ວິທະຍຸກະຈາຍສຽງແຫ່ງຊາດລາວ

Lao National Radio

ຕັ້ງໜ້າຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ ຄັ້ງທີ XI ຂອງພັກ ເຂົ້າສູ່ຊີວິດຈິງ

ສື່ມວນຊົນຈາກຫລາຍປະເທດ ຈໍານວນ 50 ກວ່າຄົນ ໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມຮັບຟັງ ແລະ ແລກປ່ຽນສົນທະນາກັບສາດສະດາຈານ ຫວັງ ເຫວິນ (Wang Wen), ປະທານບໍລິຫານສະຖາບັນສຶກສາການເງິນຈົງຢາງຂອງມະຫາວິທະຍາ ໄລ ເຫຼິນໝິງ ໂດຍຜ່ານລະບົບອອນລາຍໃນຕອນເຊົ້າວັນທີ 11 ພະຈິກ 2022 ພາຍໃຕ້ຫົວຂໍ້: “ສົ່ງເສີມການພັດທະນາພາຍໃຕ້ຂໍ້ລິເລີ່ມ ໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ ທີ່ມີຄຸນນະພາບສູງ ແລະ ຮ່ວມສ້າງຊາຕາກໍາຂອງມວນມະນຸດໃນອະນາຄົດ” ໂດຍແມ່ນ ສະມາຄົມນັກຂ່າວແຫ່ງປະເທດຈີນ ເປັນເຈົ້າພາບຈັດຂຶ້ນ.

ສາດສະດາຈານ ຫວັງ ເຫວິນ ໄດ້ບັນຍາຍໃຫ້ຮູ້ກ່ຽວກັບຂໍ້ລິເລີ່ມໜຶ່ງແລວ ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ ຫລື (Belt and Road Initiative (BRI) ເຊີ່ງມາຮອດປັດຈຸບັນມີເກືອບ 150 ປະເທດ ແລະ ເຂດແຄວ້ນ ເຂົ້າຮ່ວມ, ໃນນັ້ນ ລວມທັງ ສປປ ລາວ ທີ່ມີໂຄງການໃຫຍ່ ແລະ ເປັນການຮ່ວມມືລະຫວ່າງສອງລັດຖະບານ ລາວ-ຈີນ ຄື: ທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ເຊີ່ງເປີດນໍາໃຊ້ຢ່າງເປັນທາງການນັບແຕ່ເດືອນທັນວາ ປີ 2021 ເປັນຕົ້ນມາ. ທ່ານໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນຄວາມສໍາຄັນ ແລະ ຜົນປະໂຫຍດທີ່ໂລກ ກໍຄື ບັນດາປະເທດທີ່ເຂົ້າຮ່ວມ BRI ໄດ້ຮັບໃນໄລຍະຜ່ານມາ ທັງທາງດ້ານເສດຖະກິດ, ການໄປມາຫາສູ່ກັນຂອງປະຊາຊົນລະຫວ່າງປະເທດ ແລະ ອື່ນໆ ເຊີ່ງຖືເປັນໂຄງການທີ່ດີ ແລະ ປະກອບສ່ວນສໍາຄັນໃນການຊຸກຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດຂອງໂລກ ເຊີ່ງໃນກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນທົ່ວປະເທດ ຄັ້ງທີ XX ຂອງພັກກອມມູນິດຈີນໄດ້ຕີລາຄາວ່າ BRI ເປັນຂໍ້ລິເລີ່ມທີ່ມີປະສິດທິຜົນສູງ, ທັງກາຍເປັນຜະລິດຕະພັນສາທາລະນະສາກົນ ແລະ ເວທີການຮ່ວມມືທີ່ໄດ້ຮັບຄວາມນິຍົມຊົມຊອບເປັນຢ່າງສູງຈາກທົ່ວໂລກ.

ສາດສະດາຈານ ຫວັງ ເຫວິນ ຍັງໄດ້ຕອບຫລາຍຄໍາຖາມຈາກສື່ມວນຊົນຕ່າງປະເທດ ທີ່ໄດ້ຖາມກ່ຽວກັບສິ່ງທ້າທາຍ ແລະ ທິດທາງການຮ່ວມມືລະຫວ່າງຈີນກັບບັນດາປະເທດທີ່ເຂົ້າຮ່ວມ BRI ໃນຕໍ່ໜ້າ ເພື່ອນໍາເອົາຜົນປະໂຫຍດຕົວຈິງມາສູ່ປະຊາຊົນ ກໍຄື ການເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດຂອງບັນດາປະເທດທີ່ເຂົ້າຮ່ວມໂຄງການນັບມື້ດີຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ.

ສໍາລັບຂໍ້ລິເລີ່ມ ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ (BRI) ແມ່ນຄວາມຄິດທີ່ສະເໜີຂຶ້ນໂດຍ ທ່ານ ສີຈິ້ນຜິງ, ປະທານປະເທດ ແຫ່ງ ສປຈີນ ໃນປີ 2013 ໂດຍມີເຄົ້າຄວາມຄິດມາຈາກເສັ້ນທາງສາຍໄໝບູຮານທີ່ມີປະຫວັດຍາວນານເຖິງ 2 ພັນກວ່າປີແລ້ວ ໂດຍມີຈຸດປະສົງ ເພື່ອຍົກລະດັບການຮ່ວມມືໃນພາກພື້ນແລະການເຊື່ອມຈອດລະຫວ່າງທະວີບເພື່ອພັດທະນາຮ່ວມກັນ ແລະ ໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດຮ່ວມກັນ. ຂໍ້ລິເລີ່ມນີ້ປະກອບດ້ວຍ 2 ໂຄງການໃຫຍ່ ຄື : ແລວ ເສດ ຖະກິດເສັ້ນທາງສາຍໄໝ ແລະ ເສັ້ນທາງສາຍໄໝທາງທະເລ ສັດຕະວັດທີ 21. ໜຶ່ງແລວ ແມ່ນເນັ້ນການຮວມຕົວກັນຂອງຈີນກັບອາຊີກາງ, ຣັດເຊຍ ແລະ ເອີຣົບ, ເຊື່ອມໂຍງຈີນກັບອ່າວເປີເຊຍ, ເຂດທະເລເມດີ ເຕຣາເນ ຜ່ານອາຊີກາງ ແລະ ອາຊີຕາເວັນຕົກ, ເຊື່ອມຈອດຈີນກັບອາຊີຕາເວັນອອກສຽງໃຕ້ (ອາຊຽນ), ອາຊີໃຕ້ ແລະມະຫາສະມຸດອິນເດຍ. ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ ແມ່ນຖືກອອກແບບ ແຄມຝັ່ງທະເລຈີນໄປຫາເອີຣົບຜ່ານທະເລຈີນໃຕ້ແລະມະຫາສະມຸດອິນເດຍເສັ້ນທາງໜຶ່ງ ແລະອີກເສັ້ນທາງໜຶ່ງແມ່ນຈາກແຄມຝັ່ງທະເລຈີນຜ່ານທະເລຈີນໃຕ້ໄປຫາມະຫາສະມຸດປາຊີຟິກ.

ສຳລັບ ສປປ ລາວ ທີ່ເປັນປະເທດບໍ່ຕິດກັບທະເລ, BRI ແມ່ນແທດເໝາະກັບນະໂຍບາຍການຫັນປະເທດທີ່ບໍ່ມີທາງອອກສູ່ທະເລເປັນປະເທດເຊື່ອມຈອດກັບບັນດາປະເທດໃກ້ຄຽງ ແລະ ພາກພື້ນຂອງລາວສູງທີ່ສຸດ ເຊີ່ງພາຍ ຫລັງເປີດນໍາໃຊ້ເສັ້ນທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ ຢ່າງເປັນທາງການນັບແຕ່ເດືອນທັນວາ ປີ 2021 ເປັນຕົ້ນມາ ໄດ້ສະແດງໃຫ້ເຫັນແລ້ວວ່າເປັນໂຄງການທີ່ມີປະສິດທິຜົນສູງ ເຊີ່ງບໍ່ສະເພາະແຕ່ສອງປະເທດລາວ-ຈີນ ເທົ່ານັ້ນ ແຕ່ຍັງລວມເຖີງຫລາຍປະເທດໃນອາຊຽນ ຕື່ມອີກ.