ, ຮອງຜູ້ອໍານວຍການ ບໍລິສັດ ຊີມັງລາວ ວັງວຽງ ຈຳກັດ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ເມື່ອຫວນຄືນເຖິງປີ 1975 ທີ່ ສປປ ລາວ ຫາກໍ່ໄດ້ຮັບເອກະລາດ ແລະ ເລີ່ມມີການພັດທະນາເສດຖະກິດຂອງປະເທດເທື່ອລະກ້າວ. ໃນໄລຍະ 10 ປີທໍາອິດມີຄວາມຫຍຸ້ງຍາກເປັນພິເສດ ຍ້ອນວ່າປະເທດລາວຍັງບໍ່ມີພື້ນຖານການຜະລິດທີ່ຫລາກຫຼາຍ ແລະ ອາໃສການນໍາເຂົ້າຊີມັງທັງໝົດ. ປີ 1986 ລັດຖະບານລາວໄດ້ປະຕິນະໂຍບາຍປະຕິຮູບປະເທດ ເພື່ອເລັ່ງພັດທະ ນາເສດຖະກິດຂອງປະເທດ ເນື່ອງຈາກຄວາມຕ້ອງການຊີມັງຊຶ່ງແມ່ນວັດຖຸດິບທີ່ຂາດບໍ່ໄດ້ໃນການກໍ່ສ້າງພື້ນຖານໂຄງລ່າງແຫ່ງຊາດນັບມື້ເພີ່ມຂຶ້ນ. ດັ່ງນັ້ນ ລັດຖະບານລາວ ໄດ້ຕັດສິນໃຈສ້າງໂຮງງານຊີມັງເປັນຂອງຕົວເອງ ຊຶ່ງມັນໄດ້ຊ່ວຍຫັນປ່ຽນສະຖານະພາບຂອງປະເທດທີ່ອາໃສແຕ່ການນໍາເຂົ້າໃຫ້ດີຂຶ້ນ.

ເນື່ອງຈາກຍັງຂາດປະສົບການໃນການຜະລິດຊີມັງ, ລັດຖະບານລາວ ຈຶ່ງຂໍຄວາມຊ່ວຍເຫຼືອຈາກ ສປ ຈີນ. ໃນປີ 1992, ໂດຍໄດ້ຮັບການຊ່ວຍເຫຼືອຈາກ ສປ ຈີນ, ໂຮງງານຊີມັງແຫ່ງທຳອິດໃນລາວ ໄດ້ຖືກສ້າງຕັ້ງຂື້ນຢູ່ໃນເມືອງວັງວຽງ, ແຂວງວຽງຈັນ ຊຶ່ງອຸດົມສົມບູນໄປດ້ວຍຫີນປູນ ໂດຍໃສ່ຊື່ວ່າ ບໍລິສັດ ຊີມັງລາວ ວັງວຽງ ຈຳກັດ. ໃນເວລາ ນັ້ນ, ທ່ານ ທັນໃຈ ວົງວຽງແກ້ວ, ອາຍຸ 30 ປີ ໄດ້ຖືກສົ່ງໃຫ້ເປັນຕົວແທນລັດຖະບານລາວເພື່ອເຂົ້າຮ່ວມການກໍ່ສ້າງ ແລະ ການຄຸ້ມຄອງໂຮງງານຊີມັງດັ່ງກ່າວ               ໃນປີ 1994, ໂຮງງານຊີມັງແຫ່ງນີ້ ໄດ້ກໍ່ສ້າງສຳເລັດ ແລະ ເປີດນໍາໃຊ້ຢ່າງເປັນທາງການ ໂດຍນຳໃຊ້ເຕັກໂນໂລຊີເຕົາເຜົາແບບແນວຕັ້ງ. ມີ​ກຳ​ລັງ​ການ​ຜະ​ລິດ​ຊີ​ມັງ​ປະ​ມານ 80.000 ໂຕນ​ຕໍ່​ປີ ເຮັດໃຫ້ສາມາດແກ້ໄຂການ​ຜູກ​ຂາດ​ການ​ນຳ​ເຂົ້າ​ຊີ​ມັງ​ຢູ່​ຕະ​ຫລາດ​ພາຍ​ໃນ​ປະ​ເທດ​ລາວ. ຊີມັງທີ່ໂຮງງານຜະລິດໄດ້ຖືກນໍາໃຊ້ຢ່າງກວ້າງຂວາງເພື່ອກໍ່ສ້າງໂຄງການໃຫຍ່ລະດັບຊາດ, ປະກອບສໍາຄັນໃນການຫຼຸດຜ່ອນລາຍຈ່າຍຂອງເປັນເງິນຕາຕ່າງປະເທດ ແລະ ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງລາວ. ​ຈາກນັ້ນໃນ​ 3 ​ປີ​ຕໍ່​ມາ, ຝ່າຍ​ຈີນ​ໄດ້​ເຂົ້າ​ຄວບຄຸມ​ການ​ຜະລິດ ​ແລະ ການດຳ​ເນີນ​ງານ, ລວມເຖີງການຝຶກ​ອົບຮົມ​ຜູ້​ມີ​ພອນ​ສະຫວັນ​ໃນ​ອຸດສາຫະກຳ​ຊີມັງ​ຊຸດ​ທຳ​ອິດ​ໃຫ້​ລາວ.             ທ່ານ ທັນໃຈ ວົງວຽງແກ້ວ ກ່າວຕື່ມວ່າ: ໃນປີ 1997, ບໍລິສັດ ຊີມັງລາວ ວັງວຽງ ຈຳກັດ ໄດ້ມອບໃຫ້ລັດ ຖະບານລາວຄຸ້ມຄອງຢ່າງເປັນທາງການ. ໃນປີດຽວກັນ, ຮູບພາບທີ່ສົມບູນຂອງໂຮງງານໄດ້ຖືກພິມໃສ່ເງິນໃບ 5.000 ກີບທີ່ອອກໃຫມ່. ຊຶ່ງບໍລິສັດດັ່ງກ່າວຮູ້ສຶກເປັນກຽດຫຼາຍທີ່ລັດຖະບານໄດ້ພິມໂຮງງານຜະລິດຊີມັງລາວວັງວຽງໃສ່ໃນໃບເງິນດັ່ງກ່າວ.

ເມື່ອກ້າວເຂົ້າສູ່ສະຕະວັດທີ 21, ຈາກການພັດທະນາເສດຖະກິດຂອງລາວ ເຮັດໃຫ້ຄວາມຕ້ອງ ການຊີມັງພາຍໃນເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ, ເຮັດໃຫ້ການສະໜອງຊີມັງກາກະທິງທອງບໍ່ພຽງພໍກັບຄວາມຕ້ອງການ. ໃນປີ 2013, ບໍລິ ສັດຊີມັງລາວ ວັງວຽງ ຈຳກັດແຫ່ງໃໝ່ ໄດ້ກໍ່ສ້າງສຳເລັດ ແລະ ດຳເນີນທຸລະກິດ ໂດຍນຳໃຊ້ເຕັກໂນໂລຊີເຕົາເຜົາທີ່ກ້າວໜ້າ, ມີການຜະລິດຊີມັງ 2.500 ໂຕນຕໍ່ມື້, ກາຍເປັນວິສາຫະກິດຜະລິດຊີມັງລາຍໃຫຍ່ທີ່ສຸດຢູ່ປະເທດລາວໃນເວລານັ້ນ.             ປີນີ້, ເປັນປີຄົບຮອບ 10 ປີ ຂອງການຜະລິດຊີມັງລາວ ຈໍາກັດ  ແລະ ເປັນປີຄົບຮອບ 10 ປີ ຂອງ ຂໍ້ລິເລີ່ມ ໜຶ່ງແລວທາງ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ. ຕາມການລາຍງານໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ໃນໄລຍະ 10 ປີຜ່ານມາ, ບໍລິສັດ ຊີມັງລາວ ວັງວຽງ ຈຳກັດ ໄດ້ຜະລິດຊີມັງກາກະທິງທອງໄດ້ເກືອບ 3 ລ້ານໂຕນ ຊຶ່ງເປັນການປະກອບສ່ວນສໍາຄັນຢ່າງຕັ້ງໜ້າເຂົ້າໃນການພັດທະນາວຽກງານການກໍ່ສ້າງຂອງລາວ ແລະ ໂຄງການໃຫຍ່ພາຍໃຕ້ ຂໍ້ລິເລີ່ມ ໜຶ່ງແລວທາງ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ.

ທ່ານ ທັນໃຈ ວົງວຽງແກ້ວ ກ່າວອີກວ່າ: ເນື່ອງ​ຈາກ​ ຂໍ້​ລິ​ເລີ່​ມໜຶ່ງ​ແລວ ​ທາງ​ໜຶ່ງ​ເສັ້ນທາງ, ​ ປະ​ເທດ​ລາວ​ມີ​ເສັ້ນທາງ​ລົດ​ໄຟ​ທີ່​ທັນ​ສະ​ໄໝ​ແຫ່ງ​ທຳ​ອິດ​ ຄື: ເສັ້ນທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ, ທາງ​ດ່ວນ​ສາຍ​ທຳ​ອິດ ຄື:ວຽງ​ຈັນ-ວັງ​ວຽງ, ພ້ອມ​ທັງ​ສະຖານີ​ໄຟຟ້າ​ນ້ຳຕົກ, ​ເຂດ​ພັດທະນາ​ເສດຖະກິດ ​ແລະ ​ໂຄງການ​ອື່ນໆ​ ທີ່​ໃຊ້​ຊີມັງ​ຂອງ​ບໍລິສັດ ຊີມັງລາວ ວັງວຽງ ຈຳກັດ ເຮັດໃຫ້ຊີວິດ​ການ​ເປັນ​ຢູ່​ຂອງ​ປະຊາຊົນ​ລາວໄດ້​ຮັບ​ການ​ປັບປຸງ​ດີ​ຂຶ້ນ ​ຍ້ອນ​ຂໍ້​ລິ​ເລີ່​ມ ໜຶ່ງ​ແລວ​ທາງ​ ໜຶ່ງ​ເສັ້ນ ທາງ.

ໃນ​ເດືອນ​ເມສາ​ປີ​ນີ້, ລົດ​ໄຟ​ໂດຍສານ​ລະຫວ່າງປະເທດ​ຂອງ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ຈີນ-ລາວ​ ໄດ້​ເປີດ​ນໍາໃຊ້ຢ່າງ​ເປັນ​ທາງ​ການ​ ລະຫວ່າງ​ສະຖານີ​ລົດ​ໄຟ​ຄຸນ​ໝິງ​ໃຕ້​ຂອງ​ຈີນ ຫາ ​ສະຖານີ​ວຽງ​ຈັນ​ຂອງ​ລາວ.

ທ່ານ ນາງ Yan Yan ອາຍຸ 20 ປີ ນັກສຶກສາວິທະຍາໄລລາວ ໄດ້ກ່າວຕໍ່ນັກຂ່າວວ່າ: ກ່ອນຈະເປີດເສັ້ນ ທາງລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ, ນາງຕ້ອງຂີ່ລົດເມ ເປັນເວລາ 10 ກວ່າຊົ່ວໂມງ ຈາກໂຮງຮຽນ ມສ ວຽງຈັນ ໄປບ້ານເກີດທີ່ເມືອງໄຊ, ແຂວງອຸດົມໄຊ. ແຕ່ດຽວນີ້, ລາວສາມາດກັບບ້ານໄດ້ໂດຍການຂີ່ລົດໄຟຄວາມໄວສູງລາວ-ຈີນ ພຽງແຕ່ສອງຊົ່ວໂມງ.